SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Nieuwe copywriters zoeken en werkzoekenden steunen

Dinsdag 22 Juli 2014


Nieuwe copywriters zoeken en werkzoekenden steunen
Assets :
logo Animatie radio 'Fred' radio 'Kateleon' radio 'Voetjes' website poster
Credits :
Client : ACC
Contact : Johan Vandepoel
Agency : Happiness Brussels
Account : Nejwa Jacobs
Creative Management : Niek Eijsbouts, Philippe Fass, Karen Corrigan
CD : Niek Eijsbouts
CD : Philippe Fass
Creation : Sharif Abdel Mawla
Creation : Michael Middelkoop
Copy : Jan Denys, Mathieu Cardon
Graphic Design : Edouard Coene
Production : JustDidIt, Think 'N' Talk, Moxy
Website : Bliss Interactive

Op initiatief van de ACC bedacht Happiness Brussels een slimme en originele actie op nationaal niveau; die houdt het midden tussen een maatschappelijke en wervingscampagne. 

Doelstelling: de werkzoekenden helpen en meer bepaald nieuwe getalenteerde copywriters vinden door ze aan te zetten op in het vak te stappen en zo het gebrek aan begenadigde pennen weg te werken.
 
Vertrekpunt is de site verkoopeenwerkloze.be, waar copywriters in spe worden uitgedaagd om voor een werkzoekende een overtuigende sollicitatiebrief te schrijven en aldus een mogelijke werkgever te overtuigen. Als de werkzoekende op gesprek mag gaan, maakt de auteur van de brief op zijn beurt kans op een job in een bureau.
 
In de praktijk worden de deelnemers niet alleen beoordeeld door de werkzoekenden, maar krijgen ze ook punten toegekend door een jury, bestaande uit specialisten binnen de sector. Daartoe kunnen ze deelnemen aan de Master Class copywriting die de ACC organiseert op 19 en 26 september. Deze tweedaagse workshop wordt gegeven door creatieven en CD’s, onder wie Jens Mortier (mortierbrigade), Arnaud Pitz (BBDO), Eric Hollander (Air), Stef Selfslagh (ex-Boondoggle), Geoffrey Hantson (Duval Guillaume Modem) en Ann Maes (Ogilvy). Zij zullen he talent van de deelnemers beoordelen op basis van de missie die hun werd toevertrouwd. De kandidaten die zich het best onderscheiden tijdens de Master Class, krijgen een job als copywriter aangeboden bij Happiness. Kers op de taart: de ACC-campagne geniet de steun van alle kranten-, televisie- en radioregies. Zo zie je maar dat iedereen het eens is over goede ideeën.
 






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier