Fr

Campaigns

BBDO/State of The Arts : "-60% culture"

Maandag 18 November 2019

BBDO/State of The Arts :



Ter ondersteuning van het artiestenplatform State of the Arts dat de aangekondigde besparingen van 60% in de cultuursector wil aanklagen, deelden 500 Vlaamse artiesten foto's of werken die voor 60% bedekt waren met het Vlaamse geel onder de hashtag #thisisourculture.

Het idee werd op dinsdagavond 12 november door BBDO voorgelegd op de actievergadering in de Beursschouwburg. 

Creative director Sebastien De Valck: "We werken bijna dagelijks samen met acteurs, componisten, regisseurs,... Die zijn, voor ze enige bekendheid genoten, allemaal ooit begonnen als "projectje". De 60% besparingen op projecten dreigen die vijver te doen uitdrogen. Het zette onze creatieven dinsdag aan het denken."

Frederik Clarysse en Johan Van Oeckel (freelance) zijn vervolgens naar de actievergadering afgezakt om hun idee te pitchen voor zo'n 2000 artiesten en actievoerders. "Toen iedereen enthousiast bleek werd in de werkgroepen meteen beslist om er samen in te vliegen", besluit de CD.
Assets :
Credits :
  • Client : State of The Arts
  • Contact : Tom Kestens
  • Agency : BBDO Belgium
  • CD : Sebastien De Valck
  • CD : Arnaud Pitz
  • Creation : Frederik Clarysse
  • Creation : Johan Van Oeckel
  • Studio Director : Tom Nackaerts
  • DTP : Rob Goovaerts
  • Head of Production : Patricia Van de Kerckhove
  • Content Manager : John Van de Pol
  • Video Editor : Jasper Vanhauwaert