SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade doet alles voor Niko

Zondag 11 Februari 2018


mortierbrigade doet alles voor Niko
Assets :
'Lekker wakker worden met Niko' 'Niko zet het puntje op de i van design' 'Niko is er voor je ook wanneer je er niet bent' 'Niko laat niet iedereen binnen' 'Niko bespaart je moeite en energie'
Credits :
Client : Niko
Contacts : Patrick Van Steenlandt, Dany Sturtewagen, Isabelle Huyghe
Agency : mortierbrigade
CD : Joost Berends
CD : Jens Mortier
CD : Philippe De Ceuster
Creation : Jutta Callebaut
Creation : Yana Gestels
Creation : Girbe Bogaerts
Strategy : Vincent d'Halluin
Digital Strategy : Laura De Knock
Producer : Eline Rousseau, Margot Van Dael
Film Production Company : Caviar
Director : Tom Willems
Producer : Cleo Steyfkens
Sounddesign : Gregory Caron

Om de verschillende functies van Niko Home Control – een afstandsbedieningstool – in de verf te zetten, bracht mortierbrigade het merk letterlijk tot leven. Daartoe schiep het bureau Niko, een grote, donkere, gedienstige en zeer discrete jongen met een peilloze blik.

“Niko Home Control is een kleine revolutie op vlak van huiselijk gemak”, aldus de brigade. “Het intelligent systeem brengt een rits praktische voordelen met zich mee. Je kan vanop één scherm alle lichten, rolluiken, geluidssystemen en meer bedienen. Het systeem voelt aan wanneer de temperatuur hoger mag of de zonnewering mag zakken. Om maar te zeggen: je bespaart er energie mee en wint aan comfort.”
 
Om de intelligente en praktische kant van het systeem te tonen, bedacht mortierbrigade vijf video’s die exclusief online verspreid worden. Die spelen in op verschillende aspecten: gemoedsrust, design, veiligheid en de compatibiliteit met andere devices. “In iedere video zie je Niko”, zegt Joost Berends, CD en partner van mortierbrigade. “Niko is een charmante, knappe jongeman die de rol van Niko Home Control-systeem op zich neemt en op die manier het leven van Christine, de vrouw des huizes, makkelijker maakt. In de korte filmpjes wordt heel eenvoudig geïllustreerd hoe Niko je van dienst kan zijn, met knipoog en in subtiliteit.”
 
De techniek is natuurlijk niet nieuw, maar de brigadiers beheersen hem perfect. Maar hoe breng je concreet een tool tot leven en vooral, hoe bepaal je zijn profiel? Joost Berends: “Hoewel hij heel discreet is, aangezien hij veel dingen automatiseert, blijft Niko Home Control onder andere zichtbaar op het vlak van de schakelaars en het touch screen die allebei hyper design zijn. We wilden een model met dezelfde kenmerken, stijlvol en mooi om naar te kijken. Iemand die net zo goed zijn plaats in de omgeving inneemt, maar er ook in opgaat. Met net dat ene ietsje meer dat hem op een subtiele manier onderscheidt. We hebben Niko Home Control vermenselijkt, want het is geen robot, maar een echte tool die actief bijdraagt tot het dagelijks comfort van de bewoners van een huis.”
 
Dat leidde tot de briefing aan het castingbureau: “Niko is een jonge dandy. Hij woont bij Christine, een chique vrouw van een jaar of veertig. Hij doet alles voor haar, of tenminste toch alles wat Niko Home Control zou doen. Niko is heel verzorgd, elegant en stijlvol, gekleed in een pak dat past bij het interieur waarin hij beweegt. Niko is een mooie, jonge en charismatische jongeman van ongeveer 25 jaar. Hij is vrij slank, ademt elegantie en zijn haar zit altijd goed. Maar hij heeft ook iets unieks.”
 
De brigade preciseert nog dat achter de mooie jongen een doordachte strategie schuilt die de internauten wil profileren naargelang hun belangstelling voor een van de vijf genoemde thema’s. Laura Deknock, Digital Strategist van het huis: “We willen weten welk voordeel van Niko Home Control bepaalde doelgroepen het meeste aanspreekt. Door te zien welke video de grootste impact op hen heeft, bieden we hen daarna content aan die in lijn ligt met hun specifieke interesses.”






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier