SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV United verlicht Modular

Zondag 11 Maart 2018


LDV United verlicht Modular
Assets :
'The Cult of M' car gang judo lockers portrait zaal band
Credits :
Client : Modular Lighting Instruments
Contact : Isabelle Six
Agency : LDV United
Account : Elise Crispeels
CD : Kristof Snels
CD : Dennis Vandewalle
CD : Dries De bruyn
Creation : Thomas Thysens
Strategy : Jef Raeman
Photographer : Marie Wynants
Director : Marie Wynants
DOP : Sander Vandenbroucke
Production Cy : Initials LA
Post-Production Film : Pixmix
Post-Production Photo : Mr. Blonde
Sound : Senstudio
Styling : Lisa Lapauw
Make Up : Sharon De Winter
Art Department : David Konix
Design : Maister

Modular Lighting Instruments speelt wereldwijd een pioniersrol inzake architecturale verlichting. Hun producten worden altijd gekenmerkt door een levendig, gedurfd en innoverend design. Deze attitude vertaalde LDV United ook in hun campagnes.

 “Modular heeft ons gevraagd een origineel universum te creëren dat gemakkelijk elders toe te passen is”, aldus Thomas Thysens, creatief bij LDV. “Modular staat bekend voor zijn unieke aanpak en doet altijd zijn eigen ding. Tegelijk werken ze nauw samen met architecten en designers. Deze samenwerkingen en visie vormen de basis van het thema: ‘Cult’.”
 
De campagne presenteert inderdaad een persoonlijke cultus. Die werd de ‘Cult of M’ gedoopt, geïnspireerd door de Yakuza, leden van een bende uit de Japanse misdaad, en de Bosozoku, Japanse motor- en autofans met een voorliefde voor gevaarlijk rijgedrag met zoveel mogelijk lawaai, uit de jaren ’70-’80. “Modular is een trendy merk dat vaak gekopieerd wordt”, zegt de CD, Kristof Snels. “Daarom zochten we een verrassend en origineel universum; dat hebben we gevonden door ons te laten inspireren door de Japanse maffia en de hel. Uiteraard was dat niet meer dan het vertrekpunt, vanwaar we zelf onze eigen wereld gecreëerd hebben.”
 
‘Cult of M’ werd door Initials LA en Marie Wynants vertaald in zeven beelden en een spot. “Marie heeft een heel persoonlijke stijl”, zegt de CD nog. “Ze is fotografe, regisseuse, maar ook een professionele danseres en choreografe. Ondanks haar jonge leeftijd werkte ze al voor de Belgische groep Oscar & The Wolf, de Belgische ontwerpster Ann Demeulemeester on Delvaux. Voor Modular putte ze uit haar vele talenten om van a tot z een hedendaags en esthetisch universum te scheppen.”
 
Het geheel zal de rode draad vormen doorheen alle merkcommunicaties voor de volgende twee jaar. “De campagne wordt gebruikt in 52 landen wereldwijd”, besluit Christophe Snels. “De doelgroep bestaat uit upscale architecten en binnenhuisarchitecten. Het universum dat we gecreëerd hebben, wordt niet alleen in de spot en in de pers gebruikt, maar ook online, in de catalogussen, op events en zelfs in R&D.”






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier