SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB rekruteert vrijwilligers voor StuBru

Zondag 16 September 2018


DDB rekruteert vrijwilligers voor StuBru
Assets :
TvC 'Koesterkoffer' TvC 'Duchenne'
Credits :
Client : Studio Brussel
Contacts : Jan Van Biesen, Floris Nieuwdorp, Witse Van Rillaer
Agency : DDB Brussels
CD : Odin Saillé
CD : Dieter De Ridder
Creation : Antoinette Ribas
Creation : Gregory Ginterdaele
Copy Nl : Tom Jacobs
Account Team : Francis Lippens, Annelies Nyns, Margaux Mariens
TV Producers : Brigitte Verduyckt, Erik Van Overloop
Film Production Company : Caviar
Director : Tom Willems
Sound : Gregory Caron

DDB maakte een kippenvel-campagne voor de nieuwe editie van ‘De Warmste Week’, de beroemde fundraising actie voor het goede doel van Studio Brussel.

“Iedereen zorgt voor iedereen, dat is alweer de hoofdboodschap van De Warmste Week”, zegt Margaux Mariens, Account bij DDB. “Voor het zesde jaar op rij steunt de VRT tal van goede doelen. De aftrap werd deze week gegeven met twee opvallende tv-spots.”
 
‘De Warmste Week’ is ondertussen uitgegroeid tot een begrip en een afspraak voor het goede doel die een miljoen Vlamingen voor geen geld ter wereld zouden willen missen. Vorig jaar werd aldus tien miljoen euro ingezameld voor meer dan 1500 goede doelen…
 
“Daarom besloot Studio Brussel om enkele vrijwilligers te belonen voor hun inzet van vorig jaar. Vier vrijwilligers werden geselecteerd en onder een voorwendsel uitgenodigd naar de studio. Ze werden gevraagd om een tekst voor te lezen; tot hun grote verbazing bleek de tekst niet over De Warmste Week, maar over henzelf te gaan.”
 
De twee eerste video’s die nu te zien zijn (de twee volgende worden vanaf 5 november uitgezonden), eindigen elk met een ontroerend moment, waarop de vrijwilligers persoonlijk bedankt worden door de mensen die ze bij de vorige editie geholpen hebben. Zo krijgt Bert – die een gitaar maakte ten voordele van het ‘Berrefonds’, een organisatie die ouders van overleden kinderen steunt – een dikke knuffel van de ouders van de overleden kleine Léon. Kevin wordt bedankt door Koen die lijdt aan de ziekte van Duchenne, vanwege de humoristische voorstelling die eerstgenoemde in elkaar stak ten voordele van de patiënten.
 
“Soms komt creativiteit voort uit oprechtheid”, vervolgt AD Antoinette Ribas. “Zo is de campagne ontstaan, er is niks fake aan, we hebben nergens valsgespeeld. De creatieve uitdaging bestond erin nieuwe vrijwilligers te rekruteren om nog meer geld in te zamelen en tegelijk het miljoen vrijwilligers van vorig jaar te bedanken voor hun inzet en toewijding. Bovendien moest de campagne alle goede verschillende goede doelen tegelijk suggereren. Dat is veel moeilijker dan als je er maar eentje hebt. Het is ook veel zwaarder vanuit emotioneel oogpunt. Greg (Ginterdaele, haar creatieve alter ego, nvdr) en ik hebben maanden aan die campagne gewerkt en tientallen intense verhalen gelezen. Je komt niet onberoerd uit de creatie van zo’n campagne.” Noch van het bekijken ervan, geloof ons gerust.






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier