Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

​BBDO lijst de weldaden van vers op voor Lidl

Zondag 8 April 2018

​BBDO lijst de weldaden van vers op voor Lidl

BBDO maakte een nieuwe campagne voor Lidl: die looft de weldaden van de verse producten uit het warenhuis voor onze kwetsbare gezondheid. Natuurlijk komen daar een hele reeks absurde argumenten aan te pas. Zo hebben we het graag bij MM!

“De beste kwaliteit voor de laagste prijs”, aldus de belofte van Lidl sinds de smart discounter in 2015 begon samen te werken met BBDO. “Vers is al vele jaren de rode draad doorheen alle campagnes die we voeren”, bevestigt Lien Van Hoorebeke, Senior Coördinator Marketing & Reclame bij Lidl. “Maar de boodschap evolueert wel. Van eerdere campagnes waar we eerder de boodschap gaven dat je er (als ouder) niet altijd bent om je kinderen verse voeding voor te schotelen, spelen we nu in op de benefits van verse voeding. We willen onze versrayon blijven naar buiten brengen op een positieve manier en we geloven erin dat we met deze campagne dat doel bereiken.”
 
Dat blijkt meesterlijk uit de twee nieuwe tv-spots in een grandioze productie en regie van respectievelijk Hamlet en Fred De Loof. Eerstgenoemde toont een moeder in een Lidl-winkel. Ze staat bij het vers fruit en wordt zich opeens ten volle bewust van de weldadige impact van bosbessen op de neuronen, aangezien haar dochter er wel wat extra kan gebruiken. De tweede spot – onze favoriet – gaat om een papa die in de visafdeling staat. Een voice-off legt hem in detail en overdreven vrolijk uit wat voor positieve impact zalm wel zou hebben op de spieren van zijn nakomeling… De manier waarop hij pingpongt tegen een hele ploeg Japanners en tegelijk op zijn eentje de Highland Games wint, is een ommetje via bijgevoegde link meer dan waard.
 
“De afdeling versproducten is een domein waarop Lidl zijn concurrenten blijft verslaan”, aldus BBDO. “Daarom releast Lidl nogmaals een campagne rond dit onderwerp, maar deze keer is die gebaseerd op een eenvoudig insight: verse producten eten is goed voor de gezondheid. En ook al weet iedereen al dat het goed is voor de huid, de hersenen en zelfs het libido, het kan geen kwaad er nog een keer aan te herinneren.”
 
Dat doet BBDO ook op Facebook, Instagram en andere digitale media, alsook op de radio, aan de hand van zes spots in elke landstaal. Die zijn even onberispelijk als de tv-versie (chapeau voor Sonicville), maar sommige boodschappen zijn iets moeilijker te verteren. Dat is misschien wat paradoxaal. Zo vinden we het verhaal van de invloed die zalm op de sluitspier kan hebben iets minder smakelijk. Maar zoals iedereen weet, smaken kunnen verschillen, nietwaar?
Assets :
Credits :
  • Client : Lidl
  • Contacts : Boudewijn van den Brand, Jeroen Bal, Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke, Julie Longerstay
  • Agency : BBDO Belgium
  • CD : Sebastien De Valck
  • CD : Arnaud Pitz
  • Creation : Michiel Baeten
  • Creation : Frédéric Delouvroy
  • Copy Fr : Gregory Verheyleweghen
  • Account Team : Isabel Peeters, Michelle Stas, Emilie Kino, Shi Qi Ji
  • Strategic Planner : Jan Van Brakel
  • Content Strategist : Jonas Helsen
  • Producer : Patricia Van De Kerckhove
  • Design : Nadia Tweepenninckx
  • Video Editor : Neil Skeet
  • Final Art : Petra Saelens, Lieven De Smet
  • Sound : Sonicville
  • Radio Production Company : Sonicville
  • Sound Engineer : Patrick Dooms, Pierre-Etienne Bonnet
  • Social Production : BBDO productions
  • Film Production Company : Hamlet
  • Producers : Jason Felstead, Audrey Dierckx
  • Director : Fred De Loof
  • Post-Production : The Fridge