SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

De Lijn en LDV United samen multimobiel

Zondag 15 April 2018


De Lijn en LDV United samen multimobiel
Assets :
TVC radio 'hoverboard' radio 'plooifiets' radio 'segway' radio 'step' print print print
Credits :
Client : De Lijn
Contacts : Guy Weyns, Mark Cammaerts, Veerle Waterschoot, Stephanie Schepens, Jasmien Lemmens, Astrid Hulhoven
Agency : LDV United
CD : Kristof Snels
CD : Dennis Vandewalle
CD : Dries De bruyn
Creation : Dennis Vandewalle
Creation : Dries De bruyn
Creation : Jannis Min Jou
Creation : Thomas De Boeck
Copy : Zita Theunynck, Matthew Lootens
Design : Jeffrey Uten, Julie Van Reeth
Strategy : Tomas Sweertvaegher
Film Production Company : Lovo
Director : Dr. Bowman
Photo-Production : Jeroen Hofman
Radio Production Company : Sonicville
Website : Lunar Gravity
PRoducer : Bepublic

Dat mobiliteit vandaag een major issue is, hoeven we je allicht niet te vertellen. Maar wat als we aan al onze landgenoten zouden voorstellen bij zichzelf te beginnen om iets aan de huidige verkeersproblemen te doen? Dat is alvast het uitgangspunt van de nieuwe campagne die LDV United bedacht voor De Lijn. Vanaf 16 april lanceert het duo dan ook ‘Mobiele Maandag’. Jij laat die dag toch ook je auto staan?

Files bestaan al langer dan vandaag, maar ze nemen wel steeds absurdere proporties aan. De afgelopen jaren positioneerde De Lijn zich met zijn trams en bussen al als een handig alternatief voor Koning Auto, maar vandaag gaat de openbare vervoersmaatschappij dus nog een stap verder. Met de nieuwe campagne – die ook de eerste echt grote campagne is die we danken aan LDV United dat het budget sinds eind 2016 beheert – werpt De Lijn zich immers op als mobiliteitsdenker. “We moeten realistisch zijn: met de tram en bus alleen gaan we het verkeersprobleem niet oplossen”, zegt Guy Weyns, Directeur Marketing & Verkoop bij De Lijn. “Ze kunnen wél een deel van de oplossing zijn, samen mét de trein, de fiets, de P+R, de wagen en, waarom niet, je skateboard?” Met andere woorden: het sleutelwoord voor een betere mobiliteit vandaag is combineren. De tijd is voorbij dat het efficiënt was om alleen in je wagen te stappen en tot je eindbestemming te rijden. Beter combi vooruitgaan dan solo stilstaan dus.
 
Kristof Snels, Executive Creative Director van LDV United. “Deze nieuwe strategische insteek leidde tot een nieuwe boodschap: ‘Mijn Lijn, altijd in beweging’. We moeten met z’n allen anders gaan denken en om die mentale switch te bewerkstelligen lanceren we het concept van de ‘Mobiele Maandag’.” Dat wil mensen aanzetten om, minstens een keer per week, iets nieuws te proberen en op een andere manier dan per auto op hun bestemming te geraken. Bedoeling is het concept als begrip installeren en als gewoonte inburgeren. “De route naar je werk hoeft niet elke dag dezelfde te zijn. Fietsen, joggen of skaten naar het werk? Onderweg een boek lezen of nieuwe plekken ontdekken? Dat is de spirit van Mobiele Maandag”, aldus Kristof Snels, Creatief Directeur van LDV United. Zo gaan we van frustratie naar variatie, sensatie, recreatie.
 
Alle wegen leiden naar mobielemaandag.be
De campagne van LDV United bevat een film die ons doet stilstaan bij onze huidige mobiliteitskeuzes. Die wordt aangevuld met inspirerende radiospots. Verder kiest De Lijn ook voor een stevige digitale aanpak met activaties, influencers en veel content. Hajo Beeckman van de verkeersredactie trekt op alle VRT-netten (Studio Brussel, radio 1, radio 2 en MNM) mee aan de kar.
 
Centraal in de campagne staat de site mobielemaandag.be, een online platform dat mensen inspireert en motiveert om deel te nemen. “16 april is de start, maar zeker niet het einde”, besluit de CD. “De campagne zal 4 maanden lang lopen en telkens nieuwe initiatieven lanceren.” Benieuwd hoe jij voortaan op maandag gaat werken!






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier