Fr
Close

Campaigns

mortierbrigade freewheelt voor Bike for Brussels

Zondag 13 Mei 2018

mortierbrigade freewheelt voor Bike for Brussels

Wat zou jouw grootste droom zijn om van Brussel een betere stad te maken? Meer veiligheid? Meer groen? Meer voorzieningen? Dat is het uitgangspunt van de nieuwe campagne die mortierbrigade ineenstak voor Bike for Brussels. Samen interviewden ze drie Brusselaars om te weten die ervan vonden en ze te verrassen met hun droom op de fiets.

 “Sarah, Blanca en nonkel Kinch dromen alle drie van een beter Brussel”, legt de brigade uit. “Hun verbeelding kwam letterlijk tot leven dankzij de talenten van drie artiesten die voor elk van hen een gepersonaliseerde fiets ontwierpen. Deze plaatselijke kunstenaars schilderden, illustreerden en designden hun visie op Brussel. Hun avontuur wordt naverteld in drie online verspreide minifilms.”
 
Ben Bauchau, een illustrator die in Ukkel woont, bedacht de droom van Sarah: een stad waar de vogels zingen, er geen auto’s rijden en kleurrijke gebouwen staan. Bieke Buckinx, een 29-jarige schilder uit Molenbeek, maakte de fiets van Nonkel Kinch. Hij droomde van een groenere, vriendelijkere stad. De 36-jarige illustratrice Karolien Vanderstappen tot slot creëerde de fiets van Blanca. Zij zou graag groenere parken zien en probeert zich voor te stellen hoe het zou zijn om Brussel in een kabelbaan te doorkruisen.
 
Camille Thiry, woordvoerder van Brussel Mobiliteit: “Met dit initiatief willen we niet alleen de fietsers stimuleren en steunen, we willen ook tonen dat de fiets een antwoord kan betekenen voor de uitdagingen waarmee Brussel te maken krijgt. En uiteraard hangt dat samen met de actieve deelname van de Brusselaars. Daarom laten we ze aan het woord en bieden we hun de mogelijkheid hun gekste dromen te delen met de hele gemeenschap.”
 
Met andere woorden, wat ook je dromen zijn voor Brussel, de fiets draagt actief bij tot een positieve evolutie van de hoofdstad. “Tot 15 juni kunnen surfers hun gekst dromen delen via bike.brussels en proberen een exclusieve fiets met de stempel van een Brusselse designer proberen te winnen”, besluit mortierbrigade. De twee origineelste dromen worden geselecteerd uit de inzendingen en zijn krijgen dus een door een jonge Brusselse kunstenaar gepersonaliseerd exemplaar.


Assets :
Credits :
  • Client : Brussel Mobiliteit
  • Contacts : Sofie Walschap, Véronique Dehasque, Damiaan De Jonge, Valérie Mertens, Pedro Dos Santos
  • Agency : MORTIERBRIGADE
  • CD : Jens Mortier
  • CD : Joost Berends
  • CD : Philippe De Ceuster
  • Creation : Laurie Lacourt
  • Creation : Catherine Hermans
  • Creation : Zoé De Priester
  • Head of Production : Charlotte Coddens
  • Strategy : Dorien Matthijsen, Laura Deknock
  • Producer : Margot Van Daele
  • PR Manager : Anne-Cécile Collignon
  • Social : Jonas Van Bael, Jil Dockx
  • Digital Director : Pieter Nijs
  • Digital Project Manager : Melissa Tack
  • Design : Wim De Dobbeleer
  • Film Production Company : Roses Are Blue
  • Director : Willy Cranck
  • Producer : Catherine Vaes