Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

mortierbrigade rapt voor O'Tacos

Zondag 3 Maart 2019

mortierbrigade rapt voor O'Tacos

mortierbrigade creëerde een beatbox die gebaseerd is op de ingrediënten van O'Tacos. De Rap Box biedt de fans van de tacokoning de mogelijkheid om hun eigen rap te creëren, helemaal op basis van ingrediënten en formaten van O'Tacos en de 40.000 mogelijk tacocombinaties.

De O'Tacos-keten is gespecialiseerd in Mexicaanse fastfood maar dan geherinterpreteerd met ingrediënten uit de Franse keuken: het is een heuse trend bij de jongeren.
 
Sinds de keten in 2010 zijn intrede maakte in België, is het aantal franchises blijven toenemen. Het afgelopen jaar openden vijftien restaurants hun deuren in Wallonië, Vlaanderen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Vandaag zijn er in totaal zeventien in België. Tegen 2020 moeten er daar nog 23 bijkomen.
 
Nog even preciseren dat de Franse keten sinds mei behoort tot het Belgische investeringsfonds Kharis Capital dat ook de merken Quick en Burger King uitbaat.
 
“O'Tacos kadert vanaf de start in de stadscultuur”, begint Pieter Daems, algemeen directeur van O'Tacos Benelux. “We hebben een grote fanbasis die uit de straatcultuur komt en daar artistiek nauw bij betrokken is. De Rap Box is een kans om eens te meer onze betrokkenheid bij deze cultuur die ons dierbaar is te tonen, en tegelijk de humor die het merk dierbaar is te vrijwaren. Met de Rap Box willen we alle fans aanmoedigen om hun creativiteit de vrije loop te laten, op een leuke manier en zonder zichzelf ernstig te nemen.”
 
Het principe is eenvoudig. Op o-tacos.be kunnen fans een rap creëren met hun computer of smartphone. De actie werd bedacht naar analogie met het concept van O'Tacos, aangezien de klanken en beats de verschillende mogelijke combinaties van O’Tacos vertegenwoordigen. Dat zijn er 40.000 in totaal. “De beats staan voor de verschillende tacosformaten: medium, large en giga”, aldus Joost Berends, de CD van mortierbrigade. “De klanken vertegenwoordigen dan weer de verschillende ingrediënten van O'Tacos: geitenkaas, kalkoenspek, curry, frietjes,…”
 
Elke gecomponeerde song wordt opgenomen in een nationale rangschikking. Hoe meer een song beluisterd wordt, hoe hoger hij in de rangschikking staat. De bedenker van de vaakst beluisterde rap krijgt een jaar gratis O'Tacos en zijn recept zal een maand lang op de kaart van alle restaurants prijken.
 
De Rap Box zal operationeel zijn tot 7 maart. De traffic naar de site wordt gegenereerd door online video’s die verspreid worden op de sociale netwerken en POS-materiaal. mortierbrigade bedacht het creatieve concept. Het design is het werk van het Franse filiaal van de keten.
Assets :
Credits :
  • CD : Philippe De Ceuster
  • Creation : Geoffrey Masse
  • Creation : Nicolas Mouquet
  • Digital Strategy : Laura De Knock
  • Producer : Anneleen Vande Voorde
  • PR Manager : Anne-Cécile Collignon
  • Social : Jonas Van Bael, Tom Baetens
  • Digital Director : Pieter Nijs
  • Digital Project Manager : Jeroen De Bock, Shaina Vanderplancke
  • Lead Developer : Arnor D’Haenens
  • Design : O'Tacos
  • Music Production & Sound Design : Audiotheque
  • Producer : Louise-Marie Kerkhove
  • Client : O'Tacos
  • Contacts : Pieter Daems, Zakariya Ghodbane, Vincent Le Lièvre, Malika Fodil
  • Agency : mortierbrigade
  • CD : Jens Mortier
  • CD : Joost Berends