Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

mortierbrigade/Mooimakers : "Clean your Street View"

Vrijdag 25 September 2020

mortierbrigade/Mooimakers :

Deze keer is onze campagne van de week een ouwe trouwe Top Topical, maar dan in een modern jasje. De actie werd bedacht door mortierbrigade dat slim profiteerde van de aanwezigheid van de Google Street Cars in onze contreien. Ze kregen een rol toebedeeld in een nieuwe sensibiliseringscampagne voor Mooimakers.

“De komst van de Google Street Car naar een land werkt meestal zeer inspirerend”, aldus Joost Berends, CD van mortier. “Sommigen achtervolgen de wagen zelfs om op de beelden te staan. De foto’s kunnen ook tot leuke grapjes leiden en de slechte staat van bepaalde straten tonen. Niemand heeft zin om zijn buurt vol afval te zien in de beelden van ’s werelds belangrijkste zoekmotor; die gaan immers meerdere jaren mee.”
 
Clever, isn’t? Daarom bedachten Fred Zouag en zijn copy Nicolas Gaspart een manier om de sensibilisatie voor zwerfvuil te combineren met de aanwezigheid van zes Google Street Cars in ons land. Dat doen ze via video’s op de sociale media die alle Vlamingen aanzetten om hun straten schoon te maken voor de doorgang van de bekende auto’s met hun camera. Elke video is geografisch getarget, zodat hij zich specifiek kan richten tot de buurtbewoners.
 
“Onze missie is ervoor zorgen dat heel Vlaanderen zo netjes mogelijk blijft”, aldus Kelly Baetens van Mooimakers. “Dat de Google Street Car door onze straten rijdt, is een mooie gelegenheid om iedereen te vragen het afval dat er zou kunnen rondslingeren op te ruimen. Het extra voordeel is dat we een precieze termijn hebben, wat iedereen kan aanzetten om onmiddellijk in actie te schieten.”
 
“#CleanYourStreetView kadert perfect in de manier waarop Mooimakers met de Vlamingen communiceert: op een sympathieke manier en met een knipoog, zonder opgestoken vingertje”, besluit Joost Berends. “Zo behalen we de beste resultaten. Door de campagne te voeren via de sociale media met geo-targetting kunnen we mensen op een heel directe manier bereiken. Het is geen ver van mijn bed show in dit geval, integendeel, en deze nabije aanpak werkt.”
Assets :
Credits :
  • Client : Mooimakers
  • Contacts : Kelly Baetens, Carole Michels
  • Agency : mortierbrigade
  • CD : Jens Mortier
  • CD : Joost Berends
  • CD : Philippe De Ceuster
  • Creation : Frédéric Zouag
  • Creation : Nicolas Gaspart
  • Head of Production : Charlotte Coddens
  • Strategy : Philippe Gerin
  • Digital Strategy : Laura Deknock
  • Producer : Tine Van Hasselt
  • Junior Producer : Gwen Reynaert
  • PR Manager : Anne-Cécile Collignon
  • PR Agency : Lewis
  • Social Media Manager : Jonas Van Bael
  • Design / Motion : Kaatje Schreurs