Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Gutzandglory durft voor Europabank

Zondag 13 September 2020

Gutzandglory durft voor Europabank

Op basis van haar positionering als ‘bank die durft’ creëerde Gutzandglory voor Europabank een volledig nieuwe en geïntegreerde koepelcampagne. Heerlijk absurd en verfrissend.

“Door de coronacrisis was de strategische toepassing van onze positionering toe aan een opfrissing”, aldus Europabank. “Die positionering brengt de bank (opnieuw) in verbinding met de consument van vandaag en morgen en beantwoordt aan de snelle evoluties met de vele mogelijkheden die ze creëren. Als speler actief in vele niches staat Europabank dichtbij zijn klanten en heeft meer dan eender wie oor naar de durvers in deze wereld.”
 
“De nadruk ligt nu volledig op positivisme, iets wat we broodnodig hebben in deze vreemde tijden”, vervolgt Wolfgang Florizoone, managing director en strateeg van Gutzandglory. “Want zelfs vandaag kun je niet bij de pakken blijven zitten, te lang wachten of aarzelen. Waarom wachten als je nu volledig voor iets kunt gaan? Durf te kiezen, durf te veranderen, durf te leven.”
 
Die spirit wordt belichaamd door de belofte dat een beetje lef je leven kan veranderen. Die gedachte werd vertaald in een online video met André die in een pompoen vaart. “Een portie lef kan veel in gang zetten”, vervolgt de MD. “En misschien het verdere verloop van je leven bepalen. In elk project, bij elke droom is de eerste stap de belangrijkste. Het begint met de moed bij elkaar te rapen om de stap te wagen.”
 
“Dat geloof in vooruitgang en de ondernemersgeest, zowel privé als professioneel, hebben we verrassend en humoristisch vertaald”, aldus CD Kris Lenaers. “In deze campagne tonen we de positieve gevolgen van zo’n houding. Geen enkele droom is te gek, geen enkel plan te wild voor Europabank, of je nu de Little Richard van deze eeuw wilt worden of de Noordzee wilt oversteken in een pompoen.”
 
Deze B2C/B2B campagne start met een luik voor particulieren, met de nadruk op de persoonlijke leningen. Ze omvat online, print (magazines en kranten), affichage (DOOH, 20 m², 2 m²), radio en POS.
Assets :
Credits :
  • Client : Europabank
  • Contacts : Amaury Rooselaer, Katleen De Maesschalck
  • Agency : June20
  • Account Team : Frederik De Zutter, Flore Van Schoors
  • Strategy : Kris Lenaers, Wolf Florizoone
  • CD : Kris Lenaers
  • Creation : Yannick De Haes
  • Creation : Jelle van Garderen
  • Creation : Gerlinde Jonckheere
  • Creation : Jeroen Goossens
  • Copy Fr : Fabrice Storti
  • Design : Lim Sijmons, Robbe Verlinde, Catherine Van den Meersschaut
  • Motion Design : Stef Deleurere
  • Film Production Company : De Machine
  • Executive Producer : Dimitri De Wolf
  • Production Manager : Thomas Anthoni
  • Production Assistant : Nina Payrhuber
  • Director : Ralf Demesmaeker
  • DOP : David Doom
  • Photo Production : De Machine
  • Art Direction : Aaron De Keyzer
  • Styling : Inger Pedersen
  • Casting : Sien Josephine Teijsen
  • Offline & Online Editor : Gert Wassink
  • Grading : Florian Keirsse
  • Audio & Sound Production : Raygun
  • Radio Production Company : Raygun
  • Photographer : Lichtwaas