Fr
Close

Campaigns

Happiness geen bord voor z'n kop voor Bru

Zondag 10 Februari 2019

Happiness geen bord voor z'n kop voor Bru

Foto’s van eten. Ze behoren wellicht tot de irritantste die er zijn, zowel op de sociale netwerken als voor de klanten op restaurant. En toch kan 69% niet weerstaan aan de drang om de perfecte eetfoto te nemen. Meestal gaat dat ten koste van onze omgeving. Daarom bedacht Happiness borden met een boodschap.

Flashback. In september 2018 lanceerde Happiness de ‘Bru Tafelmodus’ campagne: daarbij nodigde het bureau iedereen uit om zijn of haar smartphone om te draaien tijdens het eten, zodat we allemaal ten volle van het gezelschap zouden kunnen genieten. De actie kreeg al snel de steun van restaurants in Antwerpen, Brussel en Gent. “Je herkent ze aan de sticker op hun deur waarop staat dat het restaurant in Bru Tafelmodus is”, aldus ECD Geoffrey Hantson. “In oktober gingen Bru en de chef Tom van Lysebettens van het Gentse restaurant ‘Cochon de Luxe’ nog een stap verder, met de creatie van het Tafelmodus Menu. Dat bestond uit acht gangen en werd geserveerd op de achterkant van de smartphone van de klanten: een slim en efficiënt idee om te vermijden dat de maaltijd onderbroken zou worden door Facebook- en andere alerts.”
 
Vandaag schudden het watermerk en zijn bureau onze gewoonten nogmaals door elkaar, met de lancering van de ‘Bru Social Plates’. Dat zijn in België vervaardigde borden die een bericht sturen als ze gefotografeerd worden: “Mooie foto, maar geniet vooral van de mensen in je gezelschap.” ”Het is een bijkomende uitnodiging om onze smartphone aan tafel te vergeten en van de mensen rond ons te genieten”, vervolgt de ECD. “De borden werden gemaakt door ceramiste Martine Keirsebilck. Ze verwerkte QR-codes in het design van de borden om ze interactief te maken(sinds 2017 heeft elke iPhone die op iOS11 draait, een lezer in het fototoestel, nvdr). Als je een foto maakt van een bord, verschijnt er onmiddellijk een verwittiging op het fototoestel van de smartphone.”
 
De Bru Social Plates zijn beschikbaar voor restaurants en particulieren op bru.be. Wie eerst inschrijft, krijgt ze gratis.
 
De actie wordt bekendgemaakt via een video op de sociale netwerken en op de site Bru.be. Die werd gedraaid bij ‘Canal’ in Vilvoorde.


Assets :
Credits :
  • Client : Bru
  • Contacts : Charlotte Giroud, Ann-Sophie Parmentier
  • Agency : HAPPINESS BRUSSELS
  • Executive Creative Management : Karen Corrigan
  • CD : Geoffrey Hantson
  • Creation : Morgane Choppinet
  • Creation : Toon Vanpoucke
  • Copy Fr : Alice Amant, Catherine Quadens
  • Senior Creative Coach : Katrien Bottez
  • Account Team : Nathalie Marchand, Camille Martin-Schmets, Amandine Donckers
  • Agency Producer : Sophie Gunsbourg
  • Editing : Simon Schuurman
  • DOP : Kassim Olivier
  • Director : Kassim Olivier
  • Design : Dries Lauwers, Lisa Leloux
  • DTP : Kassandra Donia
  • Retoucher : Xavier Dockx