Fr

Campaigns

Ogilvy Social.Lab/Carrefour : "Dankzij Carrefour is bio koken een kunst binnen het bereik van iedereen""

Maandag 9 December 2019

Ogilvy Social.Lab/Carrefour :



Vorig weekend werd de op een muur geplakte banaan van de kunstenaar Maurizio Cattelan verkocht voor 120.000 dollar. Net zoals heel wat anonieme internauten kwam Ogilvy Social.Lab op het idee om hierop in te spelen en eraan te herinneren dat Carrefour bio voor iedereen toegankelijk wil maken. Op maandag startte het bureau een Facebook- en Instagram-campagne met op de muur gekleefde biologische groenten en vruchten van het seizoen. Uiteraard was de prijs veel aantrekkelijker. Het idee maakte het mogelijk het engagement van Carrefour voor zijn 'Act For Food' campagne te versterken, waarbij de retailer concreet actie voert om beter te eten. Tot dusver genereerde de campagne al meer dan 21.000 shares en duizenden positieve commentaren.
Assets :
Credits :
  • Client : Carrefour
  • Agency : Ogilvy Social.Lab
  • Copy : Bill Bilquin
  • AD : Sébastien Stevens, Nicolas Dansette
  • Client Service Director : Christophe Crasselts
  • Senior Account Manager : Alizée Lippert
  • Social Media Strategist : Camille Goretti, Inès Banga