SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Boondoggle trouw op post voor de Rode Duivels

Vrijdag 23 Mei 2014


Boondoggle trouw op post voor de Rode Duivels
Assets :
spot TV Facebook
Credits :
Client : KBVB
Contact : Bob Madou
Agency : Boondoggle
Account Manager : Frederik Cuyvers
CD : Niels Schreyers
Creation : Dieter Vanhoof
Creation : Bout Holthof
Strategic Director : Peter Verbiest
Managing Director : Inge Vander Velpen

Boondoggle bedacht een nieuwe actie voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond. Die moet de Rode Duivels aanmoedigen voor de Wereldbeker in Brazilië.

Na de beroemde ‘Duiveluitdagingen’ gaan Boondoggle en de KBVB voort op de ingeslagen weg, met ‘#iedereenmee’. Ook deze keer is de campagne bedoeld om onze nationale ploeg te ondersteunen, niet in België deze keer, maar ter plaatse in Brazilië.
 
“Vorig jaar hebben de Rode Duivels en hun supporters dankzij de ‘Uitdagingen’ een hele nauwe band gesmeed”, luidt het bij de KBVB. “Daarom staan de spelers erop dat zoveel mogelijk supporters hen naar Brazilië vergezellen…In dat verband starten we nu een uniek initiatief: de #iedereenmee-postkaarten.”
 
Het gaat om duizenden gratis en vooraf gefrankeerde postkaarten die alle Belgen sinds 19 mei kunnen verkrijgen in alle postkantoren van het land, maar ook in 5000 Jupiler-cafés (in de vorm van bierviltjes in de campagnekleuren), in Het Laatste Nieuws, de kranten van Sud Presse van 2 juni en op 6 juni gewoon in hun brievenbus. Supporters kunnen een persoonlijke boodschap op de kaarten schrijven, een oorlogskreet, een aanmoediging, een vraag aan hun favoriete Rode Duivel, you name it. Daarna kunnen de kaarten gewoon op de bus.
 
Dit alles is natuurlijk enkel mogelijk dankzij de nauwe samenwerking met bpost dat inging op het verzoek van Boondoggle en zijn klant. De organisatie stelde alles in het werk om het project optimaal te concretiseren. Matthias Dubois, head of brand, marketing intelligence & communication bij bpost: “De eerste postkaarten gaan met de Duivels mee in het vliegtuig en worden ter plaatse naar hun hotel gestuurd. Gedurende hun hele verblijf zullen de spelers aldus weten dat er ook thuis aan hun gedacht wordt.”
 
De campagne wordt ondersteund door een tv- en virale spot, plus door een online luik op de sociale netwerken, met onder andere de Facebook-pagina van de Belgian Red Devils. Die telt vandaag bijna 315.000 fans. Als die allemaal een kaartje sturen…






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier