Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

TBWA vertelt het Manifest van Delhaize voor 2021

Maandag 4 Januari 2021

TBWA vertelt het Manifest van Delhaize voor 2021

Gezonder leven en van het (echte) leven profiteren. Zo luidt het manifest van Delhaize voor 2021. “Het bewogen afgelopen jaar zorgt ervoor dat de goede voornemens voor het nieuwe jaar wat fundamenteler zullen zijn dan gewoonlijk”, aldus Delhaize en TBWA bij wijze van inleiding. “De crisis van het afgelopen jaar heeft ons immers heel wat zogenaamd vanzelfsprekende dingen in vraag doen stellen. Een uitstekend moment om de Belgen duidelijk te maken dat gezonder eten een belangrijk onderdeel is van gezonder leven.”

Met deze einde- en nieuwjaarscampagne herbevestigt de retailer die eind vorig jaar de verkozen werd tot Belgian Marketing Company of the Year zijn strategische visie die in het teken staat van dat streven naar een gezonder leven.
 
In het verlengde van zijn vorige communicaties rond de Goebezigers en de recente lancering van zijn SuperPlus app die kortingen op producten met Nutri-Score A en B oplevert (en naar verluidt al door meer dan een miljoen klanten zou zijn gedownload), wil het merk ertoe bijdragen dat gezonder eten zo eenvoudig en zo betaalbaar mogelijk is.
 
De campagne is opgebouwd rond een spot van 60’’. In plaats van de initiatieven van Delhaize inzake gezonde voeding op te sommen of het over eten te hebben, toont die de zinvolle woorden van een oudere dame die goed in haar vel zit. Ze praart tegen haar kleindochter die ze aanmoedigt om van het leven te genieten en goed voor zichzelf te zorgen. “Het gaat erom levensvreugde door te geven”, aldus Marie-Laure Cliquennois (AD) die de spot maakte samen met Régine Smetz (copy).
 
De spot is minder glad van vorm en ambitieuzer dan de gebruikelijke producties van Delhaize; hij combineert verschillende beeldstijlen die verwijzen naar de verschillende levensfasen van beide vrouwen en die door elkaar lopen in dit hoopvolle en beklijvende verhaal. In een regie van Marit Weerheijm en een productie van Czar is dit wellicht een van de meest geslaagde spots van TBWA voor zijn klant.
 
Kortom: “Gezonder leven hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn, je kan er gewoon vandaag mee beginnen.” Dezelfde positieve boodschap wordt uitgedragen door een advertentie in de dagbladpers.
 
Verder omvat de campagne ook meer tactische media zoals abribussen en radio. Daarin wordt de nadruk gelegd op de betaalbare prijs van gezonde voeding, dankzij de voordelen van de SuperPlus-app.
Assets :
Credits :
  • Client : Delhaize
  • Contacts : Aude Mayence, Isabel Broes, Nadine Kienen, Zara Versaen, Audrey Techy, Sara Holbrecht
  • Agency : TBWA
  • CD : Frank Marinus
  • Creation : Régine Smetz
  • Creation : Marie-Laure Cliquennois
  • Creation : Stijn Klaver
  • Creation : Stefan Dias
  • Creation : Julien Riviezzo
  • Creation : Chiara De Decker
  • Creation : Sandrine Rozenberg
  • Creation : Florence François
  • Account Team : Geert Potargent, Marieke Michils, Laure Ghekiere, Thomas Hoogmartens, Nathalie Thollebeek
  • Strategy : Bert Denis, Kristof Janssens
  • Integrated Brand Strategist : Jolien Van Heyste
  • Digital Creative Team : Inge Bracke, Alexandra Crismer, Nadine Claes, Sarah Pierrequin
  • Traffic : Xandra Van der Mersch, Christine Lips
  • Director Studio : Danny Jacquemin
  • Retouche : Marianne Gualtieri, Annick Cohen, Patrizia Secci, Lea Leborgne
  • DTP : Marianne Gualtieri, Annick Cohen, Patrizia Secci, Lea Leborgne
  • Digital Production : MAKE
  • Projects Management Team : Stijn Punie, Juliette Defoux
  • Online Production : Matthias Deruddere, Annelies Eskens, Koen Corneillie
  • Art Buyer : Elly Laureys
  • Agency Producer : Lore Desmet
  • Film Production Company : Czar.be
  • Producer : Maarten De Sutter
  • Director : Marit Weerheijm
  • DOP : Martijn Melis
  • Post-Producer : Lore Desmet
  • Offline : Fatih Tura
  • Online : Enzo Piccinato
  • Music, SFX & mix : Gregory Caron
  • Socials Production Company : MAKE
  • Producer : Lore Desmet
  • Off- & Online : Xavier Pouleur
  • Sound : Nicolas Van Ruysevelt
  • Radio Production Company : MAKE
  • Producers : Raf Cyran, Lauranne Van Der Heyden
  • Sound : Jan Pollet
  • Media Agency : Mindshare
  • Media Planners : Johan Putseys, Angelique Pistidda, Stephanie Van Geit, Laura Monteleone, Gilles Nevens