SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Boondoggle/Zwan: "Copacazwana"

Woensdag 9 April 2014


Boondoggle/Zwan:
Assets :
contest plaform crowd sourcing platform spot TV
Credits :
Client : Zwan
Contacts : Beatrijs Quanjer, Tanguy Cartuyvels
Agency : Boondoggle
Account Team : Calogero Macaluso, Xandra Van der Mersch, Lore Debulpaep, Inge Vander Velpen
CD : Niels Schreyers
CD : Odin Saillé
Creation : Kasper Janssens
Creation : Mathijs Bettens
Film Production Company : Czar
Director : Toon Aerts
Producer : Doris De Smet

Boondoggle bedacht een ‘crowd sourcing’ campagne die uitmondde in een tv-spot van 20’’ voor de lancering van de Zwan TV Belgian Red Devils. Dat is een limited edition van de bekende worstjes in het kader van de sponsoring van de Rode Duivels door het merk van Unilever. 

Voor de gelegenheid haalde Boondoggle de vroegere slogan ‘Waarom nog wachten om te feesten?’ vanonder het stof en ontwikkelde het bureau een online platform waar de kijkers ideeën konden indienen voor de nieuwe Zwan-spot. Acht weken lang zette billboards tijdens het VTM-programma ‘Reclame AUB’ de kijkers aan om hun ideeën te posten. Aan het einde van elke week werd het beste voorstel geselecteerd; daarmee kon een reis naar Brazilië voor twee personen gewonnen worden. De winnende ideeën dienden voor het maken van de definitieve spot die momenteel te zien is. Op de verpakking van de Zwan TV Belgian Red Devils loopt een tweede wedstrijd: daarop staan unieke codes die de consumenten moeten invoeren op belgianreddevilshomeparty.zwan.be; zo maken ze kans om een Zwan Belgian Red Devils Party te winnen tijdens de World Cup.






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier