SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Boondoggle/Zwan: "Copacazwana"

Woensdag 9 April 2014


Boondoggle/Zwan:
Assets :
contest plaform crowd sourcing platform spot TV
Credits :
Client : Zwan
Contacts : Beatrijs Quanjer, Tanguy Cartuyvels
Agency : Boondoggle
Account Team : Calogero Macaluso, Xandra Van der Mersch, Lore Debulpaep, Inge Vander Velpen
CD : Niels Schreyers
CD : Odin Saillé
Creation : Kasper Janssens
Creation : Mathijs Bettens
Film Production Company : Czar
Director : Toon Aerts
Producer : Doris De Smet

Boondoggle bedacht een ‘crowd sourcing’ campagne die uitmondde in een tv-spot van 20’’ voor de lancering van de Zwan TV Belgian Red Devils. Dat is een limited edition van de bekende worstjes in het kader van de sponsoring van de Rode Duivels door het merk van Unilever. 

Voor de gelegenheid haalde Boondoggle de vroegere slogan ‘Waarom nog wachten om te feesten?’ vanonder het stof en ontwikkelde het bureau een online platform waar de kijkers ideeën konden indienen voor de nieuwe Zwan-spot. Acht weken lang zette billboards tijdens het VTM-programma ‘Reclame AUB’ de kijkers aan om hun ideeën te posten. Aan het einde van elke week werd het beste voorstel geselecteerd; daarmee kon een reis naar Brazilië voor twee personen gewonnen worden. De winnende ideeën dienden voor het maken van de definitieve spot die momenteel te zien is. Op de verpakking van de Zwan TV Belgian Red Devils loopt een tweede wedstrijd: daarop staan unieke codes die de consumenten moeten invoeren op belgianreddevilshomeparty.zwan.be; zo maken ze kans om een Zwan Belgian Red Devils Party te winnen tijdens de World Cup.






INTERVIEW

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo):

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo): "Ons laboratorium staat ten dienste van merken, kunstenaars en creatieve ondernemers"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier