SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

These Days in parodiemodus voor de Play Sports app

Zondag 10 December 2017


These Days in parodiemodus voor de Play Sports app
Assets :
TvC video 'KAA Gent' video 'Genk' video 'KV Mechelen'
Credits :
Client : Telenet
Contact : Lieselotte Van Aperen
Agency : These days
CD : Manuel Ostyn
CD : Pieter Staes
Creation : Bram van Looveren
Creation : Joeri Quinet
Creation : Arjen Tarras
Creation : Kasper Janssens
Strategy : Tom Vingerhoets
Design : Kasper Janssens
Motion Designer - Editor : Andreas De Ridder, Ward Geerts, Mikael Naudet
DOP - Camera : Pieter Neirynck
Producer : Ingeborg Van Hoof
Account Team : Sander Van de Wiele, Stephanie Katic

These Days maakte een campagne ter promotie van Play Sports. Die doet een beroep op de profvoetballers uit de Belgische voetbalcompetitie zodat die hun supporters kunnen overtuigen ‘ja’ te zeggen tegen de app van Telenet.

“Tijdens de laatste dagen van het kampioenschap trakteerde Telenet de supporters van Mechelen, Gent en Genk op een leuke extra”, steekt These Days van wal. “Diegenen die in het stadion aanwezig waren, hadden gedurende de wedstrijden gratis toegang tot alle functies van de Play Sports-app. De Kakkers, de Buffalos en de Genkies konden aldus de beste spelfasen meteen opnieuw bekijken in het stadium, op hun smartphone.”
 
De gratis app en de site Play Sports stellen de abonnees in staat om van de mooiste sportmomenten te profiteren waar en wanneer ze willen. Bovendien kunnen ze rekenen op diverse extra’s, bovenop de live uitzendingen. Wat het voetbal betreft, omvat het aanbod meer bepaald een interactieve televisiegids, de belangrijkste statistieken (rangschikking van de scoorders, aantal doelpunten per team, aantal gele en rode kaarten, enzovoort), de statistieken voor elk team, de integrale kalender van de competitie, een gedetailleerde rangschikking en pertinent nieuws. Bovendien is er ‘Goal alert’ dat de supporters in real time op de hoogte brengt van elk doelpunt gemaakt door zijn favoriete team, alsook ‘Fan Arena’, een nieuw simulatiespel waarin gebruikers het tegen elkaar opnemen.
 
“Om de actie aan te kondigen aan de supporters trapten we een campagne af in het stadion van de drie eerder genoemde clubs en op de sociale netwerken”, vervolgt These Days. “In drie video’s zien we spelers van Mechelen, Gent en Genk in hun moedertaal ‘ja!’ zeggen tegen Play Sports. Maar niet eender hoe, want ze doen dat in een lichte parodie op de ‘No to Racism’ spots van de UEFA, waarin stervoetballers als Messie en Ronaldo neen zeggen tegen racisme.
 
Natuurlijk worden de abonnees van Play Sports, want de campagne is ondertussen ook te zien op televisie. “Terwijl ze denken dat ze de ernstige UEFA-spots te zien gaan krijgen, ontdekken de kijkers tot hun verbazing de alternatieve versie”, besluit These Days mysterieus.






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier