SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Nieuwe copywriters zoeken en werkzoekenden steunen

Dinsdag 22 Juli 2014


Nieuwe copywriters zoeken en werkzoekenden steunen
Assets :
logo Animatie radio 'Fred' radio 'Kateleon' radio 'Voetjes' website poster
Credits :
Client : ACC
Contact : Johan Vandepoel
Agency : Happiness Brussels
Account : Nejwa Jacobs
Creative Management : Niek Eijsbouts, Philippe Fass, Karen Corrigan
CD : Niek Eijsbouts
CD : Philippe Fass
Creation : Sharif Abdel Mawla
Creation : Michael Middelkoop
Copy : Jan Denys, Mathieu Cardon
Graphic Design : Edouard Coene
Production : JustDidIt, Think 'N' Talk, Moxy
Website : Bliss Interactive

Op initiatief van de ACC bedacht Happiness Brussels een slimme en originele actie op nationaal niveau; die houdt het midden tussen een maatschappelijke en wervingscampagne. 

Doelstelling: de werkzoekenden helpen en meer bepaald nieuwe getalenteerde copywriters vinden door ze aan te zetten op in het vak te stappen en zo het gebrek aan begenadigde pennen weg te werken.
 
Vertrekpunt is de site verkoopeenwerkloze.be, waar copywriters in spe worden uitgedaagd om voor een werkzoekende een overtuigende sollicitatiebrief te schrijven en aldus een mogelijke werkgever te overtuigen. Als de werkzoekende op gesprek mag gaan, maakt de auteur van de brief op zijn beurt kans op een job in een bureau.
 
In de praktijk worden de deelnemers niet alleen beoordeeld door de werkzoekenden, maar krijgen ze ook punten toegekend door een jury, bestaande uit specialisten binnen de sector. Daartoe kunnen ze deelnemen aan de Master Class copywriting die de ACC organiseert op 19 en 26 september. Deze tweedaagse workshop wordt gegeven door creatieven en CD’s, onder wie Jens Mortier (mortierbrigade), Arnaud Pitz (BBDO), Eric Hollander (Air), Stef Selfslagh (ex-Boondoggle), Geoffrey Hantson (Duval Guillaume Modem) en Ann Maes (Ogilvy). Zij zullen he talent van de deelnemers beoordelen op basis van de missie die hun werd toevertrouwd. De kandidaten die zich het best onderscheiden tijdens de Master Class, krijgen een job als copywriter aangeboden bij Happiness. Kers op de taart: de ACC-campagne geniet de steun van alle kranten-, televisie- en radioregies. Zo zie je maar dat iedereen het eens is over goede ideeën.
 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier