SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

​BBDO lijst de weldaden van vers op voor Lidl

Zondag 8 April 2018


​BBDO lijst de weldaden van vers op voor Lidl
Assets :
spot Tv 'blauwe bessen' spot Tv 'zalm' radio radio radio radio radio radio
Credits :
Client : Lidl
Contacts : Boudewijn van den Brand, Jeroen Bal, Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke, Julie Longerstay
Agency : BBDO Belgium
CD : Sebastien De Valck
CD : Arnaud Pitz
Creation : Michiel Baeten
Creation : Frédéric Delouvroy
Copy Fr : Gregory Verheyleweghen
Account Team : Isabel Peeters, Michelle Stas, Emilie Kino, Shi Qi Ji
Strategic Planner : Jan Van Brakel
Content Strategist : Jonas Helsen
Producer : Patricia Van De Kerckhove
Design : Nadia Tweepenninckx
Video Editor : Neil Skeet
Final Art : Petra Saelens, Lieven De Smet
Sound : Sonicville
Radio Production Company : Sonicville
Sound Engineer : Patrick Dooms, Pierre-Etienne Bonnet
Social Production : BBDO productions
Film Production Company : Hamlet
Producers : Jason Felstead, Audrey Dierckx
Director : Fred De Loof
Post-Production : The Fridge

BBDO maakte een nieuwe campagne voor Lidl: die looft de weldaden van de verse producten uit het warenhuis voor onze kwetsbare gezondheid. Natuurlijk komen daar een hele reeks absurde argumenten aan te pas. Zo hebben we het graag bij MM!

“De beste kwaliteit voor de laagste prijs”, aldus de belofte van Lidl sinds de smart discounter in 2015 begon samen te werken met BBDO. “Vers is al vele jaren de rode draad doorheen alle campagnes die we voeren”, bevestigt Lien Van Hoorebeke, Senior Coördinator Marketing & Reclame bij Lidl. “Maar de boodschap evolueert wel. Van eerdere campagnes waar we eerder de boodschap gaven dat je er (als ouder) niet altijd bent om je kinderen verse voeding voor te schotelen, spelen we nu in op de benefits van verse voeding. We willen onze versrayon blijven naar buiten brengen op een positieve manier en we geloven erin dat we met deze campagne dat doel bereiken.”
 
Dat blijkt meesterlijk uit de twee nieuwe tv-spots in een grandioze productie en regie van respectievelijk Hamlet en Fred De Loof. Eerstgenoemde toont een moeder in een Lidl-winkel. Ze staat bij het vers fruit en wordt zich opeens ten volle bewust van de weldadige impact van bosbessen op de neuronen, aangezien haar dochter er wel wat extra kan gebruiken. De tweede spot – onze favoriet – gaat om een papa die in de visafdeling staat. Een voice-off legt hem in detail en overdreven vrolijk uit wat voor positieve impact zalm wel zou hebben op de spieren van zijn nakomeling… De manier waarop hij pingpongt tegen een hele ploeg Japanners en tegelijk op zijn eentje de Highland Games wint, is een ommetje via bijgevoegde link meer dan waard.
 
“De afdeling versproducten is een domein waarop Lidl zijn concurrenten blijft verslaan”, aldus BBDO. “Daarom releast Lidl nogmaals een campagne rond dit onderwerp, maar deze keer is die gebaseerd op een eenvoudig insight: verse producten eten is goed voor de gezondheid. En ook al weet iedereen al dat het goed is voor de huid, de hersenen en zelfs het libido, het kan geen kwaad er nog een keer aan te herinneren.”
 
Dat doet BBDO ook op Facebook, Instagram en andere digitale media, alsook op de radio, aan de hand van zes spots in elke landstaal. Die zijn even onberispelijk als de tv-versie (chapeau voor Sonicville), maar sommige boodschappen zijn iets moeilijker te verteren. Dat is misschien wat paradoxaal. Zo vinden we het verhaal van de invloed die zalm op de sluitspier kan hebben iets minder smakelijk. Maar zoals iedereen weet, smaken kunnen verschillen, nietwaar?






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier