SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

​BBDO in een duivels sausje voor Proximus

Zondag 10 Juni 2018


​BBDO in een duivels sausje voor Proximus
Assets :
spot Tv Instagram Stories Instagram Stories radio radio radio radio
Credits :
Client : Proximus
Contacts : Alex Thoré, Sophie De Nys, Pieter Herman , Manoëlle Ballaux
Agency : BBDO Belgium
Digital Agency : Pivott
CD : Jan Dejonghe
CD : Arnaud Pitz
CD : Sebastien De Valck
Creation : Jan Schraeyen
Creation : Valentino Quarta
Copy Fr : Gregory Verheyleweghen, Louise Cornet
Strategy : Sofie Verstreken
Chief Commercial Officer : Kristof Persoons
Account Team : Audrey Semal, Aurélie Thollebeek
TV Producer : Patricia Van De Kerckhove, Renée Vermeire
Radio Producer : Patricia Van De Kerckhove
Editor : Neil Skeet
Film Production Company : Landvogel
Director : Willy Krank
Producers : Thomas Cassiers, Yannick Verdonck
Post-Production : Moxy
Sound : Sonicville
Radio Production Company : Sonicville
Music : Phile Bokken
Producer : Sandy Leemans

Ter gelegenheid van de Wereldbeker voetbal besloot Proximus TV zijn klanten een mooi cadeau te doen: gratis data tijdens de uitzending van de wedstrijden van de Rode Duivels. Om dit uitstekende nieuws bekend te maken haalde BBDO zijn concept van ‘blijkbaar heel eenvoudige berichten’ boven. Die betekenen echter zoveel mee in een duivels sausje.

Tijdens de Wereldbeker en meer bepaald bij elke wedstrijd van de Rode Duivels betalen de klanten van Proximus TV niet voor hun data, vanaf 30 minuten voor de wedstrijd tot aan het einde. “Proximus is altijd al de hoofdsponsor van de Rode Duivels”, zegt Kristof Persoons, Chief Commercial Officer bij BBDO. “Toen ze minder glorieuze momenten beleefden was Proximus al hun trouwe partner. Nu ze tot de wereldelite en dus tot de favorieten van de Wereldbeker in Rusland behoren, was het logisch dat het merk dit historische partnerschap uitspeelt zoals het hoort.”
 
Tot zover de context. De doelstelling bij de briefing was dubbel: “Enerzijds moesten we dit mooie geschenk van Proximus TV aan de klanten aankondigen, anderzijds wilden we herinneren aan de kwaliteit van het netwerk, maar niet expliciet. Wel door het een beetje subliminaal te suggereren.” Daarom vinden de verschillende situaties die de creatieven bedachten vooral plaats op plaatsen waar de ontvangst meestal minder goed is: in de metro of op een afgelegen camping, bijvoorbeeld. “Behalve natuurlijk als je klant bent bij Proximus”, besluit Kristof Persoons. «”Maar het blijft de onderliggende betekenis. De hoofdboodschap luidt dat Proximus de eerste supporter van de Rode Duivels is.”
 
“Strategisch gezien zijn we vertrokken van het concept van de betrokkenheid en de nabijheid dat door de content gegenereerd wordt. Dat is steeds belangrijker voor Proximus, zowel wat sport betreft (zoals blijkt op www.redtoghter.be, het platform rond het WK, nvdr), als inzake muziek of entertainment, met verhalen van supporters die de wedstrijd niet op groot scherm kunnen kijken en dus voor hun smartphone of tablet zitten om toch de Duivels te steunen.”
 
Naast het audiovisuele luik, met onder andere Instagram Stories en pre-rolls, omvat de campagne radio, affichage 2m2 en advertenties die meer de nadruk leggen op smartphones en smart tv, met een Samsung Ultra HD TV 4K ter waarde van 549 euro die gewonnen kan worden als de Rode Duivels doorstoten tot de finale.






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier