Fr

Campaigns

Wunderman Thompson Antwerp/MediaMarkt : "Singles' Day"

Woensdag 13 November 2019

Wunderman Thompson Antwerp/MediaMarkt :



Op 11 november herdenken wij in België Wapenstilstand, maar in China wordt op die datum iets heel anders gevierd: Singles’ Day. Op die dag heeft iedereen het recht om aan zichzelf te denken. MediaMarkt besliste om het event nog leuker te maken met een heus ‘Singles’ Weekend’. Wunderman Thompson Antwerp stond in voor de promotie.

Het bureau vertrok van het idee dat sommige vrijgezellen hun leven niet per se met iemand willen delen, maar eerder met iets. Zo ontstond ‘De Toesteltrouw’, een activatie waarbij zes gelukkige singles konden trouwen met het toestel van hun dromen.

Om dit te doen moesten de deelnemers eerst hun liefde bewijzen door een online aanzoek te schrijven voor hun favoriete product. Daarna werden de casanova’s met het mooiste aanzoek verwacht in MediaMarkt Kortrijk en Woluwe om te trouwen met hun geliefde product. 

De campagne werd aangekondigd met een social video die op twee dagen tijd een kleine duizend vrijgezellen naar de wedstrijdpagina leidde. Uiteindelijk werden zes gelukkigen in de echt verbonden in een romantisch aangekleed decor in de winkel.
Assets :
Credits :
  • Client : MediaMarkt
  • Contacts : Davy Claeys, Fokke Lowie
  • Agency : VML Belgium
  • CD : Sam De Volder
  • CD : Merel Van den Broeck
  • Creation : Wout Geysen
  • Creation : Tijs Dejonckheere
  • Account Team : Matti Verhaegen, Sarah Savoir, Tom Thijs
  • Strategy : Evert Van den Broeck
  • Design : Sebastien Greffe, Virginie Rosseel, Charlotte Slegers
  • Development : Joran Schaefer
  • Agency Producers : Amélie Van Campen, Jonathan Kauffmann
  • Montage : Andreas De Ridder
  • Event Agency : We Make You Happy