Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

FamousGrey/Volvo : "Volts by Volvo"

Vrijdag 18 Januari 2019

FamousGrey/Volvo :

Belgen die met een elektrische of hybride wagen rijden, doen dat vooral om ecologische redenen. Nochtans geeft meer dan de helft van deze bestuurders toe niet te weten waar de elektriciteit die ze gebruiken om hun auto op te laden vandaan komt. Of ze gebruiken geen groene elektriciteit om hun karretje te laten rijden. Volvo en FamousGrey wilden een einde maken aan deze tegenstrijdigheid en roepen daarom Volts by Volvo in het leven: een voordelig groen energiecontract.

“Het idee om Volvo als autoconstructeur een groen energiecontract te laten aanbieden, komt van FamousGrey”, vertelt het beroemde bureau. “Volts by Volvo wil de bestuurders van elektrische en hybride plug-in auto’s aanmoedigen om hun wagen op te laden zonder het milieu te belasten. 56% van de bestuurders van elektrische of hybride wagens geeft toe dat hun wagen niet met groene energie opgeladen wordt of weet niet of het om groene energie gaat. Dat is straf, als je weet dat ç1% van die chauffeurs een elektrische of hybride wagen gekozen heeft vanwege zijn milieuvriendelijke troeven.”
 
De kick-off van de campagne werd gegeven door Wim Maes, de CEO van Volvo Cars Belgium in eigen persoon. Dat deed hij tijdens de persconferentie van Volvo op het Autosalon in Brussel.
 
“Naast de persconferentie en een stevig PR-luik van Famous Relations dat het initiatief met de nodige cijfers illustreert, werd het Volts by Volvo communicatieplatform ook doorgetrokken naar andere kanalen”, aldus de ECD, Peter Ampe. “Via voltsbyvolvo.be en de communicatiekanalen van Eneco – de energiepartner van Volvo voor deze campagne – kunnen consumenten meer informatie over de actie vinden. Aan de hand van een slim digitaal communicatieplan en de nodige retargeting, zal de campagne ook geactiveerd worden via de sociale netwerken van Volvo. Dat moet zoveel mogelijk Belgen in staat stellen om op een voordelige manier over te schakelen naar groene energie.”
 
Nog even benadrukken dat zelfs de mensen die geen Volvo of hybride/elektrische plug-in wagen bezitten, een Volts by Volvo contract kunnen afsluiten. Instappen maar, allemaal!
Assets :
Credits :
  • Agency : FamousGrey
  • Client : Volvo Car Belux
  • Contacts : Balder D’hondt, Lolita Swanet, Thomas Makay
  • Client PR Contact : René Aerts Jr.
  • Eneco Contact : Kristof Van Genck, Jurgen Vandervelde
  • CD : Peter Ampe
  • CD : Jonathan Detavernier
  • Creation : Marc Richard Vander Heyden
  • Creation : Diederik Jeangout
  • Copy : Diederik Jeangout, Joanna Ryckaert, Jonathan d’Oultremont, Marc Richard Vander Heyden
  • Experience Director : Maarten Breda
  • Strategy : Maarten Van Daele
  • Project Leader : Barbara van Huis, Matthias Roose
  • Brand Leader : Barbara van Huis
  • Business Director : Carola Michiels
  • Digital Business Director : Joachim François
  • PR Manager : Kathy Van Looy, Laure Vandeghinste, Déborah De Klerck
  • Development : Arno Van Biesen
  • Digital Project Manager : Kurt Van Nieuwenhove
  • Online Design : Greg Ellinger
  • Logo Design : Aldjia Bessalah
  • Media Buying : Kelly Maes
  • Production Director : Emily Rammant
  • RTV Producer : Loes Fierens
  • Film Production Company : FamousGrey Productions
  • Producer : Frederik Zaman
  • DOP : Piet Deyaert
  • Sound Studio : FamousGrey Productions
  • Sound Engineer : Eli Sundermann
  • Editor : Jasper De Ryck
  • Sign Production : Willy Hebbrecht