Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Silk herpositioneert Proximus

Zondag 16 Juni 2019

Silk herpositioneert Proximus

‘Think possible’, aldus de nieuwe merkbelofte van Proximus. Bedoeling: zowel de Belgische consumenten als bedrijven inspireren met alle mogelijkheden die de technologie te bieden heeft en met een aantal productlanceringen. De nieuwe slagzin wordt geïntroduceerd met een krachtige geïntegreerde campagne.

“De voortdurende en steeds snellere evolutie van digitale technologieën verandert grondig de gewoonten en verwachtingen van de Belgische consument”, aldus Dominique Leroy, de CEO van Proximus. “Deze innovaties openen een wereld van mogelijkheden die Proximus voor iedereen beschikbaar wil maken. Daarom sturen we onze merkpositionering met de 'Think possible'-belofte bij.”
 
De tagline wordt geïntroduceerd via een uitgebreide campagne, de eerste die ontwikkeld werd door Silk, de communicatiepartner van Proximus die gevormd wordt door FamousGrey (strategie en creatie), Maxus (media), Prophets (digital) en Altavia Act (POS en packaging).“De kick-off campagne heeft als doel het nieuwe Proximus aan te kondigen en de lijn te installeren. In een later stadium zal “Think Possible” worden ingevuld aan de hand van proofpoints die zowel elk individu of de hele maatschappij voortstuwen”, aldus SILK.
 
In afwachting vertrekt de campagne van een 45’’-video die zich onderscheidt door zijn humoristische toon en zijn codes die uit het videoclipuniversum komen. De spot werd geregisseerd door het duo Helvetica, in een productie van Lovo Films. Hij vereeuwigt een aantal taferelen uit het dagelijks leven waarin de technologieën van Proximus de hoofdrol spelen op de tonen van I see you baby’ van Groove Armada, in de bekende remix van Fatboy Slim.
 
De video is zo gemaakt dat elke scène afzonderlijk gebruikt kan worden, in gecibleerde publicaties of via addressable TV, een van de nieuwe Proximus-producten. De blijde boodschap zal ook verspreid worden via SoMe en OOH, alsook in de boetieks van de operator.
Assets :
Credits :
  • Client Service Director SILK : Naïké Van Hulle
  • Account Team : Naïké Van Hulle, Cato Samyn, Romy Vierhouten
  • Head of Strategy : Jonathan Detavernier
  • Digital Strategy : Tom Willemkens
  • Production Director : Emily Rammant
  • RTV Producer : Loes Fierens
  • Development : Dave De Preter, Peter Vercauteren, Ruth Bonne, Samuel Joos, Stijn Huybrechts
  • Design : Janne Degryse, Fé Riské, Mathieu Michaux
  • Copy : Chani Fajka, Thomas Vandenhauten
  • Media Agency : Maxus
  • Head of Media Strategy : Britt Luyten
  • Digital Strategy : Sebastien Reps
  • Offline Planning : Vincent Laduron, Elise Lameire, Fabienne Imbo, Nathalie Vanderlinden
  • POS Agency : Altavia-ACT
  • AD : Stefano Di Felice
  • Client : Proximus
  • Contacts : Aurélie Denayer, Laurence Carion, Sophie De Nys, Manoëlle Ballaux
  • Ecosystem : SILK
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Peter Ampe
  • Creation : Tom Berth
  • Creation : Geert De Rocker
  • Copy : Tom Berth, Jonathan D’oultremont
  • Film Production Company : LOVO Films
  • Executive Producer : Bert Brulez
  • Producers : Chou-Jung Kuo, Fred Vrancken
  • Director : Helvetica
  • DOP : Piet Deyaert
  • Post-Production : Hervé Closset (Lovo Films), FamousGrey Productions
  • Sound Studio : FamousGrey Productions
  • Sound Engineer : Eli Sundermann, Pierre-Etienne Bonnet
  • Music : Fritz Sundermann
  • Singer : Amaryllis Uitterlinden
  • Photographer : Britt Guns
  • Post-Production : Sven Vanhee
  • PR Manager : Liesbeth Pyck, Sarah Thomas
  • Digital Agency : Prophets
  • Digital Producer : Timothy van den Brande, Kenneth Boerjan
  • UX : Thomas Mattheusen, Joe Smith
  • Editing : Maarten Janssens