Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

TBWA familyproof voor Telenet

Zondag 3 Februari 2019

TBWA familyproof voor Telenet

Wigo, het all-in aanbod voor de hele familie van Telenet, bestaat twee jaar. Om dat te vieren zoals het hoort, brachten de kabeloperator en zijn bureau TBWA de hele familie samen. De ‘Familie Van Daag’ is de perfecte illustratie van een doorsnee hedendaags gezin.

Hoe kun je na twee jaar de bestaande klanten geruststellen en er tegelijk nieuwe van overtuigen dat Wigo het perfecte all-in aanbod is voor elk gezinslid? Dat is de vraag die Telenet aan TBWA stelde bij wijze van briefing. “In twee jaar tijd is er enorm veel veranderd”, aldus Hans Michiels, account manager bij TBWA.. “Om te beginnen op technologisch vlak, wat per definitie een impact heeft op de levenswijze van de gezinnen. Als 100% family proof abonnement (de nieuwe baseline, nvdr) moet Wigo daar rekening mee houden; het komt erop aan die evoluties te volgen en erop vooruit te lopen. Daarom hebben we de levenswijze van de op Wigo geabonneerde gezinnen gevolgd en geanalyseerd welke rol technologie in hun dagelijks leven speelt.”
 
De vergaarde gegevens en digitale verhalen leidden tot de creatie van de ‘Familie Van Daag’, een bijzonder groot gezin dat niet alleen het doorsnee gezin moet vertegenwoordigen, maar ook alle mogelijke, denkbare gezinnen wil symboliseren. “De Familie Van Daag is een eclectisch gezin”, bevestigt de account. “In haar eentje vertegenwoordigt ze alle Wigo-gezinnen en hun levenswijze; ze geeft een volledig overzicht van het digitale gezinsleven van nu. Via hen toont Telenet niet alleen dat het de verlangens en de noden van zijn klanten begrijpt, maar ook dat het daad bij woord voert door zijn producten voortdurend aan te passen.”
 
‘De Familie Van Daag’ is opgevat als een echte reeks die minstens gedurende vier maanden zal worden uitgezonden. Naast een trailer omvat ze tot dusver drie afleveringen die elk om beurt de USP’s van Wigo in de verf zetten: tot drie keer meer data, het best mogelijke netwerk overal in huis en last but not least, gratis data voor mobiel gebruik van WhatsApp, Facebook Messenger en Yelo Play, ook in het buitenland.
 
‘De Familie Van Daag’ doet haar ding ook op de radio en de sociale netwerken. Ze heeft zelfs haar eigen website, waar je kunt kennismaken met elk gezinslid. “Voor de sociale media hebben we drie specifieke formats gecreëerd: ‘De vraag aan de Familie Van Daag’, waarin elk gezinslid uitlegt hoe hij of zij zijn of haar abonnement gebruikt, ‘Familietrekjes’, waarin nieuwe digitale gewoonten omschreven worden en ‘De Vlog van Pauline’, de jonge familiester die een vlog bijhield tijdens de opnames. Daarin maken we kennis met de coulissen van de campagne en natuurlijk de hele familie.”
Assets :
Credits :
  • Client : Telenet
  • Contacts : Nathalie Rahbani, Inge Debremaeker, Karlien Kelgtermans
  • Agency : TBWA
  • CD : Jan Macken
  • Creation : Regine Smetz
  • Creation : Marie-Laure Cliquennois
  • Radio Copy : Chiara De Decker
  • Strategy : Bert Denis, Stephanie Vercruysse, Janne Scheepmans
  • Account Team : Isabel Broes, Ellen Van Praet, Hans Michiels
  • Design : Jana Keppens
  • Social Media : Tom Cole, Charlotte Mulders, Anke Verhaeghen
  • Head of Production : Mieke Vandewalle
  • TV Producer : Cindy De Mooter
  • Film Production Company : BOZON
  • Director : Ada Blygaard Soby
  • Assistant Director : Hans Augustenborg
  • Executive Producer : Laurent Dillen
  • Producer : Annemie Decorte
  • DOP : Frank Van Den Eeden
  • Post-Production : MAKE
  • Post-Producer : Cindy De Mooter, Geneviève Paindaveine
  • Post-Producer Social : Lauranne Van Der Heyden, Cindy De Mooter
  • Radio Producer : Veerle Van Melkebeke
  • Editor : Alain Dessauvage
  • Editor Social : Xavier Pouleur
  • Online : Enzo Piccinato, Xavier Pouleur, Stijn Van Assche
  • Grading : Joost Van Kerckhove
  • Sound : Gwenn Nicolay, Jan Pollet
  • Radio Production Company : MAKE