SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade ziet dubbel voor Lotto

Zondag 20 Mei 2018


mortierbrigade ziet dubbel voor Lotto
Assets :
spot Tv 'bowling' spot Tv 'foot' spot Tv 'feest' poster radio radio radio
Credits :
Client : Loterie Nationale
Contacts : Joke Vermoere, Michaël Segers, Eva De Fraye, Coralie Gak, Marleen Segers, Joris Ceulemans, Géraldine Stenier, Pieter-Jan Adriaensens, Katie Gotzen
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Philippe De Ceuster
CD : Joost Berends
Creation : Jesse Van Gysel
Creation : Tom Meijer
Head of Production : Charlotte Coddens
Strategy : Vincent D'Halluin
Producers : Olivia Naudts, Nissime Janssens
PR Manager : Anne-Cécile Collignon
Social Media Manager : Jonas Van Bael
Social Production : Barnyard
Studio : Sophie Bayeul, Vito Latorrata
Film Production Company : Czar
Director : Jeroen Annokkee
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Nele Carlier
DOP : Rutger Storm
Editor : Marc Bechtold
Grading : Olivier Ogneux
VFX : Nozon
Post-Producer : Bieke De Keemaecker
Sound : Sonicville
Radio Production Company : Sonicville
Photo Production : Bounce Rocks
Executive Producer : Roxane Lemaire
Senior Producer : Camille Cieters
Photographer : Kaat Pype

mortierbrigade maakte een nieuwe campagne voor het sterspel van de Nationale Loterij. Die besloot om de winstkansen te verdubbelen, een gegeven dat de brigadiers letterlijk vertaalden in hun creaties. En die zijn dubbel zo leuk.

“Lotto past zijn formule aan”, aldus mortierbrigade. “Vanaf 26 mei stijgen de winstkansen van 1 op 25 naar 1 op 11. Dat betekent met andere woorden dat de spelers twee keer zoveel kans maken om te winnen.” Om dat aan te kondigen bedacht het bureau een concept rond die verdubbelde winstkansen via verschillende bizarre situaties. De campagne toont Guy, een onwaarschijnlijk personage…
 
“Guy is het hoofdkarakter dat in verschillende situaties opduikt die twee keer zo voordelig zijn voor hem. Of het nu om bowlen gaat, of om doelpunten maken.
 
Op het programma: tv-spots, radiospots, digital en OOH. Er hoort ook een origineel social luik bij, waarbij alles in tweevoud zal zijn.
 
 






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier