Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

FamousGrey geeft bijnamen voor Maes

Zondag 6 Mei 2018

FamousGrey geeft bijnamen voor Maes

Deze week lanceerden FamousGrey en Maes de ‘Maes voor de maten’ campagne. Die staat in het teken van de vriendschap tussen makkers, een waarde die de brouwer dierbaar is. De campagne brengt hulde aan alle bijnamen en illustreert het verschijnsel dat iedereen kent: alle maten spreken elkaar met hun bijnaam aan.

‘Maes voor de maten’ ging van start met een activering ter gelegenheid van de vijfde dag van de play-offs op 22 april, tijdens de wedstrijden van Oostende en Antwerp, twee ploegen die door Maes gesteund worden. Voor de gelegenheid kwamen de brouwer en zijn bureau FamousGrey op het geniale idee de spelers van beide teams het veld op te sturen met hun bijnaam op hun truitje. Jan Bosselaers, marketingdirecteur bij Alken-Maes: “Het voorstel werd onmiddellijk enthousiast onthaald door de clubs. De bijnamen van de spelers zijn immers het voorrecht van de maten; zo willen we de supporters dichter bij hun clubs brengen.”
 
Om er nog een schep bovenop te doen werd ook de samenstelling van de teams aangekondigd met de bijnamen van de spelers; die werden ook gebruikt bij de televisiecommentaren.
 
Na de wedstrijd werden de truitjes geveild voor het goede doel, Duinhelm voor Oostende en Antwerp Streetboys voor Antwerp.
 
In het verlengde van deze PR-stunt die meer dan 30 artikels op nationaal niveau opleverde, alsook reportages op radio en tv, lanceerden FamousGrey en Maes ‘Maes, voor de maten’. De eigenlijke campagne omvat radiospots, tv-billboards, POS-materiaal en een ruim sociaal medialuik. Alles verwijst door naar het bijhorende online platforme, waar iedereen gepersonaliseerde Maes-glazen kan bestellen.
 
“We hebben ook een samenwerking met Qmusic”, besluit de ECD van FamousGrey, Peter Ampe. “En meer bepaald met het programma van Marie Monballiu. Elke vrijdag organiseert ze de wedstrijd ‘Maten, Makker, Marie’, waarbij de gelukkige winnaar met de door de presentatrice gekozen bijnaam, zijn grootte in Maes-glazen wint.”
Assets :
Credits :
  • Client : Alken-Maes
  • Contacts : contacts: Marianne Willems, Karolien Wouters, Jan Bosselaers
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Peter Ampe
  • CD : Katrien Bottez
  • Creation : Manon Penné
  • Creation : Vivienne Mak
  • Creative Team Radio : Tom Jacobs, Chiara Scherpereel, Charles-Elie Chavaux
  • Project Leader : Cato Samyn
  • Brand Leader : Charlotte Ghekiere
  • Business Director : Janpieter Mels
  • Strategic Planner : Maarten Van Daele
  • PR : Famous Relations
  • PR Manager : Eline Vervloet, Natascha De Bock
  • PR Director : Kathy Van Looy
  • Photographer : Erik Leyman
  • Digital Producer : Marie Delrue
  • Development : Arno van Biesen, Jérémy Dillenbourg
  • Digital Design : Jonathan Lichtfeld
  • Copywriter : Joanna Ryckaert
  • Radio Production Company : FamousGrey Productions
  • Producers : Marlies Neudt, Charlotte Bodson
  • Sound Engineer : Eli Sundermann
  • Production Director : Emily Rammant
  • Post-Production : Famous Productions
  • Design : Aldjia Bessalah
  • DTP : Franco Scaramuzza, Emilie Boudart