SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Wunderman doet Woohoo! voor de Nationale Loterij

Zondag 25 Februari 2018


Wunderman doet Woohoo! voor de Nationale Loterij
Assets :
'Hell’s tricycle' 'My bigger pony' website
Credits :
Client : Loterie Nationale
Contacts : Joke Vermoere, Pieter De Maerschalk, Frédéric François
Agency : WUNDERMAN
Account Team : Mieke Vandenbossche, Ine Peers, Okky Claase
Strategy Director : Toon Diependaele
Strategy : Michiel Noens
CD : Manuel Ostyn
CD : Pieter Staes
Creation : Patrick Vermeylen
Creation : Jan Denys
Design Director : Sébastien Greffe
Design : Koen Geerinckx, Jeroen Dom, Claudio Pascerello
Motion Design : Bert Beckers, Karel Van Gucht
3D Animation : Xiola
UX : Aslican Ayden, Kathy Haemers
Development : Bram Verdijck, Lieven Eulaers, Joran Schaefer, Jonas Van der Sande, Veerle Struyf, Stijn Janssens
CTO : Sam Serrien
Long Copy : Tom De Block
Social Media Manager : Dieneke Van Gerrewey
Planning : Carla Wauben, Davy Baccarne en Joke Tersago
Agency Producer : Bruno Dejonghe
Film Production Company : Static Films Antwerp & Cape Town
Director : D.A.D.D.Y.
EP : Patrick Schepers
Line Producer : Durand Le Sueur
DOP : Peter Tischhauser
First AD : Matthew Muskett
Art Department : Lisa Hart & Gravitron
Editor : Tony Kearns
Colourist : Josh Borrill (The Post Office)
Compositor : Justin (Sanchez Labs)
Sound Design & Mix : Gregory Caron

Woohoo!, zo heet het nieuwe gamma online spelen van de Nationale Loterij. Dat werd from scratch helemaal ontwikkeld door Wunderman, van de naam tot het logo, met inbegrip van de visuele identiteit en de communicatie. Al die nieuwe spelen willen ons dagelijks leven leuker en ludieker maken.

“Het gamma van de elektronische spelen bestond al”, begint Manuel Ostyn, de CD van Wunderman. “Wat nog niet bestond, was een bijpassend merk en universum. Om die te bedenken hebben we eerst aandachtig de e-games geanalyseerd: leuke, plezierige en toegankelijke online spelletjes die je altijd en overal kunt spelen. Daarna hebben we de resultaten van de analyse getransponeerd naar het echte leven. Onze dagelijkse routine heeft haar verplichtingen, maar moet ook haar momenten van ontspanning omvatten. En wat is er nu beter om je te ontspannen dan een portie amusement? Het universum dat we uiteindelijk bepaald hebben, draait helemaal rond het idee van onbeperkt en ongeremd spelplezier zonder schroom.”
 
Op basis daarvan bedachten de CD en zijn troepen een naam, een visuele identiteit en een tone of voice… “Voor de naam kozen we voor de vreugdekreet die we meestal allemaal slaken als we plezier hebben en vooral, als we winnen: Woohoo! Met dat enthousiasme voor ogen definieerden we de tone of voice, alsook het visuele universum en een logo dat dit gevoel perfect weerspiegelt.”
 
Om het logo zo snel mogelijk bekend te maken bedacht Wunderman een… online spel. Manuel Ostyn bevestigt: “We bedachten dat de beste manier om het Woohoo-universum in te burgeren, erin zou bestaan de speler de kans te geven er ook mee te spelen. Daarom hebben we een interactief logo bedacht, met symbolen in de ‘o’s’ die de speler kan doen draaien (zoals bij een jackpot, ncdr). Als er vier identieke symbolen verschijnen, wint hij een bonus en speelt hij mee voor het cadeau van de dag.”
 
Bovendien bedachten de creatieven van Wunderman twee spots, een online luik en een activeringscampagne met veelkleurige driewielers voor volwassenen, geënsceneerd in een van de producties die momenteel de straten van ons landje doorkruisen. “De campagne is hoofdzakelijk geconcentreerd op het internet, waar onze doelgroep het best vertegenwoordigd is”, zegt Ostyn nog. “Online spots, GIFs, prerolls en banners nodigen hem uit om naar het webplatform te surfen. Later op het jaar zullen er ook spots te zien zijn in de bioscoop, met activeringen en sponsoringacties.”
 
“Een merk vanaf nul creëren en lanceren was meer dan anders een gemeenschappelijke inspanning van het volledige bureau en de Nationale Loterij. We willen dan ook iedereen die ook maar iets te maken had met deze lancering bedanken voor de inzet. Samen gaan we van Woohoo! een mooi en sterk merk maken in België”, besluit Manuel Ostyn.






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier