SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Samsung brengt fans en Rode Duivels dichter bij elkaar

Zondag 24 Juni 2018


Samsung brengt fans en Rode Duivels dichter bij elkaar
Assets :
website poster poster poster poster poster poster poster poster poster poster
Credits :
Client : Samsung
Contacts : Jana De Boeck, Eva Maes, Tom Haezaert, Kim Vilein, Kerry Dablon
Agency : DE VLOER
CD : Johan Roelandt
Creation : Ivo Mertens
Creation : Matthias De Smet
AD : Tom De Vriendt
Account Team : Lotte Eeckhout, Patrick Clymans
Film Production Company : Wenneker.be
Production : StoryTEQ

'Share your Excitement', met deze boodschap voert Samsung in samenwerking met De Vloer campagne tijdens het WK in Rusland en meer bepaald voor ons nationale elftal. Centraal in de campagne staat een online platform dat alle Belgen de kans geeft om de Rode Duivels aan te moedigen tijdens het toernooi.

“Samsung wil de fans dichter bij de spelers brengen en vult aldus haar rol als technologiepartner van de Rode Duivels perfect in. Geen generieke voetbalactie, maar een campagne die op en top Samsung is en volledig strookt met 'Do what you can’t', de globale gedachte achter alles wat het technologiebedrijf maakt en doet”, aldus De Vloer.

In plaats van een geplande tv-campagne koos Samsung voor een volledig digitale aanpak met als kroonjuweel een online gepersonaliseerde video. Deze video maakt het niet alleen mogelijk om de Rode Duivels hoogstpersoonlijk aan te moedigen, iedere deelnemer wordt ook persoonlijk bedankt door de Rode Duivels zelf. Wie een video op de website uploadde, mocht dus een videocall terugverwachten van vedetten als Kompany, Meunier, Vertonghen, enz. “We willen zo de band tussen spelers en fans faciliteren en beiden een onvergetelijke ervaring bezorgen”, aldus de adverteerder. “Daarnaast willen we tonen waar het merk voor staat: 'human-centered innovations'. Dit weerspiegelt zich ook in producten zoals de Galaxy S9 smartphone en de QLED TV.”

Ook in het woordgebruik en de beeldtaal ging de adverteerder overigens niet voor de platgetreden paden, zijnde beelden met de nationale kleuren en duiveltoespelingen, maar wel voor een beeldtaal die geënt was op het socialmediagebruik. Gigantische posters, krantenadvertenties, in-store promoties, digital outdoor en vele andere digitale uitingen zorgden verder voor de nodige zichtbaarheid.

Ruim een week nadat de campagne werd gelanceerd waren er al 70.302 video's geüpload, de meeste gemaakt met smartphones. Op de sociale media lag het aantal views en likes respectievelijk op 14.271.306 en 1.195.134. Daarnaast werden er 210.906 comments geteld. De Facebookpagina van Samsung mocht enkele dagen na de lancering al 7.542 nieuwe fans verwelkomen. Dit zijn tussentijdse cijfers want de campagne loopt nog steeds.






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier