SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade in alle eenvoud voor Lampiris

Zondag 28 Januari 2018


mortierbrigade in alle eenvoud voor Lampiris
Assets :
'the dog'
Credits :
Client : Lampiris
Contacts : Olivier Enthoven, Ingrid Gaspard, Gaetan Mondet
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Joost Berends
CD : Philippe De Ceuster
Creation : Nicolas Mouquet
Creation : Geoffrey Masse
Strategic Director : Vincent d'Halluin
Strategy : Dorien Mathijssen
Digital Strategy : Laura Deknock
Producer : Eline Rousseau, Margot Van Daele
Social : Jil Dockx
Film Production Company : De Kwekerij
Director : Tim Blancke
Music : De Zwisters
Soundstudio : Sonicville
Dog : Morris

mortierbrigade maakte een nieuwe campagne voor Lampiris die moet aantonen dat duurzame energie binnen ieders bereik ligt. Deze nieuwe positionering werd vertaald in een nieuwe baseline en een concept op lange termijn. Dat gaat van start met een eerste tv-spot.

“Iedereen weet wel dat duurzame energie de juiste keuze is, maar voor velen lijkt het nog te moeilijk in de praktijk te zijn”, aldus de brigade. “De energiesector wordt in het algemeen vaak als complex beschouwd, sommige klanten gaan er zelfs ten onrechte van uit dat duurzame energie niet toegankelijk is voor hen. Lampiris wilde die foute perceptie rechtzetten. Iedereen krijgt via lampiris toegang tot duurzame energie. Niet duur, geen ingewikkelde producten, gewoon een eenvoudige aanpak om iedereen de stap naar duurzaam te laten zetten.”
 
Eenvoud was het woord dat de brigadiers inspireerde. “De campagne moet aantonen dat duurzame energie eenvoudig en toegankelijk is voor iedereen”, zegt Joost Berends, Creative Director en Partner bij mortierbrigade. “Die eenvoud moet ook blijken uit de communicatie, zonder vervelend te worden of te vervallen in een belerende toon. Daarom hebben we gekozen voor een leuke, sympathieke tone-of-voice en concept. Zonder simplistisch te zijn.”
 
De nieuwe positioneringscampagne met de baseline ‘Lampiris. Maakt iedereen warm voor duurzame energie’ omvat momenteel tv (waarvoor binnenkort twee nieuwe producties zullen volgen), sociale netwerken en een belangrijk activeringsluik.






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier