Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

mortierbrigade/Bike for Brussels in het zadel voor '#BlijvenTrappen'

Zondag 17 Mei 2020

mortierbrigade/Bike for Brussels in het zadel voor '#BlijvenTrappen'

Tijdens de lockdown lieten de Brusselaars hun auto massaal aan de kant en pakten de fiets. Een goede gewoonte die ze best zouden houden. Daarom startte Brussels Mobility in samenwerking met mortierbrigade de campagne ‘#BlijvenTrappen’.

“Sinds de start van de lockdown is er veel minder verkeer in Brussel en is het er aangenaam fietsen”, aldus Bike for Brussels, een initiatief van Brussels Mobility dat alle Brusselaars in het zadel wil krijgen. “Er is 42% minder verkeer en het aantal verplaatsingen per fiets neemt toe. Die goede gewoonten wil Brussels Mobility in stand houden, ook na de lockdown. Daarom stuurt het initiatief de Brusselaars motiverende en positieve boodschappen.”
 
Die zijn te zien op diverse strategische plaatsen in de stad en online. Een radioluik maakt het geheel compleet, met een ode aan iedereen die actief meegeholpen heeft om de stad gezonder te maken door de fiets te nemen.
 
“Het concept van #BlijvenTrappen gaat verder dan een communicatiecampagne alleen”, aldus Joost Berends, executive creative director en partner bij mortierbrigade. “De doelstelling is te vermijden dat de stad opeens opnieuw dichtslibt na de lockdown en de Brusselaars helpen om bij te dragen aan het Good Move-plan dat het doorgaand verkeer met 34% wil beperken en het gebruik van de fiets verviervoudigen tegen 2030. Dat begint met de 40 km fietspaden die uitgebreid werden.”
 
“#BlijvenTrappen is ook ruim vertegenwoordigd op de sociale media. Alles verwijst door naar de site bike.brussels, waar fietsfans alle nuttige tips vinden om hun ijzeren ros van stal te halen, met alle nodige voorzorgen voor de periode na de lockdown.”
Assets :
Credits :
  • Client : Brussels Mobiliteit – Bike For Brussels
  • Contacts : Sofie Walschap, Véronique Dehasque, Pedro Dos Santos
  • Agency : mortierbrigade
  • CD : Jens Mortier
  • CD : Joost Berends
  • CD : Philippe De Ceuster
  • Creation : Kato Vochten
  • Creation : Adriaan De Laender
  • Strategy : Philippe Gerin
  • Producer : Tuyen Pham
  • PR Manager : Anne-Cécile Collignon
  • Social Media Creative : Tom Baetens
  • Digital Project Manager : Shaina Vanderplancke
  • Design : Kaatje Schreurs
  • Cros Media Designer/DTP : Sophie Bayeul
  • Radio Production Company : Raygun