Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

FamousGrey verslaafd aan Instagram voor Kom op tegen Kanker

Zondag 17 Maart 2019

FamousGrey verslaafd aan Instagram voor Kom op tegen Kanker

Hoe kan tabak minder cool gemaakt worden bij jongeren? Met deze vraag kwam Kom op tegen Kanker bij FamousGrey aankloppen. Door deze jongeren in hun eigen wereld te bereiken, met bekende mensen die ze bewonderen en een verhaal te vertellen dat hen fascineert. Zo ontstond ‘Instaverliefd’, naar verluidt de eerste Vlaamse serie op Instagram.

“De serie wil sigaretten minder aantrekkelijk maken bij jongeren”, aldus Peter Ampe, ECD van FamousGrey. “Om die doelgroep te bereiken en de boodschap duidelijk te maken, zijn we de jongeren gaan zoeken waar ze meestal te vinden zijn: op Instagram. Daarvoor maakten we ‘Instaverliefd’, de eerste serie in Europa en zelfs ter wereld die speciaal gemaakt werd voor het sociaal medium.”
 
Om het project tot een goed einde te brengen deden de ECD en zijn troepen een beroep op eersteklas partners. Eyeworks voor het scenario en de productie, alsook Eén en de Vlaamse regering. “Senne Dehandschutter en Brecht De Groot van Eyeworks schreven een scenario waarin Nora, Floor, Louis en Lars op zoek zijn naar een lief”, vervolgt Peter Ampe. “Ze zijn het beu om niet te worden opgemerkt en besluiten aan een dating spel mee te doen. De regels zijn simpel: zoveel mogelijk ontmoetingen in zo weinig mogelijk tijd. Tijdens de dates kunnen ze bonus- maar ook maluspunten verdienen. Roken tijdens een afspraakje wordt bijvoorbeeld meteen bestraft. De acteurs delen ook hun eigen ervaringen met tabaksverslaving en alle bijhorende schadelijke effecten.”
 
‘Instaverliefd’ is zes weken lang te zien vanaf deze maandag, via de Instagram stories van @Instaverliefd die na 24 uur verdwijnen, maar vervolgens weer zullen opduiken in de vorm van een enkele lange video die veel langer te zien zal zijn op IGTV, de recentste innovatie op Instagram, een nieuwe app en space voor verticale video.
 
“Om de serie een ruime reikwijdte te garanderen en ervoor te zorgen dat de boodschap doeltreffend aan de jongeren wordt doorgegeven, werd goed nagedacht over de casting. Sarah Mouhamou (Floor), Naomi Janssens (Nora) en Thijs Antonneau (Louis), drie Ketnet-sterren, spelen de hoofdrol. Rayan Aghassaiy die bekender is als ‘Unagize’ op YouTube en meer dan 325.000 abonnees op zijn kanaal telt, debuteert als acteur in de rol van Lars.”
 
FamousGrey creëerde ook het logo van de serie en maakte affiches die in alle Vlaamse scholen zullen komen te hangen.
Assets :
Credits :
  • Client : Kom op tegen Kanker
  • Contacts : Marc Michils, Marina Van Den Nouweland, Anke Berckmans
  • CD : Peter Ampe
  • Scriptwriters : Senne Dehandschutter, Brecht De Groot
  • Agency : FamousGrey
  • Creation : Vivienne Mak
  • Creation : Manon Penné
  • Account Director : Jef Leysen
  • Project Leader : Cato Samyn, Lies Bernaer
  • Digital Producer : Joachim François
  • PR Manager : Kathy Van Looy, Eline Vervloet, Laure Vandeghinste
  • Design : Aldija Bessalah
  • DTP : Franco Scaramuzza
  • Social Media Manager : Jonas Sprengers, Stephany Van Cranenbroek
  • Connection Planner : Floris Adriaenssens
  • Editor : Sven Vanhee
  • Production Director : Emily Rammant
  • Film Production Company : Eyeworks
  • Producer : Nathalie Van Schelvergem, Peter Bouckaert
  • Director : Senne Dehandschutter
  • Post-Production : Eyeworks