Fr
Close

Campaigns

​Publicis aware voor Orange

Vrijdag 19 Juli 2019

​Publicis aware voor Orange

Het ook beu om te betalen voor je tv, terwijl je er al lang niet meer naar kijkt? Wel, daarom heeft Orange besloten actie te ondernemen, voor iedereen die gedwongen wordt om bij zijn of haar internetpakket ook televisie te nemen. Ze lanceren het nieuwe Love Duo Pack , hét pakket waarbij iedereen de vrijheid heeft om te kiezen wat hij of zij wil!

Om deze nieuwe vorm van vrijheid te vieren, heeft Orange besloten om iedereen de vrijheid te geven om de nieuwe Orange campagne mee te creëren.
 
Hoe?
Door mensen de mogelijkheid te geven mee keuzes te maken voor de volgende Orange campagne, met in de hoofdrol onze nationale held, de enige echte: Jean-Claude Van Damme.
 
Via een campagne, die bijna twee maanden gelopen heeft, werden de Belgen in eerste instantie uitgenodigd om hun ideeën door te geven via: YourOrangeAd.be. Een web platform waar iedereen kon ontdekken hoe JCVD een scenario aan het lezen was waar er hier en daar nog wat dingen ontbraken, zoals: "Op dat moment wordt JCVD opgeschrikt door ..." of "En daar omarmt JCVD ..."
 
17.677 voorstellen later, ondertekende JCVD waarschijnlijk de gekste film ooit in zijn carrière. Dus wacht niet langer en ontdek in preview op al je schermen: "JCVD en de Moordlustige Kabouters op Bezoek vanuit de Ruimte".  Of voor de Engelstaligen: "JCVD VS EVIL KILLER GNOMES FROM OUTER SPACE".
 
De campagne:
Naast de online spot van 1 minuut 20, loopt de campagne ook in een 40 seconden-versie op tv, in prerolls op sociale netwerken en op radio.
 
 
Het doel:
De vrijheid om te kunnen kiezen, speelt een belangrijke rol voor Orange. Zij willen de Belgen de mogelijkheid geven om voor een internetpakket te kiezen dat het beste past bij ieders verbruik. Met in principe een eenvoudige redenering; als je geen tv kijkt, waarom zou je er dan voor betalen?
 


Assets :
Credits :
  • Client : Orange
  • Contacts : Isabelle Vanden Eede, Nathalie Moons, Oriane Saloum, Stéphanie Etienne, Isabelle Eygenraam, Simon Van Cauteren, Tim Thomaes
  • Agency : PUBLICIS BRUSSELS
  • CD : Kwint De Meyer
  • CD : Willem De Wachter
  • CD : Lode Vochten
  • Creation : Rom&John
  • Creation : Maarten De Maayer
  • Creation : Daniel Van Den Broucke
  • Strategy : Jan Govaert
  • Connection Planner : Fiona Boyle, Anthony O’Donnell
  • Account Director : Filip Van Der Haegen
  • Account Manager : Frederik Jonnaert
  • Producer : Marc Van Buggenhout, Daan Feytongs
  • Film Production Company : ADULT
  • Director : Steffen Haars
  • Executive Producer : Tatiana Pierre
  • Producer : Lena Van Goethem
  • DOP : Joris Kerbosch
  • Editing : Brian Ent
  • VFX : Shosho - Thaumar Rep
  • Grading : De Grot
  • Sound Studio : Firma Helle Willemstein
  • Music Composer : Arno Willemstein
  • Set Photographer : Jef Boes
  • Website : Digitas
  • Digital Producer : Tine Anthoon
  • Digital Account Director : Khang Lam
  • Digital Account Manager : Emily Olaerts
  • PR Agency : Lewis (Frederik Van De Meulebroucke & Dephine De Pauw)