Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

LDV United stelt de wet voor Mitsubishi

Zondag 15 September 2019

LDV United stelt de wet voor Mitsubishi

Om nog beter te bewijzen dat Mitsubishi echt onverwoestbare wagens maakt, bedacht LDV United een personage. Het gaat niet om de eerste de beste, maar om Murphy, je weet wel, de ongelukkige pechvogel.

“Sinds vorig jaar zijn we het strategische pad van het onverwoestbare ingeslagen met Mitsubishi”, aldus Dennis Vandewalle, de CD van LDV United. “Mitsubishi maakt stevige en betrouwbare wagens en dat gegeven leidde begin dit jaar voor de ‘Gebouwd voor Belgische wegen’ campagne. In september moesten we aansluitend op de proppen komen met een logisch vervolg, binnen een beperkt communicatiebudget, om ervoor te zorgen dat het merk op de ‘consideration list’ van de bestuurders zou blijven.
 
Resultaat: de nieuwe ‘Ook voor Murphy’ campagne. Niet alleen de lamentabele staat van de Belgische wegen kan ons immers parten spelen aan het stuur: er kunnen zich nog tal van andere onvoorziene problemen, incidenten en ongevallen voordoen”, vertelt de andere CD van het bureau, Dries De bruyn. “Alles is mogelijk onderweg. Daarom bedachten we het personage van Murphy. Net zoals de wet waaraan hij zijn naam dankt (tuurlijk ken je ze wel, volgens de regel dat alles wat fout kan gaan, ook fout gaat, nvdr), overkomen hem alle ongelukken van de wereld (en krijgt hij zelfs de ziektes van Google!).
 
In een online video op YouTube en Instagram volgen we een dag van de pechvogel en ontdekken we hoe hij zorgeloos in zijn Mitsubishi stapt, zelfs nadat zijn broodrooster alweer is ontploft. “Regisseur Dirk Domen was bijzonder geïnspireerd bij de uitwerking van het script dat hem op het lijf geschreven was”, aldus Dennis Vandewalle. “Het plezier van het productieteam van Diplomat en de creatieve ploeg bij de opnames, spat van de spot.”
 
De lotgevallen van Murphy zijn ook te volgen op de radio en in print. “Voor een challenger als Mitsubishi is dat de beste manier om resultaten te halen”, besluit Dries De bruyn.
Assets :
Credits :
  • Photographer : François Chevalier
  • Radio Production Company : Sonhouse
  • Client : Mitsubishi Motors
  • Contacts : Cedric Dervoigne, Tom Verbruggen, Louise De Bast
  • Agency : LDV United
  • CD : Dennis Vandewalle
  • CD : Dries De bruyn
  • Creation : Julie Vanderbeck
  • Creation : Matthew Lootens
  • Strategic Direcor : Jef Raeman
  • Account Director : Julie Oostvogels
  • Account Manager : Ghizlan Afasi
  • Film Production Company : Diplomat
  • Director : Dirk Domen
  • Photo Production : Bounce Rocks