SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Leo Burnett verbindt jongeren met de natuur voor Chaudfontaine

Zondag 22 April 2018


Leo Burnett verbindt jongeren met de natuur voor Chaudfontaine
Assets :
Facebook posters in situ in situ in situ poster Expo
Credits :
Client : Chaudfontaine
Contacts : Natacha Ghesquière, Cindy Van Decraen
Agency : Leo Burnett Brussels
CD : Sophie De Plecker
CD : Lennert Vedts
CD : Niels Schreyers
Strategy : Margo De Ridder, Yves Van Landeghem
Account Team : Hadoum Ghassab, Meriem Oucharif
Creation : Célestin Metens
Creation : Simon Detournay
Copy Fr : Celestin Metens, Guillaume Caulier (biologist)
Copy Nl : Joris Luyten
Producer : Christ Lannoy
Sound Design : Tom Garcia
Macro Photographer : Guillaume Caulier (biologist)
Retouch : Fred Dupont, Jean-Christophe Bouchat
Design : Christophe Van Tricht
Connection Planner : Floris Adriaenssens

Leo Burnett bedacht een nieuwe imagocampagne voor Chaudfontaine. Hoeksteen is een reizende didactische expo voor jonge stedelingen. Doelstellingen: het grote publiek bewust maken van het feit dat de zuiverheid van het Chaudfontaine-water niet uit de lucht valt.

“Jonge Belgen tussen 18 en 35 jaar houden van de natuur”, begint het persbericht. Ze zijn zich bewust van de noodzaak die te respecteren, maar hun kennis van hun natuurlijke omgeving laat te wensen over. 47% beschouwt klimaat, ecologie en de natuur als de belangrijkste aspecten van onze samenleving, maar 56% kan maar bogen op een zeer oppervlakkige kennis. Dat blijkt uit een enquête van Indiville voor Chaudfontaine. Rond die vaststelling organiseert het merk sinds 19 april een reizende expo die jongeren wil aanzetten de band met Moeder Natuur opnieuw aan te halen en hen eraan te herinneren dat die overal rondom ons aanwezig is, soms op heel verrassende manieren.
 
In totaal zullen er 6 panelen verspreid staan in de stad, op plaatsen die volledig uit die natuurlijke elementen bestaan. Die didactische hulpmiddelen illustreren op een begrijpelijke manier de buitengewone reis die het water van Chaudfontaine onder de grond aflegt. Een zuiverende reis die een zestigtal jaar duurt.

“De resultaten van dat onderzoek zijn verbijsterend", onderstreept Céline Van den Rijn, marketingdirecteur van Coca-Cola België. “Ze bewijzen dat een gevoel en een concrete ervaring in de natuur voor jongeren twee heel aparte zaken zijn. Daarom willen we die band op een eenvoudige manier herstellen, aan de hand van een reizende tentoonstelling die verschillende steden aandoet in België: Chaudfontaine, Brussel en Gent. Het grote publiek kan er macrofoto's bewonderen van verschillende natuurlijke elementen die een rol spelen in de filtering van Chaudfontaine: zand, klei, kalkrots of micro-organismen." 

“We hebben geprobeerd parallellen te vinden tussen alle etappes die regenwater filteren tot het water van Chaudfontaine en de natuurelementen die in de stad te vinden zijn”, preciseert CD Sophie De Plecker. “Zo is een van de eerste etappes in de filtering het werk van de planten en mos. We hebben dus een plek gezocht in elk van de steden waar de expo halt houdt, waar die elementen aanwezig zijn. Daarnaast zullen we dan een paneel zetten dat kort hun gunstige rol voor het water van Chaudfontaine uitlegt. Wie meer wil weten, kan een Messenger-code inscannen of een privébericht naar de Facebook-pagina van Chaudfontaine sturen (#naturallysurprising) om gedetailleerdere audiocommentaar te krijgen. Kortom, alles werd opgevat met de bedoeling te worden tentoongesteld, met de hulp van een professionele bioloog. Het circuit duurt tussen 40 minuten en een uur.”
 
Tegelijk lanceerde Chaudfontaine begin april een nieuwe mediacampagne onder de naam 'Natuurlijk verrassend'. De campagne loopt tot eind 2018. Het doel is om het natuurlijke karakter van het mineraalwatermerk nog beter in de verf te zetten en Belgen te inspireren om door Chaudfontaine terug wat dichter bij de natuur te komen. In de campagne wordt ook aandacht besteed aan de nieuwste telg in de Chaudfontaine-familie: Chaudfontaine Fusion Watermeloen & Komkommer. Chaudfontaine Fusion biedt zo nog meer variëteit in het segment van de suikervrije dranken.






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier