Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Happiness doet het zelf voor 2dehands

Donderdag 30 April 2020

Happiness doet het zelf voor 2dehands

Happiness maakte een campagne voor 2dehands, helemaal lockdown proof, zoals zovele de laatste tijd. Ze is letterlijk huisgemaakt, aangezien alle spots thuis gedraaid werden door de medewerkers van het gelukkige bureau.

“Toen de lockdown in werking trad, werden de geplande opnames voor de spots van onze nieuwe naambekendheidscampagne natuurlijk allemaal geannuleerd”, aldus 2dehands. “Maar Happiness kwam creatief uit de hoek en stelde ons voor alles op te nemen zonder productiehuis, regisseur en professionele acteurs. In plaats daarvan gebruikten ze smartphones, de medewerkers van het bureau en hun gezin, thuis, in hun eigen salon, keuken, tuin, badkamer, enzovoort.” Of hoe je aanpassen aan de lockdownregels en toch een lang geplande kalender respecteren.
 
“De briefing wilde de naambekendheid van het merk 2dehands versterken en verruimen”, vevrolgt business director, Hans Smets. “Met een focus op Vlaanderen en de pertinentste categorieën in de aanloop naar de zomer: huis, tuin, kinderen, enzovoort. Om daarop te antwoorden hebben we voortgebouwd op het bestaande creatieve platform dat we uitgewerkt hebben op twee niveaus: het ene, emotionelere rond de gedachte dat het leven nooit stilstaat – wat meer dan waar is in deze lockdownperiode – en de andere, meer pragmatische idee dat er elke dag miljoenen redenen te vinden zijn.”
 
De campagne omvat acht spots, waarvan er vier verspreid werden op de sociale media, in afwachting van een televisieondersteuning vanaf half mei. De uitzending van de rest moet nog worden bepaald. Katrien Bottez, CD bij Happiness: “We hebben kleine scenario’s bedacht waarbij mensen ongeschikte voorwerpen gebruiken voor wat ze aan het doen zijn: ze pakken gewoon het eerste het beste wat ze tegenkomen, terwijl het zou volstaan gewoon naar 2dehands.be te surfen om daar het juiste voorwerp voor de juiste prijs te vinden. Aangezien we niet met een productiehuis en een regisseur konden werken, hebben we alle scripts naar onze medewerkers gestuurd, met de vraag ze zo goed mogelijk te spelen, met hun smartphones en hun gezin of zelfs hun huisdieren.”
 
In totaal leverde dat 30 huisgemaakte spots op, waaruit Bottez er acht selecteerde samen met het creatieve team dat achter de campagne zit, Morgane Choppinet en Toon Vanpoucke, die je oevrigens kunt zien in de ‘Droogkast’ spot.
 
“Echt de max is dat sommigen bovenop de ideeën in de scenario’s de smaak te pakken kregen en ook echte situaties waarmee ze geconfronteerd werden begonnen te filmen. Zoals de video waarin een medewerker zijn kat die helemaal boven in de heg zit probeert te pakken. Dat was niet gepland, maar perfect voor de boodschap die we wilden doorgeven.”
 
“Ondanks de lockdown en de bijhorende beperkingen, is Happiness erin geslaagd een campagne te ontwikkelen die aansluit bij het imago en de waarden van het merk: levensecht, oprecht en menselijk”, besluit 2dehands. Een authentiek campagne die er nooit gekomen was in normale omstandigheden. Zo zie je maar weer dat er ook goede dingen uit een crisis kunnen voortvloeien, als er creativiteit aan te pas komt.
Assets :
Credits :
  • Client : 2dehands
  • Contacts : Mich Baron, Rudy Happaerts
  • Agency : Happiness Brussels
  • Executive Creative Management : Karen Corrigan
  • CD : Geoffrey Hantson
  • CD : Katrien Bottez
  • Creation : Morgane Choppinet
  • Creation : Toon Vanpoucke
  • Business Director : Hans Smets
  • Sr. Account Manager : Lisa Decrick
  • Agency Producers : Arthur De Wachter, Dominique Turnbull, Bart Vande Maele
  • Motion : Remke Faber, Karlien Hugyels
  • Creative Content Director : Kenny Vermeulen
  • Content Provider : Mikki Beddeleem
  • Connectivity Planner : Wesley Roeland
  • Sound : Raygun
  • Director : Toon Vanpoucke, Morgane Choppinet, Stephane Openbosch, Mattias Vermeire, Remke Faber,Kenny De Thaey, Corentin Deneufbourg