Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Air wacht niet langer voor SoSimply van AG

Zondag 8 Maart 2020

Air wacht niet langer voor SoSimply van AG

Air maakte de lancerings- en naambekendheidscampagne voor SoSimply, het online platform van AG dat ervoor wil zorgen dat de klusjes in huis niet meer blijven liggen. Of hoe je definitief komaf maakt met uitstelgedrag, een verschijnsel waar we allemaal wel eens last van hebben.

“Amper enkele decennia geleden staken Belgen zelf de handen uit de mouwen als ze een klusje te doen hadden. Of ze konden terugvallen op een netwerk van plaatselijke vaklieden. Dat is vandaag niet meer zo evident: het gebrek aan stielmannen, de toenemende verstedelijking, het tijdsgebrek in de gezinnen waar beide partners werken. Allemaal maatschappelijke trends die verklaren waarom er zo’n grote vraag is naar geschoolde vaklui. En waarom er zoveel frustraties zijn, want waar vind je een goede vakman die bereid is om kleine klusjes op te knappen voor een redelijke prijs binnen de afgesproken termijn?”, aldus Homeras. Om deze vraag te beantwoorden ontwikkelde het AG-filiaal SoSimply, een platform met een netwerk van meer dan 300 vaklieden op wie de Belgen een beroep kunnen doen voor al hun klusjes.
 
De lancering van SoSimply werd toevertrouwd aan Air. “AG organiseerde een pitch en die hebben we gewonnen, aldus een verheugde CD, Romain Felix. “Het is meer dan een one shot. Bij Air is al wat we doen bedoeld om te blijven duren. Met SoSimply begeleiden we de eerste stappen van een nieuw merk dat deel wil uitmaken van de Belgische gezinnen als een reële oplossing voor een steeds terugkerend probleem: de zoektocht naar goede stielmannen. Of zoals Eric Hollander (founder en creative chairman van het bureau het zegt, nvdr): “We weten allemaal dat Belgen een baksteen in de maag hebben. Met SoSimply willen we onze landgenoten helpen daar zorg voor te dragen.”
 
Om dat duidelijk te maken ontwikkelde Air vijf tv- en radiospots, evenveel prints en een social medialuik.
 
“De briefing was eenvoudig: SoSimply verheffen tot de eerste referentie inzake kleine problemen die thuis opduiken. De doelstelling is ambitieus: 50.000 interventies voor het eerste jaar. Om dat waar te maken hebben we een oplossing bedacht die de nieuwe creatieve richting van Air moet weerspiegelen: ‘Insightful & Meaningful’. Hoofdthema is het zo vertrouwde uitstelgedrag waaraan we allemaal leiden. Wie heeft er thuis nooit de vervelende klusjes uitgesteld? Naar morgen, volgende week, naar nooit.”
 
Momenteel worden de drie eerste radio- en tv-spots uitgezonden, de rest volgt tijdens de tweede campagnegolf, maar omdat Air niets meer wil uitstellen, mogen we ze nu al allemaal met je delen.
Assets :
Credits :
  • Client : Homeras (AG)
  • Contacts : Nathalie Erdmanis, Kjell Audenaert, Christine Jean
  • Agency : Air
  • CD : AIR Creative Council
  • Creation : Arnaud Bailly
  • Creation : John Benois
  • Creation : Karel De Mulder
  • Creation : Romain Félix
  • Special thanks to : Pauline Héraly, Boris Delire, Renaud Goossens, Tom Ernst, Clara Climent, Yannick Verdonck, Jérôme Gijsen, Toon Jansegers
  • Film Production Company : Landvogel
  • Director : Wilson
  • Radio Production Company : Raygun
  • Photographer : Kurt Stallaert