SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV United verlicht Modular

Zondag 11 Maart 2018


LDV United verlicht Modular
Assets :
'The Cult of M' car gang judo lockers portrait zaal band
Credits :
Client : Modular Lighting Instruments
Contact : Isabelle Six
Agency : LDV United
Account : Elise Crispeels
CD : Kristof Snels
CD : Dennis Vandewalle
CD : Dries De bruyn
Creation : Thomas Thysens
Strategy : Jef Raeman
Photographer : Marie Wynants
Director : Marie Wynants
DOP : Sander Vandenbroucke
Production Cy : Initials LA
Post-Production Film : Pixmix
Post-Production Photo : Mr. Blonde
Sound : Senstudio
Styling : Lisa Lapauw
Make Up : Sharon De Winter
Art Department : David Konix
Design : Maister

Modular Lighting Instruments speelt wereldwijd een pioniersrol inzake architecturale verlichting. Hun producten worden altijd gekenmerkt door een levendig, gedurfd en innoverend design. Deze attitude vertaalde LDV United ook in hun campagnes.

 “Modular heeft ons gevraagd een origineel universum te creëren dat gemakkelijk elders toe te passen is”, aldus Thomas Thysens, creatief bij LDV. “Modular staat bekend voor zijn unieke aanpak en doet altijd zijn eigen ding. Tegelijk werken ze nauw samen met architecten en designers. Deze samenwerkingen en visie vormen de basis van het thema: ‘Cult’.”
 
De campagne presenteert inderdaad een persoonlijke cultus. Die werd de ‘Cult of M’ gedoopt, geïnspireerd door de Yakuza, leden van een bende uit de Japanse misdaad, en de Bosozoku, Japanse motor- en autofans met een voorliefde voor gevaarlijk rijgedrag met zoveel mogelijk lawaai, uit de jaren ’70-’80. “Modular is een trendy merk dat vaak gekopieerd wordt”, zegt de CD, Kristof Snels. “Daarom zochten we een verrassend en origineel universum; dat hebben we gevonden door ons te laten inspireren door de Japanse maffia en de hel. Uiteraard was dat niet meer dan het vertrekpunt, vanwaar we zelf onze eigen wereld gecreëerd hebben.”
 
‘Cult of M’ werd door Initials LA en Marie Wynants vertaald in zeven beelden en een spot. “Marie heeft een heel persoonlijke stijl”, zegt de CD nog. “Ze is fotografe, regisseuse, maar ook een professionele danseres en choreografe. Ondanks haar jonge leeftijd werkte ze al voor de Belgische groep Oscar & The Wolf, de Belgische ontwerpster Ann Demeulemeester on Delvaux. Voor Modular putte ze uit haar vele talenten om van a tot z een hedendaags en esthetisch universum te scheppen.”
 
Het geheel zal de rode draad vormen doorheen alle merkcommunicaties voor de volgende twee jaar. “De campagne wordt gebruikt in 52 landen wereldwijd”, besluit Christophe Snels. “De doelgroep bestaat uit upscale architecten en binnenhuisarchitecten. Het universum dat we gecreëerd hebben, wordt niet alleen in de spot en in de pers gebruikt, maar ook online, in de catalogussen, op events en zelfs in R&D.”






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier