Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Silver & Copper in rebusmodus voor Nostalgie

Zondag 30 Augustus 2020

Silver & Copper in rebusmodus voor Nostalgie

Na de ‘3-lyrics’ en de ‘Post-its’ gaat Silver & Copper voort op de ingeslagen weg en pakt alweer uit met een ludieke campagne voor Nostalgie. Deze keer doet het bureau dat met een knipoog naar de bekende rebus die alweer een mooie rol toebedeelt aan de songs die op de Franstalige radiozender gedraaid worden.

“Nostalgie wil zijn communicatie gebruiken om de favoriete plaats die het bezet in het hart van de luisteraars te consolideren”, begint Miguel Aguza, marketingdirecteur van NGroup. “Om zijn leadership te versterken pakt het merk voortaan uit met zijn iconische N, in al zijn communicatie. Deze aanpak sluit aan bij de intentie om de visuele codes van de radio te actualiseren, zijn leadership en nationale dimensie te bevestigen.”
 
Sinds 24 augustus, de datum waarop het najaarsrooster van de zender gepresenteerd wordt, belichaamt de iconische N de aanwezigheid van Nostalgie in het dagelijks leven van de luisteraars. Ze duikt op in de merkcommunicatie, maar ook op de nieuwe website, in de content productie, op de sociale media en op het terrein via een aantal toekomstige tactische acties, meer bepaald met de steun van NostaMan die de waarden van de zender symboliseert en garandeert.”
 
“Nu Nostalgie sinds twee jaar marktleider is in Franstalig België, is het tijd dat de zender prat gaat op zijn status”, vervolgt Miguel Aguza. “De iconische belichaming van het merk vertaalt dit streven. We hebben een sterke creatieve erfenis en de uitdaging bestaat erin het merk te doen evolueren, zonder zijn voornaamste troef te verliezen: creativiteit, gebaseerd op muziek. Deze nieuwe aanpak zet dus de traditie voort en betrekt onze luisteraars rond een sterke belofte, een onweerstaanbare aandrang om te zingen. Elke advertentie is een rebus, en elke rebus onthult een song.”
 
De creatie is te danken aan Silver & Copper die ze op verschillende dragers toepaste. Net als haar voorgangers werkt de campagne volgens een eenvoudig en sympathiek mechanisme: ze speelt met de grote klassiekers uit de muziek om ze via het merk in het dagelijks leven van de mensen te verankeren.
 
“Mettertijd wilden we een campagnemechanisme creëren dat voortdurend mee-evolueert met het leven van de Nostalgie-luisteraars”, aldus de managing partner van Silver & Copper, Jean-Pierre Cremers. “Tonen dat de radio hen letterlijk de hele dag begeleidt om hun zin te geven te zingen. Het was belangrijk dat we deze succesvolle logica niet zouden onderbreken met de invoering van de iconische N.”
 
Momenteel loopt een eerste 2m²-affichagecampagne, met drie onderwerpen. Binnenkort zullen magazine- en dagbladpers volgen.
Assets :
Credits :
  • Client : Nostalgie
  • Contacts : Miguel Aguza, Laure Di Francesco, Sophie Evrard, Gaelle Leys
  • Agency : Silver and Copper
  • Client Service Director : Jean-Pierre Cremers
  • CD : Didier Vanden Brande
  • Creation : Lydie Anthoons
  • Studio / DTP : Capital Panache
  • Graphist : Eliott Verhelpen, Sahra Marly, Isabela Medeiros