Fr
Close

Campaigns

LDV United verlicht Modular

Zondag 11 Maart 2018

LDV United verlicht Modular

Modular Lighting Instruments speelt wereldwijd een pioniersrol inzake architecturale verlichting. Hun producten worden altijd gekenmerkt door een levendig, gedurfd en innoverend design. Deze attitude vertaalde LDV United ook in hun campagnes.

 “Modular heeft ons gevraagd een origineel universum te creëren dat gemakkelijk elders toe te passen is”, aldus Thomas Thysens, creatief bij LDV. “Modular staat bekend voor zijn unieke aanpak en doet altijd zijn eigen ding. Tegelijk werken ze nauw samen met architecten en designers. Deze samenwerkingen en visie vormen de basis van het thema: ‘Cult’.”
 
De campagne presenteert inderdaad een persoonlijke cultus. Die werd de ‘Cult of M’ gedoopt, geïnspireerd door de Yakuza, leden van een bende uit de Japanse misdaad, en de Bosozoku, Japanse motor- en autofans met een voorliefde voor gevaarlijk rijgedrag met zoveel mogelijk lawaai, uit de jaren ’70-’80. “Modular is een trendy merk dat vaak gekopieerd wordt”, zegt de CD, Kristof Snels. “Daarom zochten we een verrassend en origineel universum; dat hebben we gevonden door ons te laten inspireren door de Japanse maffia en de hel. Uiteraard was dat niet meer dan het vertrekpunt, vanwaar we zelf onze eigen wereld gecreëerd hebben.”
 
‘Cult of M’ werd door Initials LA en Marie Wynants vertaald in zeven beelden en een spot. “Marie heeft een heel persoonlijke stijl”, zegt de CD nog. “Ze is fotografe, regisseuse, maar ook een professionele danseres en choreografe. Ondanks haar jonge leeftijd werkte ze al voor de Belgische groep Oscar & The Wolf, de Belgische ontwerpster Ann Demeulemeester on Delvaux. Voor Modular putte ze uit haar vele talenten om van a tot z een hedendaags en esthetisch universum te scheppen.”
 
Het geheel zal de rode draad vormen doorheen alle merkcommunicaties voor de volgende twee jaar. “De campagne wordt gebruikt in 52 landen wereldwijd”, besluit Christophe Snels. “De doelgroep bestaat uit upscale architecten en binnenhuisarchitecten. Het universum dat we gecreëerd hebben, wordt niet alleen in de spot en in de pers gebruikt, maar ook online, in de catalogussen, op events en zelfs in R&D.”


Assets :
Credits :
  • Client : Modular Lighting Instruments
  • Contact : Isabelle Six
  • Agency : LDV UNITED
  • Account : Elise Crispeels
  • CD : Kristof Snels
  • CD : Dennis Vandewalle
  • CD : Dries De bruyn
  • Creation : Thomas Thysens
  • Strategy : Jef Raeman
  • Photographer : Marie Wynants
  • Director : Marie Wynants
  • DOP : Sander Vandenbroucke
  • Production Cy : Initials LA
  • Post-Production Film : Pixmix
  • Post-Production Photo : Mr. Blonde
  • Sound : Senstudio
  • Styling : Lisa Lapauw
  • Make Up : Sharon De Winter
  • Art Department : David Konix
  • Design : Maister