Fr
Close

Campaigns

FamousGrey neemt een voorsprong voor Mediafin

Zondag 21 Maart 2021

FamousGrey neemt een voorsprong voor Mediafin

Waar alle kranten schreeuwen om gelezen te worden, roepen De Tijd en L’Echo op om opzijgelegd te worden. Dat gedurfde statement vormt de kernboodschap van hun nieuwe imagocampagne die FamousGrey maakte voor Mediafin.

‘Neem een voorsprong’ toont hoe de bekende zalmroze kranten al na een artikel of twee paragrafen opzijgelegd worden. “En dat vinden ze bij De Tijd en L’Echo niet erg”, verzekert Peter Ampe, CD van FamousGrey. “Ze zijn er zelfs trots op. Want het wil zeggen dat de lezers iets hebben gezien dat hen aan het denken zet en op ideeën brengt. En met die ideeën willen ze meteen aan de slag.”
 
De campagne is de eerste verwezenlijking van FamousGrey sinds Mediafin, de eigenaar van beide titels, besloot om zijn samenwerking met het bureau voort te zetten, na een competitie in het verlengde van een voorafgaand strategisch proces rond de noden van de lezers onder leiding van Wombat.
 
“FamousGrey kwam met de beste creatieve vertaling van de gekozen strategie en slaagde erin ons te verrassen met een stevig platform waarop we de komende jaren kunnen werken”, verklaarde Chantal Janssens, director communities van Mediafin, daarover.
 
“Het doel van deze imagocampagne is betrokkenheid te creëren bij de lezers, zowel bij abonnees als niet-abonnees”, vervolgt account director Marko van Dyck. “Hierbij mikken we vooral op lezers die van nature rusteloos zijn en die De Tijd/L’Echo kunnen helpen. Niet enkel door hen te informeren maar ook door hen te inspireren. De Tijd en L’Echo willen hun lezers uitdagen om na te denken, te ondernemen, te investeren. Het ultieme doel is dat ze zichzelf elke dag kunnen verbeteren. De Tijd/L’Echo willen hierbij een partner in crime zijn.”
 
De printadvertenties tonen intrigerende portretten en in radiospots horen we effectief hoe mensen al na enkele seconden stoppen met lezen omdat ze een idee hebben gekregen. De geïntegreerde campagne loopt verder in bannering, social media en point of sales.
 
“We spelen in op een gevoel dat elke lezer van De Tijd en L’Echo ervaart: je leest een headline of een eerste paragraaf van een artikel en het brengt je meteen op ideeën of je krijgt het gevoel dat je iets moet doen met die informatie. Dat aha-moment willen we uitvergroten met deze campagne: informatie is inspiratie”, besluit Peter Ampe.
 
De knappe foto’s en tv-spot zijn het werk van Kurt Stallaert. De radiospots werden volledig intern geproduceerd door FamousGrey Productions.


Assets :
Credits :
  • Client : Mediafin
  • Contacts : Chantal Janssens, Katleen Mertens, Stephanie Seynaeve
  • Agency : FAMOUSGREY
  • CEO : Francis Lippens
  • CD : Peter Ampe
  • Strategic Director : Jonathan Detavernier
  • Strategic Planner : Nicholas Pirard
  • Connection Planner : Floris Adriaenssens
  • Client Service Director : Catherine De Block
  • Account Director : Marko van Dyck
  • Account Manager : Lies Bernaer
  • Creation : Jonas Caluwé
  • Creation : Jan Schoofs
  • Senior Copy Fr : Antoine Wellens
  • Online Marketeer : Jonas Sprengers
  • PR Manager : Laure Vandeghinste
  • Film Production Company : FamousGrey Productions
  • Director : Kurt Stallaert
  • Photographer : Kurt Stallaert
  • Editor : Sven Vanhee
  • Grading : Olivier Ogneux
  • Soundstudio : FamousGrey Productions
  • Sound Engineer : Eli Sundermann
  • RTV Producer : Marlies Neudt
  • Line Producer : Gaelle Haesaert, Marlies Neudt
  • Print Producer : Christ van Looy