Fr
Close

Campaigns

​De Vloer komt binnen voor Dag Allemaal

Zondag 6 September 2020

​De Vloer komt binnen voor Dag Allemaal

De Vloer maakte een nieuwe imagocampagne voor Dag Allemaal. Die moet in de eerste plaats jongere lezers aantrekken. De toekomst zal ons leren of het Antwerpse bureau juist zat, maar dat de creaties niemand onberoerd laten, staat vast.

In Vlaanderen kent iedereen Dag Allemaal: het is met meer dan een miljoen lezers het meest gelezen weekblad in het noordelijke landsgedeelte. Deze leiderspositie wil de titel van DPG Media versterken, onder andere door een jonger lezerspubliek aan te trekken.
 
Daarom besloten Dag Allemaal en De Vloer dat het tijd was om een nieuwe pagina in de geschiedenis van het blad te schrijven, aan de hand van een emotionele aanpak, om aldus de merkwaarden te versterken.
 
Dat leverde twee televisiespots op: ontroerend, uit het leven gegrepen en perfect geregisseerd. Ze zullen zeker blijven hangen bij iedereen die zich erin herkent. En de kans is groot dat er zo veel zullen zijn. De eerste productie toont een jong koppel, van wie de vrouw zwanger wordt. De tweede gaat over een vader en zijn puberdochter.
 
“Vlamingen lezen Dag Allemaal nog steeds graag voor zijn ontspannende verhalen, maar we willen met deze campagne vooral in de verf zetten dat Dag Allemaal ook oprechte emoties brengt en een verbindende rol speelt”, aldus Johan Roelandt, creatief directeur van De Vloer. De campagne brengt in beeld dat wat er gebeurt bij de Bekende Vlaming, ook speelt in de leefwereld van de lezer - of was het nu andersom? De tv spots spelen met herkenbare situaties die Dag Allemaal in het dagelijks leven van de mensen verankeren. Of het nu bij een bekende of minder bekende Vlaming is, elke week valt er zoveel moois te vertellen.
 
Annelies Van den Cruijce, brand manager Dag Allemaal: “Met deze campagne is De Vloer erin geslaagd om een opvallende nieuwe imagocampagne te creëren die perfect bij ons past. We zetten Dag Allemaal nog meer neer als hét blad dat iedere week herkenbare verhalen en oprechte emoties brengt, waarbij de BV's zowel een aspirationele als verbindende rol vervullen.”
 
De productie is het werk van Wenneker.be, de regie van Jeroen Willekens. We vermelden ook Piet Deyaert als uitstekende DOP en Pieter Van Dessel die de muziek componeerde: die speelt een grote rol in het succes van de spot. De televisiecampagne start op 8 september en loopt tot 20 september. Er hoort ook een radiospot bij.


Assets :
Credits :
  • Client : Dag Allemaal
  • Contacts : Katrijn Vrints, Annelies Van den Cruijce, Ellen Servranckx
  • Agency : DE VLOER
  • Strategy : Dorien Mathijssen
  • CD : Johan Roelandt
  • CD : Geert Verdonck
  • Creation : Jan Nagels
  • Creation : Ivo Mertens
  • Creation : Matthias De Smet
  • Account Team : Stijn De Corte, Charlotte Vanhoutte
  • Film Production Company : Wenneker.be
  • Producers : Femke Verstuyft, Filip Vangeffelen
  • Director : Jeroen Willekens
  • DOP : Piet Deyaert
  • Audio : Pieter Van Dessel
  • Radio Production Company : Brandy