Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

​BBDO in een duivels sausje voor Proximus

Zondag 10 Juni 2018

​BBDO in een duivels sausje voor Proximus

Ter gelegenheid van de Wereldbeker voetbal besloot Proximus TV zijn klanten een mooi cadeau te doen: gratis data tijdens de uitzending van de wedstrijden van de Rode Duivels. Om dit uitstekende nieuws bekend te maken haalde BBDO zijn concept van ‘blijkbaar heel eenvoudige berichten’ boven. Die betekenen echter zoveel mee in een duivels sausje.

Tijdens de Wereldbeker en meer bepaald bij elke wedstrijd van de Rode Duivels betalen de klanten van Proximus TV niet voor hun data, vanaf 30 minuten voor de wedstrijd tot aan het einde. “Proximus is altijd al de hoofdsponsor van de Rode Duivels”, zegt Kristof Persoons, Chief Commercial Officer bij BBDO. “Toen ze minder glorieuze momenten beleefden was Proximus al hun trouwe partner. Nu ze tot de wereldelite en dus tot de favorieten van de Wereldbeker in Rusland behoren, was het logisch dat het merk dit historische partnerschap uitspeelt zoals het hoort.”
 
Tot zover de context. De doelstelling bij de briefing was dubbel: “Enerzijds moesten we dit mooie geschenk van Proximus TV aan de klanten aankondigen, anderzijds wilden we herinneren aan de kwaliteit van het netwerk, maar niet expliciet. Wel door het een beetje subliminaal te suggereren.” Daarom vinden de verschillende situaties die de creatieven bedachten vooral plaats op plaatsen waar de ontvangst meestal minder goed is: in de metro of op een afgelegen camping, bijvoorbeeld. “Behalve natuurlijk als je klant bent bij Proximus”, besluit Kristof Persoons. «”Maar het blijft de onderliggende betekenis. De hoofdboodschap luidt dat Proximus de eerste supporter van de Rode Duivels is.”
 
“Strategisch gezien zijn we vertrokken van het concept van de betrokkenheid en de nabijheid dat door de content gegenereerd wordt. Dat is steeds belangrijker voor Proximus, zowel wat sport betreft (zoals blijkt op www.redtoghter.be, het platform rond het WK, nvdr), als inzake muziek of entertainment, met verhalen van supporters die de wedstrijd niet op groot scherm kunnen kijken en dus voor hun smartphone of tablet zitten om toch de Duivels te steunen.”
 
Naast het audiovisuele luik, met onder andere Instagram Stories en pre-rolls, omvat de campagne radio, affichage 2m2 en advertenties die meer de nadruk leggen op smartphones en smart tv, met een Samsung Ultra HD TV 4K ter waarde van 549 euro die gewonnen kan worden als de Rode Duivels doorstoten tot de finale.
Assets :
Credits :
  • Client : Proximus
  • Contacts : Alex Thoré, Sophie De Nys, Pieter Herman , Manoëlle Ballaux
  • Agency : BBDO Belgium
  • Digital Agency : Pivott
  • CD : Jan Dejonghe
  • CD : Arnaud Pitz
  • CD : Sebastien De Valck
  • Creation : Jan Schraeyen
  • Creation : Valentino Quarta
  • Copy Fr : Gregory Verheyleweghen, Louise Cornet
  • Strategy : Sofie Verstreken
  • Chief Commercial Officer : Kristof Persoons
  • Account Team : Audrey Semal, Aurélie Thollebeek
  • TV Producer : Patricia Van De Kerckhove, Renée Vermeire
  • Radio Producer : Patricia Van De Kerckhove
  • Editor : Neil Skeet
  • Film Production Company : Landvogel
  • Director : Willy Krank
  • Producers : Thomas Cassiers, Yannick Verdonck
  • Post-Production : Moxy
  • Sound : Sonicville
  • Radio Production Company : Sonicville
  • Music : Phile Bokken
  • Producer : Sandy Leemans