SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade heel anders voor Hans Anders

Zondag 14 Oktober 2018


mortierbrigade heel anders voor Hans Anders
Assets :
TvC 'Kakkerlakke' TvC 'Kleineletters'
Credits :
Client : Hans Anders
Contact : Alex Stergialis
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Philippe De Ceuster
CD : Joost Berends
Creation : Girbe Bogaerts
Creation : Jutta Callebaut
TV Producer : Charlotte Coddens
Producer : Lisa De Roeck
Strategic Director : Vincent d'Halluin
Digital Director : Pieter Nijs
Social Media : Jonas Van Bael
Digital Producer : Jeroen De Bock, Melissa Tack
Graphic Design : Wim De Dobbeleer
Film Production Company : Czar
Director : Jeroen Annokkee
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Maarten De Sutter
DOP : Rutger Storm
Art Director : Geert Paredis & team
Animal Handler : Jaap Zunneberg
Editor : Marc Bechtold, Geert De Doncker
Grading : Joost Van Kerckhove
Post-Production : Czar
Online : Stijn Van Assche, Peter Prinsen, Robin De Praetere
VFX trampoline : Nozon
Post-Producer : Bieke De Keersmaecker
Music & Sound : Raygun

Enkele maanden geleden kondigde mortierbrigade zijn samenwerking met Hans Anders aan. Vandaag presenteert het bureau zijn eerste grote campagne voor de opticien. De boodschap is duidelijk: Hans Anders is anders dan de rest. Dat vraagt dan ook om een andere communicatiecampagne.

“Bij Hans Anders moeten de brillen betaalbaar zijn voor iedereen”, begint Vincent d’Halluin, Strategic Director bij de brigade. “Hun gamma bestaat uit kwaliteitsbrillen aan een onklopbare prijs. Maar als de brillen goedkoper zijn bij Hans Anders, kun je je afvragen wat de andere optiekers doen met het geld dat ze aan hun klanten vragen.”
 
Op basis van deze existentiële vraag maakte mortierbrigade een campagne bestaande uit drie heel absurde spots. Die gaan over een trainingskamp voor… kakkerlakken, over het hanteren van minuscule letters of trampolines en krekels. “We konden deze campagne alleen maar bedenken omdat onze klant heel openstaat voor creatie en bereid is de geldend codes binnen zijn sector te doorbreken”, aldus Jens Mortier, Creative Director en Founding Partner bij mortierbrigade.
 
De productie (die net als de regie onberispelijk is), is het resultaat van een titaneninspanning, aangezien alle decors in de studio gebouwd werden. Aldus wilde het bureau een specifieke en herkenbare sfeer voor het merk creëren. Om nog meer reliëf aan de verschillende verhalen te geven en hun realiteitsgehalte nog te versterken, namen mortierbrigade en Czar meerdere heel gespecialiseerde profielen onder de arm. “Het was heel leuk om te doen en een serieuze uitdaging”, zegt Jens Mortier nog. “Het was de eerste keer in mijn loopbaan dat ik met kakkerlakkwekers werkte. Een nogal verrassende hobby, toch?”
 
Om te beginnen zullen de twee eerste spots enkel in het Nederlands uitgezonden worden. Het derde verhaal volgt later deze maand.






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie Awards 2018: Gold en Silvers  


Het was een recordjaar voor de Effies: de 17 finalisten werden allemaal bekroond. Naast de Gold voor Kunstmaan en Bolero werden er vier Silver en 12 Bronze uitgereikt.
 
TBWA is het vaakst...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier