SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey leverancier van Belga

Zondag 3 Juni 2018


FamousGrey leverancier van Belga
Assets :
spot Tv 'Rorschachtest' video 'tortilla' video 'Ufo' print
Credits :
Client : Belga News Agency
Contacts : Vanessa Tassenoy, Lieven De Maertelaere
Agency : FamousGrey
CD : Peter Ampe
Creation : Lina Akbarzadeh
Copy Nl : Lina Akbarzadeh
Copy Fr : Charles-Elie Chauvaux
Project Leader : Cato Samyn
Brand Leader : Charlotte Ghekiere, Jef Leysen
Strategic Planner : Maarten Van Daele
Connection Planner : Floris Adriaenssens
Production : Charlotte Bodson, Emily Rammant
Post-Production : FamousGrey Productions
Sound Engineer : Eli Sundermann @FamousGrey Productions
Film Production Company : Divide by four
Director : Nicolas Caeyers
DOP : Tom Boonen
Compositing Lead : Maarten Baert
Compositor : Matthias De Meur
Grading : Maarten Baert
Design : Aldjia Bessalah
Retouche : Frederic Dupont
DTP : Franco Scaramuzza

Belga News Agency koos FamousGrey als nieuwe communicatiepartner. De samenwerking leidde al tot een eerste communicatie die vanaf maandag 4 juni wordt uitgezonden. Doelstelling: het persbureau positioneren als de bron van alle nieuws.

“Belga News Agency, het grootste Belgische nieuwsagentschap, is hoofdleverancier van actualiteit aan de media en brengt 24 op 7 betrouwbaar en kwalitatief nieuws uit binnen- en buitenland. Belga is tevens de referentiebron voor nieuws en publieke communicatiediensten voor communicatieprofessionals in België”, aldus het beroemde bureau.
 
Om Belga te herpositioneren als bron van alle nieuws, bedacht FamousGrey de campagnelijn ‘Leverancier van feiten’. Zo wil FamousGrey Belga terug op de kaart zetten als kwaliteitslabel. Deze nieuwe lijn wordt gelanceerd met een reeks slimme invullingen in pre-rolls, banners, print en TV. In de 30” commercial zien we aan de hand van een Rorschachtest hoe onze fantasie snel een loopje neemt met de realiteit. “Voor de video hebben we de beelden gebruikt van de originele test uit 1921. We hebben die nagemaakt met water en dan laten vollopen met inkt. Op die manier werden de statische beelden op een esthetische manier omgezet naar bewegende beelden.”
 
Voor de spot werkten FamousGrey en FamousGrey Productions samen met het animatietalent van DividebyFour. Zij namen de compositing, film en regie op zich. In de kortere formats zien we hoe een Jezusverschijning herleid wordt tot een verbrande meergranentortilla en een UFO verschijning tot de frisbee van de buurjongen. Dat laatste thema wordt ook uitgewerkt in print.
 
“We wilden Belga nog eens neerzetten als de bron van alle nieuwsbronnen. Ze zijn al bijna 100 jaar hofleverancier van feiten en de hoeder van de journalistieke reflex om te checken en dubbelchecken. Ik heb het vermoeden dat zij als enigen zelfs hun feiten zelfs triple checken. Als bron van journalisten in binnen- en buitenland kan Belga zich geen fouten of onwaarheden veroorloven.”
 






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier