SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey geeft bijnamen voor Maes

Zondag 6 Mei 2018


FamousGrey geeft bijnamen voor Maes
Assets :
radio website Royal Antwerp FC Royal Antwerp FC RAFC - La Machine RAFC - Geoffke RAFC - El Tacho KV Ostende KV Ostende KVO - Lomba KVO - Bossie KVO - Pai KVO - kleedkamer KVO - kleedkamer billboard 'Danny' billboard 'Koeke' billboard 'Nitro' billboard 'Bill Kill' billboard 'De hond' billboard 'De malle' billboard 'Gio Gio'
Credits :
Client : Alken-Maes
Contacts : contacts: Marianne Willems, Karolien Wouters, Jan Bosselaers
Agency : FamousGrey
CD : Peter Ampe
CD : Katrien Bottez
Creation : Manon Penné
Creation : Vivienne Mak
Creative Team Radio : Tom Jacobs, Chiara Scherpereel, Charles-Elie Chavaux
Project Leader : Cato Samyn
Brand Leader : Charlotte Ghekiere
Business Director : Janpieter Mels
Strategic Planner : Maarten Van Daele
PR : Famous Relations
PR Manager : Eline Vervloet, Natascha De Bock
PR Director : Kathy Van Looy
Photographer : Erik Leyman
Digital Producer : Marie Delrue
Development : Arno van Biesen, Jérémy Dillenbourg
Digital Design : Jonathan Lichtfeld
Copywriter : Joanna Ryckaert
Radio Production Company : FamousGrey Productions
Producers : Marlies Neudt, Charlotte Bodson
Sound Engineer : Eli Sundermann
Production Director : Emily Rammant
Post-Production : Famous Productions
Design : Aldjia Bessalah
DTP : Franco Scaramuzza, Emilie Boudart

Deze week lanceerden FamousGrey en Maes de ‘Maes voor de maten’ campagne. Die staat in het teken van de vriendschap tussen makkers, een waarde die de brouwer dierbaar is. De campagne brengt hulde aan alle bijnamen en illustreert het verschijnsel dat iedereen kent: alle maten spreken elkaar met hun bijnaam aan.

‘Maes voor de maten’ ging van start met een activering ter gelegenheid van de vijfde dag van de play-offs op 22 april, tijdens de wedstrijden van Oostende en Antwerp, twee ploegen die door Maes gesteund worden. Voor de gelegenheid kwamen de brouwer en zijn bureau FamousGrey op het geniale idee de spelers van beide teams het veld op te sturen met hun bijnaam op hun truitje. Jan Bosselaers, marketingdirecteur bij Alken-Maes: “Het voorstel werd onmiddellijk enthousiast onthaald door de clubs. De bijnamen van de spelers zijn immers het voorrecht van de maten; zo willen we de supporters dichter bij hun clubs brengen.”
 
Om er nog een schep bovenop te doen werd ook de samenstelling van de teams aangekondigd met de bijnamen van de spelers; die werden ook gebruikt bij de televisiecommentaren.
 
Na de wedstrijd werden de truitjes geveild voor het goede doel, Duinhelm voor Oostende en Antwerp Streetboys voor Antwerp.
 
In het verlengde van deze PR-stunt die meer dan 30 artikels op nationaal niveau opleverde, alsook reportages op radio en tv, lanceerden FamousGrey en Maes ‘Maes, voor de maten’. De eigenlijke campagne omvat radiospots, tv-billboards, POS-materiaal en een ruim sociaal medialuik. Alles verwijst door naar het bijhorende online platforme, waar iedereen gepersonaliseerde Maes-glazen kan bestellen.
 
“We hebben ook een samenwerking met Qmusic”, besluit de ECD van FamousGrey, Peter Ampe. “En meer bepaald met het programma van Marie Monballiu. Elke vrijdag organiseert ze de wedstrijd ‘Maten, Makker, Marie’, waarbij de gelukkige winnaar met de door de presentatrice gekozen bijnaam, zijn grootte in Maes-glazen wint.”






INTERVIEW

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak



DOSSIER  



CIM NRS 2018: onze analyses  


In afwachting van de een jaar geleden aangekondigde ontwikkelingen (de schatting van het bereik per dag voor de kranten, die van het bereik per nummer van de magazines en de merkbereikmeting door...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier