SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

TBWA scoort voor Delhaize

Zondag 9 September 2018


TBWA scoort voor Delhaize
Assets :
animatie film TvC poster poster
Credits :
Client : Delhaize
Contacts : Aude Mayence, François Nelen, Maude Vande Velde
Agency : TBWA\BRUSSELS
CD : Frank Marinus
Creation : Julien Scouze Riviezzo
Creation : Sébastien Stronghead Verliefde
Account Team : Cynthia Gomez, Elien Limpens, Vanessa Sponar
Design : Olivier Verbeke, Elke Broothaers
Online Team : Nigel Ooms, Federico Colella
Producer : Annemie Decorte, Greet Van Thillo
Film Production Company : Static
Director : Jan Boon

Delhaize en TBWA blijven de Belgen helpen om beter te eten. Deze keer introduceren ze Nutri-Score, een logo dat bestaat uit vijf letters en vijf kleuren dat het eenvoudiger maakt om de voedingswaren die je best wat meer of wat minder eet te identificeren.

Voor de leken preciseren we eerst dat de Nutri-Score geen nieuw marketingidee van Delhaize is, maar een nutritioneel etiketsysteem dat de aankoopkeuze van de consument moet vereenvoudigen, met betrekking tot de nutritionele samenstelling van de producten”, zoals uitgelegd op de website van Santé publique France, het bureau dat het systeem ontwierp op basis van onderzoek door verschillende experts. Eenvoudig gezegd is de Nutri-Score een globale score van -15 voor de gezondste producten tot +40 voor de minder gezonde dingen. In functie van zijn globale score krijgt een product en letter en een kleur, tussen een donkergroene A tot een donkerrode E.
 
“De donkergroene A is voor producten die je best zoveel mogelijk verbruikt, de andere voor dingen die je best beperkt”, aldus Cynthia Gomez, Account Director bij TBWA. “Het is geenszins de bedoeling van Delhaize om de consumenten een schuldgevoel te geven, maar gewoon van ze te informeren. Dat willen we op een zo helder en eenvoudig mogelijke manier doen op de producten zelf, aan de hand van wat ze echt bevatten. Het Nutri-Score logo zal om te beginnen aangebracht worden op de graanproducten, yoghurt, kant-en-klare gerechten en soepen van het merk Delhaize.”
 
Het klopt dat de nieuwe snacks die onlangs in dezelfde geest door het duo ontworpen werden absoluut geen behoefte aan zo’n score. Dat geldt meer bepaald voor de nieuwe ‘Junk Fruit’ categorie die fruit in een aantrekkelijke verpakking aanbiedt om ’s avonds te ‘snacken’ bij het kijken naar je favoriete serie.
 
Dankzij het Nutri-Score logo wordt het dus kinderspel om de voedingswaarde van een product te begrijpen, zoals de lanceringscampagne illustreert. “In de tv-spot zien we kinderen die de controle nemen over de luidsprekers in een winkel”, aldus CD, Fank Marinus. “Vanuit een regiewagen buiten spreken ze de klanten die zonder dat ze het weten gefilmd worden aan om hun het nieuwe logo te tonen. De gefilmde klanten zijn echte klanten en de kinderen kregen relatief veel vrijheid in hun interventies. Ik wil trouwens nogmaals de regisseur Jan Boon bedanken: hij is uitstekend in het leiden van kinderen!”
 
De boodschap omvat een luik op de sociale netwerken, de radio, in de dagbladpers en natuurlijk via POS.






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier