SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Wunderman doet Woohoo! voor de Nationale Loterij

Zondag 25 Februari 2018


Wunderman doet Woohoo! voor de Nationale Loterij
Assets :
'Hell’s tricycle' 'My bigger pony' website
Credits :
Client : Loterie Nationale
Contacts : Joke Vermoere, Pieter De Maerschalk, Frédéric François
Agency : WUNDERMAN
Account Team : Mieke Vandenbossche, Ine Peers, Okky Claase
Strategy Director : Toon Diependaele
Strategy : Michiel Noens
CD : Manuel Ostyn
CD : Pieter Staes
Creation : Patrick Vermeylen
Creation : Jan Denys
Design Director : Sébastien Greffe
Design : Koen Geerinckx, Jeroen Dom, Claudio Pascerello
Motion Design : Bert Beckers, Karel Van Gucht
3D Animation : Xiola
UX : Aslican Ayden, Kathy Haemers
Development : Bram Verdijck, Lieven Eulaers, Joran Schaefer, Jonas Van der Sande, Veerle Struyf, Stijn Janssens
CTO : Sam Serrien
Long Copy : Tom De Block
Social Media Manager : Dieneke Van Gerrewey
Planning : Carla Wauben, Davy Baccarne en Joke Tersago
Agency Producer : Bruno Dejonghe
Film Production Company : Static Films Antwerp & Cape Town
Director : D.A.D.D.Y.
EP : Patrick Schepers
Line Producer : Durand Le Sueur
DOP : Peter Tischhauser
First AD : Matthew Muskett
Art Department : Lisa Hart & Gravitron
Editor : Tony Kearns
Colourist : Josh Borrill (The Post Office)
Compositor : Justin (Sanchez Labs)
Sound Design & Mix : Gregory Caron

Woohoo!, zo heet het nieuwe gamma online spelen van de Nationale Loterij. Dat werd from scratch helemaal ontwikkeld door Wunderman, van de naam tot het logo, met inbegrip van de visuele identiteit en de communicatie. Al die nieuwe spelen willen ons dagelijks leven leuker en ludieker maken.

“Het gamma van de elektronische spelen bestond al”, begint Manuel Ostyn, de CD van Wunderman. “Wat nog niet bestond, was een bijpassend merk en universum. Om die te bedenken hebben we eerst aandachtig de e-games geanalyseerd: leuke, plezierige en toegankelijke online spelletjes die je altijd en overal kunt spelen. Daarna hebben we de resultaten van de analyse getransponeerd naar het echte leven. Onze dagelijkse routine heeft haar verplichtingen, maar moet ook haar momenten van ontspanning omvatten. En wat is er nu beter om je te ontspannen dan een portie amusement? Het universum dat we uiteindelijk bepaald hebben, draait helemaal rond het idee van onbeperkt en ongeremd spelplezier zonder schroom.”
 
Op basis daarvan bedachten de CD en zijn troepen een naam, een visuele identiteit en een tone of voice… “Voor de naam kozen we voor de vreugdekreet die we meestal allemaal slaken als we plezier hebben en vooral, als we winnen: Woohoo! Met dat enthousiasme voor ogen definieerden we de tone of voice, alsook het visuele universum en een logo dat dit gevoel perfect weerspiegelt.”
 
Om het logo zo snel mogelijk bekend te maken bedacht Wunderman een… online spel. Manuel Ostyn bevestigt: “We bedachten dat de beste manier om het Woohoo-universum in te burgeren, erin zou bestaan de speler de kans te geven er ook mee te spelen. Daarom hebben we een interactief logo bedacht, met symbolen in de ‘o’s’ die de speler kan doen draaien (zoals bij een jackpot, ncdr). Als er vier identieke symbolen verschijnen, wint hij een bonus en speelt hij mee voor het cadeau van de dag.”
 
Bovendien bedachten de creatieven van Wunderman twee spots, een online luik en een activeringscampagne met veelkleurige driewielers voor volwassenen, geënsceneerd in een van de producties die momenteel de straten van ons landje doorkruisen. “De campagne is hoofdzakelijk geconcentreerd op het internet, waar onze doelgroep het best vertegenwoordigd is”, zegt Ostyn nog. “Online spots, GIFs, prerolls en banners nodigen hem uit om naar het webplatform te surfen. Later op het jaar zullen er ook spots te zien zijn in de bioscoop, met activeringen en sponsoringacties.”
 
“Een merk vanaf nul creëren en lanceren was meer dan anders een gemeenschappelijke inspanning van het volledige bureau en de Nationale Loterij. We willen dan ook iedereen die ook maar iets te maken had met deze lancering bedanken voor de inzet. Samen gaan we van Woohoo! een mooi en sterk merk maken in België”, besluit Manuel Ostyn.






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier