Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

​TBWA boost voor Telenet

Zondag 18 November 2018

​TBWA boost voor Telenet

Dit najaar lanceert Telenet in Brussel zijn volledige telefonie- en internetaanbod, met niet alleen het snelste internet en de snelste 4G van de stad, maar ook de slimste wifi om overal in huis te kunnen surfen. Of hoe je voor 100% je stad beleeft!

Om dat bij het grote publiek bekend te maken, bedacht TBWA een campagne die Brussel ademt uit al haar poriën. Dat doet het bureau met een sterke belofte: ‘Telenet boost de stad’. “Brussel is geen stad als een andere”, luidt het bij het bureau. “Mensen hier zijn meertaliger, opener, nieuwsgieriger, diverser en vrijpostiger dan waar ook. En je kan maar beter zorgen dat je mee bent, want het tempo ligt hier hoog. Dat vraagt om een campagne die inspeelt op het hectische ritme, de spitse replieken en de snelle grappen. »
 
Op het programma staan radio, print en activatie. In de radiospots maken we kennis met diverse puur Brusselse personages die de luisteraars meenemen naar hun boeiende leven, van de ene hippe plek naar de andere, naar de beste frituren of het studentenleven in al zijn glorie.
 
In print – affichage en persadvertenties, om precies te zijn – komen enkele typisch Brusselse aspecten aan bod, uiteraard met een knipoog én een authentieke lokale toets: de rijke mix van nationaliteiten, het chaotische verkeer, op de (soms waanzinnig) dure pralines en op de clichés over bepaalde wijken en gemeenten.” Wat dacht je van deze bijvoorbeeld? ‘Omdat Brussels is already assez complicado, changez d'opérateur en 5 minutes seulement.’…
 
Verder zijn al andere activaties bezig, zoals in een wasserette in Ganshoren die volledig in een nieuw kleedje werd gestoken en die door Telenet voorzien werd van een superkrachtige verbinding. Er zullen nog andere originele acties volgen de komende maanden.
 
Nog even preciseren dat de campagne een speciale ‘BXL welkomstaanbieding’ aankondigt voor alle Brusselaars: heel Telenet voor 30 euro per maand, gedurende vijf maanden, los van het gekozen pack. ’t Zal nog niet zijn!
Assets :
Credits :
  • Client : Telenet
  • Contact : Nathalie Rahbani, Inge Debremaecker, Maartje Berben
  • Agency : TBWA
  • Account Team : Philippe Van Eygen, Charlotte Van Hoecke
  • ECD : Jan Macken
  • CD : Jérémie Goldwasser
  • Creation : Sandrine Rozenberg
  • Creation : Martin Collette
  • Creation : Eric Debaene
  • Creation : Eric Maerschalck
  • Creation : Michael Mikiels
  • Strategy : Pauline Kinet, Janne Scheepmans
  • Digital Production : Digital Craftsmen
  • Art Buyer : Elly Laureys
  • Print Production : Hendrik Dhaemer
  • Radio Director : Raf Debraekeleer
  • Radio Producer : Veerle Van Melkebeke
  • DTP : Axel Nédée, Emilie Boudart
  • Event Agency : Butik Agency