SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade in alle eenvoud voor Lampiris

Zondag 28 Januari 2018


mortierbrigade in alle eenvoud voor Lampiris
Assets :
'the dog'
Credits :
Client : Lampiris
Contacts : Olivier Enthoven, Ingrid Gaspard, Gaetan Mondet
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Joost Berends
CD : Philippe De Ceuster
Creation : Nicolas Mouquet
Creation : Geoffrey Masse
Strategic Director : Vincent d'Halluin
Strategy : Dorien Mathijssen
Digital Strategy : Laura Deknock
Producer : Eline Rousseau, Margot Van Daele
Social : Jil Dockx
Film Production Company : De Kwekerij
Director : Tim Blancke
Music : De Zwisters
Soundstudio : Sonicville
Dog : Morris

mortierbrigade maakte een nieuwe campagne voor Lampiris die moet aantonen dat duurzame energie binnen ieders bereik ligt. Deze nieuwe positionering werd vertaald in een nieuwe baseline en een concept op lange termijn. Dat gaat van start met een eerste tv-spot.

“Iedereen weet wel dat duurzame energie de juiste keuze is, maar voor velen lijkt het nog te moeilijk in de praktijk te zijn”, aldus de brigade. “De energiesector wordt in het algemeen vaak als complex beschouwd, sommige klanten gaan er zelfs ten onrechte van uit dat duurzame energie niet toegankelijk is voor hen. Lampiris wilde die foute perceptie rechtzetten. Iedereen krijgt via lampiris toegang tot duurzame energie. Niet duur, geen ingewikkelde producten, gewoon een eenvoudige aanpak om iedereen de stap naar duurzaam te laten zetten.”
 
Eenvoud was het woord dat de brigadiers inspireerde. “De campagne moet aantonen dat duurzame energie eenvoudig en toegankelijk is voor iedereen”, zegt Joost Berends, Creative Director en Partner bij mortierbrigade. “Die eenvoud moet ook blijken uit de communicatie, zonder vervelend te worden of te vervallen in een belerende toon. Daarom hebben we gekozen voor een leuke, sympathieke tone-of-voice en concept. Zonder simplistisch te zijn.”
 
De nieuwe positioneringscampagne met de baseline ‘Lampiris. Maakt iedereen warm voor duurzame energie’ omvat momenteel tv (waarvoor binnenkort twee nieuwe producties zullen volgen), sociale netwerken en een belangrijk activeringsluik.






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier