Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

De Vloer/Samsung : "#ShareYourExcitement"

Zondag 24 Juni 2018

De Vloer/Samsung :

'Share your Excitement', met deze boodschap voert Samsung in samenwerking met De Vloer campagne tijdens het WK in Rusland en meer bepaald voor ons nationale elftal. Centraal in de campagne staat een online platform dat alle Belgen de kans geeft om de Rode Duivels aan te moedigen tijdens het toernooi.

“Samsung wil de fans dichter bij de spelers brengen en vult aldus haar rol als technologiepartner van de Rode Duivels perfect in. Geen generieke voetbalactie, maar een campagne die op en top Samsung is en volledig strookt met 'Do what you can’t', de globale gedachte achter alles wat het technologiebedrijf maakt en doet”, aldus De Vloer.

In plaats van een geplande tv-campagne koos Samsung voor een volledig digitale aanpak met als kroonjuweel een online gepersonaliseerde video. Deze video maakt het niet alleen mogelijk om de Rode Duivels hoogstpersoonlijk aan te moedigen, iedere deelnemer wordt ook persoonlijk bedankt door de Rode Duivels zelf. Wie een video op de website uploadde, mocht dus een videocall terugverwachten van vedetten als Kompany, Meunier, Vertonghen, enz. “We willen zo de band tussen spelers en fans faciliteren en beiden een onvergetelijke ervaring bezorgen”, aldus de adverteerder. “Daarnaast willen we tonen waar het merk voor staat: 'human-centered innovations'. Dit weerspiegelt zich ook in producten zoals de Galaxy S9 smartphone en de QLED TV.”

Ook in het woordgebruik en de beeldtaal ging de adverteerder overigens niet voor de platgetreden paden, zijnde beelden met de nationale kleuren en duiveltoespelingen, maar wel voor een beeldtaal die geënt was op het socialmediagebruik. Gigantische posters, krantenadvertenties, in-store promoties, digital outdoor en vele andere digitale uitingen zorgden verder voor de nodige zichtbaarheid.

Ruim een week nadat de campagne werd gelanceerd waren er al 70.302 video's geüpload, de meeste gemaakt met smartphones. Op de sociale media lag het aantal views en likes respectievelijk op 14.271.306 en 1.195.134. Daarnaast werden er 210.906 comments geteld. De Facebookpagina van Samsung mocht enkele dagen na de lancering al 7.542 nieuwe fans verwelkomen. Dit zijn tussentijdse cijfers want de campagne loopt nog steeds.
Assets :
Credits :
  • Client : Samsung
  • Contacts : Jana De Boeck, Eva Maes, Tom Haezaert, Kim Vilein, Kerry Dablon
  • CD : Johan Roelandt
  • Creation : Ivo Mertens
  • Creation : Matthias De Smet
  • AD : Tom De Vriendt
  • Account Team : Lotte Eeckhout, Patrick Clymans
  • Film Production Company : Wenneker.be
  • Production : StoryTEQ
  • Agency : De Vloer