SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey leverancier van Belga

Zondag 3 Juni 2018


FamousGrey leverancier van Belga
Assets :
spot Tv 'Rorschachtest' video 'tortilla' video 'Ufo' print
Credits :
Client : Belga News Agency
Contacts : Vanessa Tassenoy, Lieven De Maertelaere
Agency : FamousGrey
CD : Peter Ampe
Creation : Lina Akbarzadeh
Copy Nl : Lina Akbarzadeh
Copy Fr : Charles-Elie Chauvaux
Project Leader : Cato Samyn
Brand Leader : Charlotte Ghekiere, Jef Leysen
Strategic Planner : Maarten Van Daele
Connection Planner : Floris Adriaenssens
Production : Charlotte Bodson, Emily Rammant
Post-Production : FamousGrey Productions
Sound Engineer : Eli Sundermann @FamousGrey Productions
Film Production Company : Divide by four
Director : Nicolas Caeyers
DOP : Tom Boonen
Compositing Lead : Maarten Baert
Compositor : Matthias De Meur
Grading : Maarten Baert
Design : Aldjia Bessalah
Retouche : Frederic Dupont
DTP : Franco Scaramuzza

Belga News Agency koos FamousGrey als nieuwe communicatiepartner. De samenwerking leidde al tot een eerste communicatie die vanaf maandag 4 juni wordt uitgezonden. Doelstelling: het persbureau positioneren als de bron van alle nieuws.

“Belga News Agency, het grootste Belgische nieuwsagentschap, is hoofdleverancier van actualiteit aan de media en brengt 24 op 7 betrouwbaar en kwalitatief nieuws uit binnen- en buitenland. Belga is tevens de referentiebron voor nieuws en publieke communicatiediensten voor communicatieprofessionals in België”, aldus het beroemde bureau.
 
Om Belga te herpositioneren als bron van alle nieuws, bedacht FamousGrey de campagnelijn ‘Leverancier van feiten’. Zo wil FamousGrey Belga terug op de kaart zetten als kwaliteitslabel. Deze nieuwe lijn wordt gelanceerd met een reeks slimme invullingen in pre-rolls, banners, print en TV. In de 30” commercial zien we aan de hand van een Rorschachtest hoe onze fantasie snel een loopje neemt met de realiteit. “Voor de video hebben we de beelden gebruikt van de originele test uit 1921. We hebben die nagemaakt met water en dan laten vollopen met inkt. Op die manier werden de statische beelden op een esthetische manier omgezet naar bewegende beelden.”
 
Voor de spot werkten FamousGrey en FamousGrey Productions samen met het animatietalent van DividebyFour. Zij namen de compositing, film en regie op zich. In de kortere formats zien we hoe een Jezusverschijning herleid wordt tot een verbrande meergranentortilla en een UFO verschijning tot de frisbee van de buurjongen. Dat laatste thema wordt ook uitgewerkt in print.
 
“We wilden Belga nog eens neerzetten als de bron van alle nieuwsbronnen. Ze zijn al bijna 100 jaar hofleverancier van feiten en de hoeder van de journalistieke reflex om te checken en dubbelchecken. Ik heb het vermoeden dat zij als enigen zelfs hun feiten zelfs triple checken. Als bron van journalisten in binnen- en buitenland kan Belga zich geen fouten of onwaarheden veroorloven.”
 






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier