SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade freewheelt voor Bike for Brussels

Zondag 13 Mei 2018


mortierbrigade freewheelt voor Bike for Brussels
Assets :
'Blanca' 'Sarah' 'Kinch' website
Credits :
Client : Brussel Mobiliteit
Contacts : Sofie Walschap, Véronique Dehasque, Damiaan De Jonge, Valérie Mertens, Pedro Dos Santos
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Joost Berends
CD : Philippe De Ceuster
Creation : Laurie Lacourt
Creation : Catherine Hermans
Creation : Zoé De Priester
Head of Production : Charlotte Coddens
Strategy : Dorien Matthijsen, Laura Deknock
Producer : Margot Van Daele
PR Manager : Anne-Cécile Collignon
Social : Jonas Van Bael, Jil Dockx
Digital Director : Pieter Nijs
Digital Project Manager : Melissa Tack
Design : Wim De Dobbeleer
Film Production Company : Roses Are Blue
Director : Willy Cranck
Producer : Catherine Vaes

Wat zou jouw grootste droom zijn om van Brussel een betere stad te maken? Meer veiligheid? Meer groen? Meer voorzieningen? Dat is het uitgangspunt van de nieuwe campagne die mortierbrigade ineenstak voor Bike for Brussels. Samen interviewden ze drie Brusselaars om te weten die ervan vonden en ze te verrassen met hun droom op de fiets.

 “Sarah, Blanca en nonkel Kinch dromen alle drie van een beter Brussel”, legt de brigade uit. “Hun verbeelding kwam letterlijk tot leven dankzij de talenten van drie artiesten die voor elk van hen een gepersonaliseerde fiets ontwierpen. Deze plaatselijke kunstenaars schilderden, illustreerden en designden hun visie op Brussel. Hun avontuur wordt naverteld in drie online verspreide minifilms.”
 
Ben Bauchau, een illustrator die in Ukkel woont, bedacht de droom van Sarah: een stad waar de vogels zingen, er geen auto’s rijden en kleurrijke gebouwen staan. Bieke Buckinx, een 29-jarige schilder uit Molenbeek, maakte de fiets van Nonkel Kinch. Hij droomde van een groenere, vriendelijkere stad. De 36-jarige illustratrice Karolien Vanderstappen tot slot creëerde de fiets van Blanca. Zij zou graag groenere parken zien en probeert zich voor te stellen hoe het zou zijn om Brussel in een kabelbaan te doorkruisen.
 
Camille Thiry, woordvoerder van Brussel Mobiliteit: “Met dit initiatief willen we niet alleen de fietsers stimuleren en steunen, we willen ook tonen dat de fiets een antwoord kan betekenen voor de uitdagingen waarmee Brussel te maken krijgt. En uiteraard hangt dat samen met de actieve deelname van de Brusselaars. Daarom laten we ze aan het woord en bieden we hun de mogelijkheid hun gekste dromen te delen met de hele gemeenschap.”
 
Met andere woorden, wat ook je dromen zijn voor Brussel, de fiets draagt actief bij tot een positieve evolutie van de hoofdstad. “Tot 15 juni kunnen surfers hun gekst dromen delen via bike.brussels en proberen een exclusieve fiets met de stempel van een Brusselse designer proberen te winnen”, besluit mortierbrigade. De twee origineelste dromen worden geselecteerd uit de inzendingen en zijn krijgen dus een door een jonge Brusselse kunstenaar gepersonaliseerd exemplaar.






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier