SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey geeft bijnamen voor Maes

Zondag 6 Mei 2018


FamousGrey geeft bijnamen voor Maes
Assets :
radio website Royal Antwerp FC Royal Antwerp FC RAFC - La Machine RAFC - Geoffke RAFC - El Tacho KV Ostende KV Ostende KVO - Lomba KVO - Bossie KVO - Pai KVO - kleedkamer KVO - kleedkamer billboard 'Danny' billboard 'Koeke' billboard 'Nitro' billboard 'Bill Kill' billboard 'De hond' billboard 'De malle' billboard 'Gio Gio'
Credits :
Client : Alken-Maes
Contacts : contacts: Marianne Willems, Karolien Wouters, Jan Bosselaers
Agency : FamousGrey
CD : Peter Ampe
CD : Katrien Bottez
Creation : Manon Penné
Creation : Vivienne Mak
Creative Team Radio : Tom Jacobs, Chiara Scherpereel, Charles-Elie Chavaux
Project Leader : Cato Samyn
Brand Leader : Charlotte Ghekiere
Business Director : Janpieter Mels
Strategic Planner : Maarten Van Daele
PR : Famous Relations
PR Manager : Eline Vervloet, Natascha De Bock
PR Director : Kathy Van Looy
Photographer : Erik Leyman
Digital Producer : Marie Delrue
Development : Arno van Biesen, Jérémy Dillenbourg
Digital Design : Jonathan Lichtfeld
Copywriter : Joanna Ryckaert
Radio Production Company : FamousGrey Productions
Producers : Marlies Neudt, Charlotte Bodson
Sound Engineer : Eli Sundermann
Production Director : Emily Rammant
Post-Production : Famous Productions
Design : Aldjia Bessalah
DTP : Franco Scaramuzza, Emilie Boudart

Deze week lanceerden FamousGrey en Maes de ‘Maes voor de maten’ campagne. Die staat in het teken van de vriendschap tussen makkers, een waarde die de brouwer dierbaar is. De campagne brengt hulde aan alle bijnamen en illustreert het verschijnsel dat iedereen kent: alle maten spreken elkaar met hun bijnaam aan.

‘Maes voor de maten’ ging van start met een activering ter gelegenheid van de vijfde dag van de play-offs op 22 april, tijdens de wedstrijden van Oostende en Antwerp, twee ploegen die door Maes gesteund worden. Voor de gelegenheid kwamen de brouwer en zijn bureau FamousGrey op het geniale idee de spelers van beide teams het veld op te sturen met hun bijnaam op hun truitje. Jan Bosselaers, marketingdirecteur bij Alken-Maes: “Het voorstel werd onmiddellijk enthousiast onthaald door de clubs. De bijnamen van de spelers zijn immers het voorrecht van de maten; zo willen we de supporters dichter bij hun clubs brengen.”
 
Om er nog een schep bovenop te doen werd ook de samenstelling van de teams aangekondigd met de bijnamen van de spelers; die werden ook gebruikt bij de televisiecommentaren.
 
Na de wedstrijd werden de truitjes geveild voor het goede doel, Duinhelm voor Oostende en Antwerp Streetboys voor Antwerp.
 
In het verlengde van deze PR-stunt die meer dan 30 artikels op nationaal niveau opleverde, alsook reportages op radio en tv, lanceerden FamousGrey en Maes ‘Maes, voor de maten’. De eigenlijke campagne omvat radiospots, tv-billboards, POS-materiaal en een ruim sociaal medialuik. Alles verwijst door naar het bijhorende online platforme, waar iedereen gepersonaliseerde Maes-glazen kan bestellen.
 
“We hebben ook een samenwerking met Qmusic”, besluit de ECD van FamousGrey, Peter Ampe. “En meer bepaald met het programma van Marie Monballiu. Elke vrijdag organiseert ze de wedstrijd ‘Maten, Makker, Marie’, waarbij de gelukkige winnaar met de door de presentatrice gekozen bijnaam, zijn grootte in Maes-glazen wint.”






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier