Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

mortierbrigade heel anders voor Hans Anders

Zondag 14 Oktober 2018

mortierbrigade heel anders voor Hans Anders

Enkele maanden geleden kondigde mortierbrigade zijn samenwerking met Hans Anders aan. Vandaag presenteert het bureau zijn eerste grote campagne voor de opticien. De boodschap is duidelijk: Hans Anders is anders dan de rest. Dat vraagt dan ook om een andere communicatiecampagne.

“Bij Hans Anders moeten de brillen betaalbaar zijn voor iedereen”, begint Vincent d’Halluin, Strategic Director bij de brigade. “Hun gamma bestaat uit kwaliteitsbrillen aan een onklopbare prijs. Maar als de brillen goedkoper zijn bij Hans Anders, kun je je afvragen wat de andere optiekers doen met het geld dat ze aan hun klanten vragen.”
 
Op basis van deze existentiële vraag maakte mortierbrigade een campagne bestaande uit drie heel absurde spots. Die gaan over een trainingskamp voor… kakkerlakken, over het hanteren van minuscule letters of trampolines en krekels. “We konden deze campagne alleen maar bedenken omdat onze klant heel openstaat voor creatie en bereid is de geldend codes binnen zijn sector te doorbreken”, aldus Jens Mortier, Creative Director en Founding Partner bij mortierbrigade.
 
De productie (die net als de regie onberispelijk is), is het resultaat van een titaneninspanning, aangezien alle decors in de studio gebouwd werden. Aldus wilde het bureau een specifieke en herkenbare sfeer voor het merk creëren. Om nog meer reliëf aan de verschillende verhalen te geven en hun realiteitsgehalte nog te versterken, namen mortierbrigade en Czar meerdere heel gespecialiseerde profielen onder de arm. “Het was heel leuk om te doen en een serieuze uitdaging”, zegt Jens Mortier nog. “Het was de eerste keer in mijn loopbaan dat ik met kakkerlakkwekers werkte. Een nogal verrassende hobby, toch?”
 
Om te beginnen zullen de twee eerste spots enkel in het Nederlands uitgezonden worden. Het derde verhaal volgt later deze maand.
Assets :
Credits :
  • Client : Hans Anders
  • Contact : Alex Stergialis
  • Agency : mortierbrigade
  • CD : Jens Mortier
  • CD : Philippe De Ceuster
  • CD : Joost Berends
  • Creation : Girbe Bogaerts
  • Creation : Jutta Callebaut
  • TV Producer : Charlotte Coddens
  • Producer : Lisa De Roeck
  • Strategic Director : Vincent d'Halluin
  • Digital Director : Pieter Nijs
  • Social Media : Jonas Van Bael
  • Digital Producer : Jeroen De Bock, Melissa Tack
  • Graphic Design : Wim De Dobbeleer
  • Film Production Company : Czar
  • Director : Jeroen Annokkee
  • Executive Producer : Eurydice Gysel
  • Producer : Maarten De Sutter
  • DOP : Rutger Storm
  • Art Director : Geert Paredis & team
  • Animal Handler : Jaap Zunneberg
  • Editor : Marc Bechtold, Geert De Doncker
  • Grading : Joost Van Kerckhove
  • Post-Production : Czar
  • Online : Stijn Van Assche, Peter Prinsen, Robin De Praetere
  • VFX trampoline : Nozon
  • Post-Producer : Bieke De Keersmaecker
  • Music & Sound : Raygun