Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

BBDO discussieert niet voor Lidl

Zondag 15 December 2019

BBDO discussieert niet voor Lidl

BBDO maakte de eindejaarscampagne van Lidl. Het bureau en zijn klant gaven blijk van originaliteit met een snuifje heerlijk Belgisch surrealisme zoals enkel het duo dat kan. Doelstelling: het grote publiek laten weten dat het merk alles in huis heeft voor smakelijke feestdagen voor de beste prijs.

BDDO heeft weer toegeslagen voor Lidl. Deze keer besloot het bureau in te spelen op de onvermijdelijke gespreksonderwerpen die iedere keer weer opduiken tijdens de familiediners. “De kerstdis is het ideale moment om een lekker maal en een goed gesprek te delen met de hele familie”, aldus Sébastien De Valck, de CD van BBDO. “Dat is tenminste het beeld dat de meeste kerstspots tonen op televisie. In de praktijk weten we allemaal dat de avond snel kan uitmonden in heftige discussies aan tafel. Over politiek, voetbal, de erfenis. Alle onderwerpen zijn goed genoeg.”
 
De erfenisdiscussie staat centraal in de voor de gelegenheid ontwikkelde tv- en bioscoopspot. We zien een familie aan tafel zitten voor het kerstdiner, met twee broers, of tenminste twee mannen met gedeelde belangen, van wie de ene stiekem hoopt dat de andere niet zal beginnen over de erfeniskwestie. Wat die uiteraard wel doet.
 
Daarna volgt een episch sneeuwballengevecht, zonder iPhone 11 (cf. 'Snowbrawl', de eindejaarsspot van Apple), maar met de heerlijke gerechten op tafel bij wijze van projectielen. Lidl grijpt de kans om op magistrale wijze de kwaliteiten aan te prijzen van zijn kreeft voor de prijs van 19,99 euro voor 500g of de oesters die 6,99 euro voor 12 stuks kosten.
 
“De meeste kerstcampagnes richten zich op perfecte families rond een lekker maal in een vrolijke sfeer”, besluit Sébastien De Valck. “Door de echte waarheid te tonen, doet Lidl precies het tegenovergestelde en onderscheidt zich dus krachtig van de concurrentie.”
 
Het concept ‘Lidl wenst u deze kerst smakelijke discussies’ omvat ook een OOH- en radioluik.
Assets :
Credits :
  • Client : Lidl
  • Contacts : Boudewijn van den Brand, Jeroen Bal, Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke, Julie Longerstay, Naomi Domen
  • Agency : BBDO Belgium
  • CD : Sebastien De Valck
  • CD : Arnaud Pitz
  • Creation : Simon Van Backlé
  • Creation : Thibault Jacobs
  • Copy Fr : Gregory Verheyleweghen
  • Head of RTV : Patricia Van De Kerckhove
  • TV Producer : Silke Ricour
  • Post-Producer : Eva Segers
  • Editor TV Promo & Social : Neil Skeet, Jasper Vanhauwaert
  • Sound Engineer : Mathieu Schots
  • Radio Production Company : BBDO Productions
  • Radio Producer : Nicolas Van Poeck
  • Sound Engineer : Mathieu Schots
  • Design : Jorrit Michiels
  • Final Art : Tom Nackaerts, Petra Saelens
  • Account Team : Eva De Gendt, Michelle Stas, Melissa Fastenaekels, Shi Qi Ji
  • Social & Technology Expert : Matthias Andriessen
  • Strategic Director : Dirk Peremans
  • Strategy : Samuel Eggermont
  • Film Production Company : Caviar
  • Film Production Company : BBDO Productions
  • Director : Joris Rabijns
  • DOP : Robrecht Heyvaert
  • Producers : Julie Bosteels, Ilse Joye
  • Editor : Ward Geerts
  • Online : Kris Janssens, Sofie Favere
  • Color Grader : Kene Illegems
  • Food Stylisme : Sofie Noyen
  • AD : Benedict Van Acker
  • Photo Production Cy : Jekyll n’ Hyde
  • Photographer : Fred Labeye
  • Post-Production : Tim Vin
  • Producer : Gaelle Haesaert