Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Silk gebruikt invloed voor Proximus Epic

Zondag 20 Oktober 2019

Silk gebruikt invloed voor Proximus Epic

Proximus Epic is op zoek naar een influencer om zich specifiek te richten tot Generation Y. Maar in plaats van gewoon een bekende influencer te rekruteren met zijn ecosysteem Silk (en meer bepaald met Prophets), besloot Proximus om een wedstrijd te organiseren.
 


“Jongeren consumeren de hele dag sociale media”, aldus Sam De Win, CD van Prophets. ”Daarom wil Epic, het merk van Proximus voor Generation Y, content aanreiken via deze kanalen, waarmee ze zich kunnen identificeren en tegelijk traffic en engagement genereren.”
 
Daartoe besloten de CD en zijn troepen om op zoek te gaan naar een influencer. Maar niet eender dewelke. “Iemand met een ‘epic’ talent. Een fotograaf, een designer of een gamer, dat maakte niet uit. Iemand met een bijzondere gave en zin om dat verborgen talent exclusief te delen met de community van Epic.”
 
Om die witte raaf te vinden deed Prophets een beroep op een influencer: Kacper aka Kastiop (271.000 fans op YouTube, 38.000 op Facebook en bijna 48.000 op Instagram).

Sam De Win vervolgt: “De benadering van de campagne is even eenvoudig als leuk. De dagen van @Kastiop zitten zo vol dat hij geen tijd heeft om zich zelf met die missie bezig te houden. Dus vraagt hij andere toekomstige influencers om zich kandidaat te stellen.”
 
De oproep werd gelanceerd via een online video waarin Kastiop geënsceneerd wordt met een flinke dosis humor en zelfspot. Zijn leven bestaat enkel uit luxe en weelde, dus heeft hij geen tijd om zich met een nieuwe community bezig te houden. Hij heeft enkel 50’’ om influencers in spe uit te nodigen om zich kandidaat te stellen. Om deel te nemen moeten die minstens 1500 abonnees hebben op Instagram en bewijzen op @Proximusepic dat ze de job verdienen. Deadline: 4 november 2019.
 
De meest overtuigende wint een smartphone ter waarde van 800 euro om zijn talent aan de hele wereld te tonen, voorzien van voldoende data om zijn ‘epische’ momenten te delen en zijn content te promoten, tickets voor events en een kleine financiële vergoeding.
Assets :
Credits :
  • Client : Proximus
  • Contacts : Tim Colman, Nabil Aniss
  • Ecosystem : SILK
  • Agency :
  • CD : Sam De Win
  • Creation : Adnan Chehima
  • Creation : Sophie Oome
  • Digital Strategy : Tom Willemkens
  • Account Team : Carole Frederiq, Ophélie Van Hagendoren
  • Film Production Company : Proximus Media House
  • Director : Niko Himschoot
  • DOP : Malik Jeddi
  • AD : Stan Maertens