SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

​BBDO in een duivels sausje voor Proximus

Zondag 10 Juni 2018


​BBDO in een duivels sausje voor Proximus
Assets :
spot Tv Instagram Stories Instagram Stories radio radio radio radio
Credits :
Client : Proximus
Contacts : Alex Thoré, Sophie De Nys, Pieter Herman , Manoëlle Ballaux
Agency : BBDO Belgium
Digital Agency : Pivott
CD : Jan Dejonghe
CD : Arnaud Pitz
CD : Sebastien De Valck
Creation : Jan Schraeyen
Creation : Valentino Quarta
Copy Fr : Gregory Verheyleweghen, Louise Cornet
Strategy : Sofie Verstreken
Chief Commercial Officer : Kristof Persoons
Account Team : Audrey Semal, Aurélie Thollebeek
TV Producer : Patricia Van De Kerckhove, Renée Vermeire
Radio Producer : Patricia Van De Kerckhove
Editor : Neil Skeet
Film Production Company : Landvogel
Director : Willy Krank
Producers : Thomas Cassiers, Yannick Verdonck
Post-Production : Moxy
Sound : Sonicville
Radio Production Company : Sonicville
Music : Phile Bokken
Producer : Sandy Leemans

Ter gelegenheid van de Wereldbeker voetbal besloot Proximus TV zijn klanten een mooi cadeau te doen: gratis data tijdens de uitzending van de wedstrijden van de Rode Duivels. Om dit uitstekende nieuws bekend te maken haalde BBDO zijn concept van ‘blijkbaar heel eenvoudige berichten’ boven. Die betekenen echter zoveel mee in een duivels sausje.

Tijdens de Wereldbeker en meer bepaald bij elke wedstrijd van de Rode Duivels betalen de klanten van Proximus TV niet voor hun data, vanaf 30 minuten voor de wedstrijd tot aan het einde. “Proximus is altijd al de hoofdsponsor van de Rode Duivels”, zegt Kristof Persoons, Chief Commercial Officer bij BBDO. “Toen ze minder glorieuze momenten beleefden was Proximus al hun trouwe partner. Nu ze tot de wereldelite en dus tot de favorieten van de Wereldbeker in Rusland behoren, was het logisch dat het merk dit historische partnerschap uitspeelt zoals het hoort.”
 
Tot zover de context. De doelstelling bij de briefing was dubbel: “Enerzijds moesten we dit mooie geschenk van Proximus TV aan de klanten aankondigen, anderzijds wilden we herinneren aan de kwaliteit van het netwerk, maar niet expliciet. Wel door het een beetje subliminaal te suggereren.” Daarom vinden de verschillende situaties die de creatieven bedachten vooral plaats op plaatsen waar de ontvangst meestal minder goed is: in de metro of op een afgelegen camping, bijvoorbeeld. “Behalve natuurlijk als je klant bent bij Proximus”, besluit Kristof Persoons. «”Maar het blijft de onderliggende betekenis. De hoofdboodschap luidt dat Proximus de eerste supporter van de Rode Duivels is.”
 
“Strategisch gezien zijn we vertrokken van het concept van de betrokkenheid en de nabijheid dat door de content gegenereerd wordt. Dat is steeds belangrijker voor Proximus, zowel wat sport betreft (zoals blijkt op www.redtoghter.be, het platform rond het WK, nvdr), als inzake muziek of entertainment, met verhalen van supporters die de wedstrijd niet op groot scherm kunnen kijken en dus voor hun smartphone of tablet zitten om toch de Duivels te steunen.”
 
Naast het audiovisuele luik, met onder andere Instagram Stories en pre-rolls, omvat de campagne radio, affichage 2m2 en advertenties die meer de nadruk leggen op smartphones en smart tv, met een Samsung Ultra HD TV 4K ter waarde van 549 euro die gewonnen kan worden als de Rode Duivels doorstoten tot de finale.






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier