Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

BBDO zegt het met dozen voor Lidl

Zondag 17 Februari 2019

BBDO zegt het met dozen voor Lidl

Ter gelegenheid van Valentijn konden alle geliefden van het land onder de slogan ‘Keep the Love Fresh’ hun emoties uiten met een… verse emoticon. Om ze te inspireren stelde Lidl zijn klanten in samenwerking met BBDO een unieke verpakking voor verse bananen, perziken en aubergines voor – de courantste liedesemoticons. Die werden gepresenteerd in ‘berichtendozen’, het ideale geschenk voor Valentijn.

Sebastien De Valck, CD van BBDO: “Sinds een tiental jaar worden voedselemoticons gebruikt om een nogal expliciet liefdesbericht subtiel uit te drukken. Voor Valentijn zijn we buiten het strikt digitale kader getreden. Omdat versheid al lang de belangrijkste pijler is, suggereerde de retailer zijn klanten om verse emoticons te gebruiken, en meer bepaald echte perziken, aubergines en bananen. Die waren voor de gelegenheid verpakt in ‘message boxes’, een unieke verpakking waarop een persoonlijke boodschap kon worden geschreven.”
 
Het was meteen een manier om ook de jongeren achter de goede zaak en een gezonde voeding te scharen, door hun de mogelijkheid te bieden het nuttige aan het aangename te paren, maar dan in de echte wereld. De lancering van deze verse emoticons werd ondersteund door radiospots en een video op de sociale netwerken.
 
“Voor de fans van verse producten die geen tijd hadden om naar Lidl te gaan, deelden we ze gratis uit in de stations, winkelstraten en in de buurt met een belangrijk nachtleven”, besluit de CD. “Zo keerden donderdag duizenden Belgen huiswaarts met een oprechte liefdesboodschap.” Die viel ongetwijfeld in de smaak van diegene voor wie ze bedoeld was.
Assets :
Credits :
  • Client : Lidl
  • Contacts : Jeroen Bal , Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke, Julie Longerstay
  • Agency : BBDO Belgium
  • CD : Sebastien De Valck
  • CD : Arnaud Pitz
  • Creation : Frederik Clarysse
  • Creation : Gertjan De Smet
  • Account Team : Isabel Peeters, Michelle Stas, Melissa Fastenaekels, Shi Qi Ji, Lieselot De Fraine
  • Strategic Planner : Jan Van Brakel
  • Design : Gertjan De Smet
  • Final Art : Petra Saelens, Daniela Simons
  • Film Production Company : BBDO Productions
  • Packaging Production : Hans Bos
  • Production Lead : Patricia Van De Kerckhove
  • Producer : Silke Ricour
  • DOP : Ilona Vanouplines
  • Video Editors : Dejvi Vandeveire, Valentin Taminiau
  • Radio Production Company : BBDO Productions
  • Photographer : Marcel Veelo
  • Radio Producer : Nicolas Van Poeck
  • Sound Engineer : Matthieu Schots