SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

​LDV in actie voor Mooimakers

Zondag 1 Juli 2018


​LDV in actie voor Mooimakers
Assets :
standbeelden radio poster poster poster poster poster
Credits :
Client : Mooimakers
Contacts : Ward Mertens, Kelly Baetens
Agency : LDV United
Account Team : Marieken Maes, Elise Crispeels, Julie De Preter
Strategy : Tomas Sweertvaegher, Isabelle Cuykx
CD : Kristof Snels
CD : Dennis Vandewalle
CD : Dries De bruyn
Creation : Jannis Min Jou
Creation : Thomas De Boeck
Creation : Matthew Lootens
Radio Production Company : Sonicville
Production : La Mancha, Fast Forward Events
PR : Lewis Communications

De zomer is begonnen. Helaas gaat het mooie weer al te vaak gepaard met zwerfvuil in de straten. Om de strijd aan te binden met deze slechte gewoonte, ontwikkelde LDV United een grootscheepse campagne voor Mooimakers.

Mooimakers vroeg LDV United om een campagne te bedenken die mensen zou ontmoedigen om hun afval zomaar op straat te gooien. “Daartoe moesten we een plek vinden met een emotionele betekenis, een plek die meestal gerespecteerd wordt”, aldus Account Director, Marieken Maes. “Door verschillende publieke plaatsen emotioneel te laden, te vertellen waarom ze belangrijk zijn voor iemand, vragen we iedereen om hun afval niet op de grond te gooien.”
 
Met andere woorden, we hebben allemaal wel een emotionele band met een openbare plaats. Als ze de persoonlijke verhalen achter al die plaatsen ontdekken, zullen voorbijgangers minder geneigd zijn hun afval daar weg te gooien.
 
“We hebben een rondvraag gedaan in heel Vlaanderen naar interessante persoonlijke verhalen die we wilden vereeuwigen”, vervolgt de Account. “Waarom is deze plaats belangrijk voor jou? We trokken we naar enkele populaire openbare plaatsen op zoek naar een persoonlijke band met de desbetreffende plaats. Die verhalen vereeuwigden we in standbeelden, odeplaatjes en affiches over heel Vlaanderen.”
 
De campagne werd gelanceerd via de beelden die op vijf verschillende plaatsen in het noorden van het land onthuld werden. Het zijn geen bekende of historische figuren, maar gewone mensen in hun dagelijks leven. Tegelijk leggen affiches en radiospots uit waarom deze plaatsen belangrijk zijn voor sommige mensen. De campagne zal nog worden versterkt met activeringen in steden en gemeenten gedurende de hele zomer.
 
“We werkten samen met Fast Forward die Neverland, een trouwe partner van Tomorrowland, inschakelden voor de productie van de standbeelden”, vertelt de CD, Dennis Vandewalle. “De beelden werden telkens onthuld in het bijzijn van de lokale pers en natuurlijk de persoon naar wie het beeld gemaakt werd. De hele zomer lang plaatsen de teams van Mooimakers XXL krijtborden, in parken, straten en op pleinen. We vragen aan de Vlamingen om op te schrijven waarom die plaats belangrijk is voor hen. De XXL krijtborden krijgen een beschermlaag en blijven zo een hele zomer lang staan. We sturen ook mobiele krijtborden op pad in de vorm van krijtbakfietsen.”






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier