Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

mortierbrigade ziet dubbel voor Lotto

Zondag 20 Mei 2018

mortierbrigade ziet dubbel voor Lotto

mortierbrigade maakte een nieuwe campagne voor het sterspel van de Nationale Loterij. Die besloot om de winstkansen te verdubbelen, een gegeven dat de brigadiers letterlijk vertaalden in hun creaties. En die zijn dubbel zo leuk.

“Lotto past zijn formule aan”, aldus mortierbrigade. “Vanaf 26 mei stijgen de winstkansen van 1 op 25 naar 1 op 11. Dat betekent met andere woorden dat de spelers twee keer zoveel kans maken om te winnen.” Om dat aan te kondigen bedacht het bureau een concept rond die verdubbelde winstkansen via verschillende bizarre situaties. De campagne toont Guy, een onwaarschijnlijk personage…
 
“Guy is het hoofdkarakter dat in verschillende situaties opduikt die twee keer zo voordelig zijn voor hem. Of het nu om bowlen gaat, of om doelpunten maken.
 
Op het programma: tv-spots, radiospots, digital en OOH. Er hoort ook een origineel social luik bij, waarbij alles in tweevoud zal zijn.
 
 
Assets :
Credits :
  • Client : Loterie Nationale
  • Contacts : Joke Vermoere, Michaël Segers, Eva De Fraye, Coralie Gak, Marleen Segers, Joris Ceulemans, Géraldine Stenier, Pieter-Jan Adriaensens, Katie Gotzen
  • Agency : mortierbrigade
  • CD : Jens Mortier
  • CD : Philippe De Ceuster
  • CD : Joost Berends
  • Creation : Jesse Van Gysel
  • Creation : Tom Meijer
  • Head of Production : Charlotte Coddens
  • Strategy : Vincent D'Halluin
  • Producers : Olivia Naudts, Nissime Janssens
  • PR Manager : Anne-Cécile Collignon
  • Social Media Manager : Jonas Van Bael
  • Social Production : Barnyard
  • Studio : Sophie Bayeul, Vito Latorrata
  • Film Production Company : Czar
  • Director : Jeroen Annokkee
  • Executive Producer : Eurydice Gysel
  • Producer : Nele Carlier
  • DOP : Rutger Storm
  • Editor : Marc Bechtold
  • Grading : Olivier Ogneux
  • VFX : Nozon
  • Post-Producer : Bieke De Keemaecker
  • Sound : Sonicville
  • Radio Production Company : Sonicville
  • Photo Production : Bounce Rocks
  • Executive Producer : Roxane Lemaire
  • Senior Producer : Camille Cieters
  • Photographer : Kaat Pype