SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

​FamousGrey begeleidt ludieke actie voor Lutosa

Zondag 8 Juli 2018


​FamousGrey begeleidt ludieke actie voor Lutosa
Assets :
'SOS Lutosa' Facebook
Credits :
Client : Iglo/Lutosa
Contacts : Thomas Eeckhaut, Justine Lengele, Nicolas Frerejean
CD : Peter Ampe
CD : Jonathan Detavenier
Creation : Charles-Elie Chauvaux
Creation : Tom Jacobs
Project Leader : Lies Bernaer
Account Director : Jef Leysen
Business Director : Janpieter Mels
Connection Planner : Floris Adriaenssens
PR Manager : Carine Morin, Kathy Van Looy
Online Designer : Jonathan Lichtfeld
Development : Jonathan Lichtfeld
Production Director : Emily Rammant
RTV Producer : Tina De Pauw, Maud De Decker
Film Production Company : FamousGrey Productions
Post-Production : 2Frame
Photographer : Jasper De Ryck
Director : Vincent Stevens
DOP : Sven Vleugels
Sound Engineer : Marius Acke
Post-Production : 2Frame
DTP : Franco Scaramuzza
Editor : Vincent Stevens
Study : iVox

Een zomeractivering vooraleer we onze jaarlijkse vakantie aanvatten. Ze is het werk van FamousGrey voor Lutosa en kwam er na een enquête waaruit bleek dat de Belgische friet het meeste gemist wordt door de Belg op vakantie, meer zelfs dan bier en chocolade…

iVox peilde in opdracht van Lutosa naar de gewoontes en gebruiken van Belgen op vakantie. Daarbij focusten ze op drie zaken: Wat missen Belgen het meest tijdens hun vakantie? Missen de Belgen hun frieten wanneer ze op vakantie zijn? Na hoeveel tijd begint het gemis? Resultaten: 44,6% van de Belgen mist zijn frieten tijdens een verblijf in het buitenland. Bij Franstalige mannen onder de 34 jaar valt het gemis het zwaarst. Uit het onderzoek blijkt dat Belgen langer zonder Belgische chocolade te kunnen dan zonder Belgische frieten. Dat verschil is vooral bij de bevraagde mannen het sterkst merkbaar: slechts één op de vijf mannen mist Belgische chocolade in het buitenland, terwijl 48,7% van hen aangeeft dat ze Belgische frieten missen wanneer ze op vakantie zijn. Verrassend genoeg wordt Belgisch bier ook minder gemist in het buitenland.

Last but not least, voor vijf op de tien Belgen is frieten eten het leukste deel van hun thuiskomst. “Het is voor de helft van hen dan ook het eerste wat ze doen wanneer ze voet op Belgische bodem zetten”, aldus FamousGrey. “Meer dan de helft van de bevraagde Belgen zijn van mening dat je in het buitenland geen echte goede frieten kunt eten. Opvallend is dat vrouwen er sterker van overtuigd zijn dan mannen.”

“Dat is waarom Lutosa een actie is begonnen, voor zij die het gemis niet langer aankunnen”, aldus Peter Ampe, ECD van FamousGrey. “Lutosa repatrieert die Belgen (die binnen Europa verblijven) met plezier zodat ze zo snel mogelijk kunnen herenigd worden met hun favoriet Belgisch gerecht. Daarvoor creëerden we het telefoonnummer 'Sos Lutosa' (+3278188180, nvdr.). De eerste beller zal op kosten van Lutosa worden gerepatrieerd.”

Om de actie aan te kondigen zorgde Famous Relations voor een persbericht waarin de iVox resultaten werden opgenomen. Famous Productions maakte dan weer een videoverslag van de lancering van de actie op de luchthaven Brussels South. In de video krijgen vakantiegangers nog een laatste friet voor ze inchecken en een flyer met het noodnummer waarop ze Lutosa kunnen bereiken. “De campagne bevat behalve PR, de consumentenstudie en een lanceringsvideo, ook een uitgebreid luik op social media, waarbij zelfs Belgen in het buitenland worden getarget, en een flyer”, besluit Peter Ampe.
 
De actie startte begin juli en eindigt met de eerste repatriëring. In afwachting daarvan wensen we jullie alvast een prettige vakantie en afspraak op 19 augustus voor nieuwe creatieve avonturen.






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier