Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

mortierbrigade wenst je feestige geluksdagen voor de Nationale Loterij

Zondag 6 December 2020

mortierbrigade wenst je feestige geluksdagen voor de Nationale Loterij

Vijf jaar na de bekende sneeuwman en zijn acolieten uit het dierenrijk waarmee de Nationale Loterij haar eindejaarswensen overbracht, releast mortierbrigade een nieuwe animatiefilm. In beeld dezelfde bende maar na een make-over door het bekende regisseursduo Luca & Sinem.

“Vijf jaar geleden kwamen we tot de conclusie dat er ter gelegenheid van de eindejaarsfeesten een te grote concurrentie bestond tussen de verschillende producten en merken van de Nationale Loterij”, aldus woordvoerster Joke Vermoere. “Aan de ene kant hadden we de Lotto en zijn extra kerst- en nieuwjaarstrekkingen, aan de andere kant de kadoosjes en een kersteditie van Win for Life, maar ook EuroMillions en zijn schandalig hoge prijzenpot. December is een belangrijke maand voor de business, we moesten een manier vinden om ervoor te zorgen dat de verschillende producten elkaar niet zouden kannibaliseren.”
 
Dus bedacht mortierbrigade een sympathieke sneeuwman die met zijn vriendjes uit het bos uitgroeide tot de eindejaarsmascotte van de Nationale Loterij. “Feestige geluksdagen werd als overkoepelde wens in het leven geroepen bij wijze van globale productcampagne”, aldus Jens Mortier, partner en CEO van het bureau. “We hebben niet alleen een warm, ontroerend verhaal met een mooie boodschap; de overkoepelende wens leent zich ook uitstekend voor de promotie van de verschillende merken en producten van de Nationale Loterij. Dankzij de groepering van de media konden we een sterkere en beter herkenbare aanwezigheid ontwikkelen. De Nationale Loterij kon emotioneel het eindejaar claimen en stevige businessresultaten behalen.”
 
Net zoals voor de twee eerste producties werd de nieuwe spot gemaakt in samenwerking met de Engelse animatiestudio Blinkink. “De craft is de sleutel voor de animatie van een warm kerstverhaal en Blinkink is onbetwistbare referentie op wereldvlak”, vervolgt Michiel Baeten die de creatie bedacht met Frédéric Delouvroy. “Maar na de twee eerste spots in stop-motion van het regisseursduo Parabella, was het tijd om de visuele stijl op te frissen. Daarom deden we een beroep op de kennis en het talent van het bekroonde duo Luca & Sinem dat onze feeërieke wereld in een nieuw jasje stopte. Resultaat: een mix van illustraties, 3D en 2D.”
 
Je ontdekt de spot hieronder in primeur; de campagne start officieel op 7 december.
 
“December is een warme maand vol liefde, familiediners en momenten met je dierbaren”, besluit Joke Vermoere. “Deze campagne wil alle Belgen een warme eindejaarsboodschap geven, hun wensen dat al hun dromen uitkomen. Het is een manier om de emotionele band met onze spelers aan te halen. We gebruiken de personages uit de hoofdspot op alle andere touchpoints.”
Assets :
Credits :
  • Client : Loterie Nationale - Nationale Loterij
  • Contacts : Joke Vermoere
  • Agency : mortierbrigade
  • CD : Jens Mortier
  • CD : Joost Berends
  • CD : Philippe De Ceuster
  • Creation : Frédéric Delouvroy
  • Creation : Michiel Baeten
  • Head of Production : Charlotte Coddens
  • Strategy : Vincent d’Halluin
  • Producer : Nissime Janssens
  • PR Manager : Anne-Cécile Collignon
  • Social Media Manager : Jonas Van Bael
  • Cross Media Designer / DTP : Vito Latorrata & Sophie Bayeul
  • Film Production Company : Blinkink
  • Director : Luca & Sinem
  • Executive Producer : Bart Yates
  • Producer : Sam Hope
  • Design : Luca & Sinem
  • 3D Animation : Mark Vale, Richard Smart, Matt Hayman, Alex Watson, Daniel Tarrant
  • 2D Compositing & FX : Luca & Sinem
  • Sound Studio : Guilt Free Post