SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Publicis heeft lef voor Orange

Zondag 18 Februari 2018


Publicis heeft lef voor Orange
Assets :
spot Tv radio 'hipster' radio 'spagh' radio 'trein'
Credits :
Client : Orange
Contacts : Isabelle Vanden Eede, Nathalie Moons, Marie Treguier
Agency : Publicis Brussels
CD : Kwint De Meyer
CD : Willem De Wachter
Creation : Rom&John
Copy Nl : Maarten De Maayer
Strategy : Annemie Goegebuer, Loes Hendryckx
Account Team : Fréderic Sodermans, Filip Van Der Haegen
Film Production Company : Producteur Provocateur
Director : Gabriel Borgetto
Producers : Eric Daem, Thomas Landeloos
Editor : Hans Desmet
DOP : Anton Mertens
TV Producers : Marc Van Buggenhout, Daan Feytongs
Sound : Prodigious
Radio Production Company : Prodigious
Music Composition : Damien Gillard
Sound Director : Tom Garcia
Sound Engineer : Alain Guillaume
Radio Producers : Saartje Goris, Monique Sampermans

Orange Belgium kiest voor de positionering van ‘challenger met lef’. Die wordt belichaamd in een nieuw aanbod: het eerste onbeperkte 100% mobiele abonnement (oproepen, sms’en en data) vanaf 40 euro per maand. Dat verdiende een grootse campagne.

Michaël Trabbia, CEO van Orange Belgium: “We hebben besloten ons te positioneren als de challenger met lef, door ons te concentreren op wat essentieel is voor onze klanten. Velen van hen wilden over meer data kunnen beschikken, vanwege het groeiende succes van de sociale media, video en streaming diensten. We hebben naar hen geluisterd en kunnen nu dus met trots de lancering van het eerste onbeperkte mobiele abonnement van België aankondigen. Dat wordt ondersteund door ons geavanceerde 4G-netwerk. We bieden ook de eerste volledig onbeperkt Love-formule (mobile, internet en tv) op de markt. Dat is perfect geschikt voor klanten die op zoek zijn naar totale gemoedsrust.”
 
Bij een nieuwe positionering en een lancering hoort natuurlijk een campagne. Die is het werk van Publicis en zijn nieuwe CD’s, de twee voormalige brigadiers Kwint De Meyer en Willem De Wachter. Het is hun eerste opvallende wapenfeit sinds ze bij het bureau met de leeuw in de vlag werken.
 
“Orange is de eerste Belgische leverancier die begrijpt dat we allemaal permanent ‘online’ willen zijn, zodat we video’s kunnen kijken en streamen, onze mails lezen en actief blijven op de sociale netwerken”, aldus Kwint De Meyer. “Daarbij willen we niet afhankelijk zijn van datacapaciteit of, erger nog, een openbaar wifi netwerk: die beperkingen behoren nu tot het verleden. Het is gedaan met veiligheidsvragen, onmogelijk te ontcijferen wachtwoorden of eindeloos wachten op tergend trage openbare netwerken.”
 
Om dat duidelijk t maken aan het grote publiek – en de 18-35-jarigen voor wie de smartphone een verlengstuk van hun arm is geworden – bedachten en duo en hun troepen een tv-spot en drie radiospots in elke landstaal. “Openbare wifinetwerken en niet online kunnen zijn bronnen van frustratie”, vervolgt Willem De Wachter. “Dat is het vertrekpunt van de nieuwe campagne: de ‘wififrustraties. De film, in een regie van de veelbelovende Duitse regisseur Gabriel Borgetto en de radiospots presenteren situaties waar online gaan onmogelijk is, wat irritante en pijnlijke frustraties veroorzaakt. Veel mensen zullen zich hierin herkennen.”
 
Dat geldt zeker voor de situatie in de tv-spot, waarin een jongeman al uren in de wachtzaal van een ziekenhuis zit, zonder dat hij verbinding heeft om zijn verveling te doden. In zijn buurt zit een meisje wiens oma en een tweelingzusje van The Shining zou kunnen zijn. Ze zit xylofoon te spelen en beschrijft de wanhoop van de ongelukkige wachter al zingend. “Met dit soort script is de casting essentieel”, zegt Kwint De Meyer. “Daarom zijn we naar Hongarije, en meer bepaald Boedapest getrokken, waar de acteurs van een zeer hoog niveau zijn. De muziek werd gecomponeerd door Damien Gillard en gezongen door Jonas Van Geel. Gedurfd, nietwaar?






INTERVIEW

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels

Ceramiek: de B-side van Alex Gabriels



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier